31 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Nes7
Goeie tip, heb hem besteld. Vind het tot nu toe lastig om geschikt recepten ...
Heb mijne boek ook besteld komt vrijdag in huis. Ben benieuwd ☺️ heb er zin in🧑🍳
3 maanden geleden
Heb vandaag voor het eerst gekookt voor ons drietjes, dus dat hij met de pot mee eet en dat was een groot succes! Kost je iets van 8 euro en je kunt hiermee voor 2 dagen klaarmaken:
Macaroni met groenten, gehakt en roomkaas
200 gram macaroni
1 courgette
1 wortel (geraspt)
1 paprika
1 prei (alleen witte deel)
200 gram gehakt
100 gram diepvries erwten
150 gram roomkaas naturel
200 ml water
Macaroni koken
Bak prei tot het zacht is en glanst.
Bak dan het gehakt mee.
Voeg alle groenten erbij en bak tot ze gaar zijn.
Voeg het water toe en laat even paar minuten sudderen.
Voeg roomkaas toe en roer tot het smelt. Laat paar minuten sudderen.
Meng met de macaroni in de pan en schep daarna op en voeg kruiden toe naar wens.
3 maanden geleden
Geven jullie het eten hoe jullie het zelf ook eten? Dus niet fijn geprakt/geblend. Bijvoorbeeld rijst of macaroni of stukjes kip etc. Ik ben nog steeds bang dat hij stikt in een rijstkorrel ofzo🤔 Hij eet pas sinds een week of 2 meer dan alleen BV en yoghurt. Maar zodra hij een stukje voelt in de yoghurt of bijvoorbeeld een stukje watermeloen afbijt, spuugt of kokhalst hij dat weer naar buiten.
Iemand een foto van hoe een 'gewone' maaltijd er op het bordje uit ziet?
3 maanden geleden
Reactie op Yagir
Geven jullie het eten hoe jullie het zelf ook eten? Dus niet fijn geprakt/g ...
Ik doe er nog een staafmixer doorheen, omdat die van mij dat fijner vindt.
Dat kokhalzen hoort er een beetje bij. Zou gewoon een beetje experimenteren en af en toe stukjes aanbieden. Oja, ze stikken gelukkig niet een rijstkorrel 😉.
3 maanden geleden
Reactie op Yagir
Geven jullie het eten hoe jullie het zelf ook eten? Dus niet fijn geprakt/g ...
Hier een foto! Ik maak stukjes die klein genoeg zijn dat hij er niet zomaar in stikt of zorg dat het eten zacht is. Verder bied ik het zoveel mogelijk aan zoals wij het eten. Dit is couscous, gepureerde kikkererwten (want stikgevaar), avocado en gekookte tomaatjes in vieren.
Van kip scheur ik vaak kleine stukjes en bijvoorbeeld een aardbei snijd ik doormidden en dan knijp ik er 1 keer in zodat het wat platter/zachter is.
Kokhalzen en uitspugen hoort bij leren eten :)
3 maanden geleden
Net een succes receptje hier!
- ui en knoflook aanfruiten
- spitskool wokken
- een ei erdoor wokken
- beetje kerriepoeder en droge peterselie erdoor