16 Reacties

2 jaar geleden

Hier een fleece deken en lakentje☺️

2 jaar geleden

Ik heb bij de eerste wel lakentjes gekocht maar die heb ik maar heel kort gebruikt. Vond het toch niet zo handig. Dus nu ga ik ze ook niet gebruiken. Ik heb dekentjes voor ledikant en voor wieg in verschillende diktes.

2 jaar geleden

Reactie op Anne--88

Ik heb bij de eerste wel lakentjes gekocht maar die heb ik maar heel kort g ...
Dit wil ik dus voorkomen. Waar doe ik goed aan? Ik lees dat een niet luchtdoorlatend dekentje kan zorgen voor wiegendood. Kan je mij iets adviseren aan dekentjes?

2 jaar geleden

Hier een fleece deken en lakentje☺️
Ik dacht dat een fleece deken niet mocht.. eerste kindje dus geen idee of ik op de verkeerde sites mijn informatie haal.. maar zou een fleece deken dus wel mogen?

2 jaar geleden

Ik doe wel een laken en deken. Het lakentje kan je lekker instoppen, waardoor het lekker strak om de baby zit en daarboven een deken. Welke is afhankelijk van het weer. Want ze krijgt eronder een newborn slaapzakje aan en die zijn meestal toch wel dunner

2 jaar geleden

Reactie op Devenyyy

Ik dacht dat een fleece deken niet mocht.. eerste kindje dus geen idee of i ...
Ik weet dat een echt dekbed niet mag. Der worden ook fleece dekentjes verkocht voor in de wieg. Ik heb hem gewoon in het ledikant liggen. Heb het bij me andere kindjes ook gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op Aysegul.GT

Dit wil ik dus voorkomen. Waar doe ik goed aan? Ik lees dat een niet luchtd ...
Als een dekentje niet luchtdoorlatend is kan een kindje te warm liggen en doordat het hartje dan te hard moet werken bestaat de kans op wiegendood. Ik liet het afhangen van het weer wat voor een dekentje ik in haar bedje legde. Omdat mijn dochter nogal een draaikont is in bed ben ik heel snel over gestapt op een slaapzak en dan is een dekentje of lakentje niet meer nodig.

2 jaar geleden

Ze adviseren deken en lakentje. Lakentjes zijn voor zover ik weet bedoeld om dekentje schoon te houden dus kan mogelijk ook zonder. Voor dekentjes kan je alle kanten op natuurlijk, kijk bijv eens bij de prenatal, die heeft veel keuze. Fleece wordt volgens mij afgeraden maar er is voldoende dat erop lijkt te koop. Denk aan teddy of wol. Wil je niet te duur, kijk dan ook eens op Vinted.

2 jaar geleden

Reactie op Anne--88

Als een dekentje niet luchtdoorlatend is kan een kindje te warm liggen en d ...
Dus alleen een slaapzak kan ook? Op de website van babypark staat tot 16 graden slaapzak+dekens. Kan het ook zonder deken?

2 jaar geleden

Reactie op Aysegul.GT

Dus alleen een slaapzak kan ook? Op de website van babypark staat tot 16 gr ...
Newborns liggen meestal onder een dekentje. Er zijn ook Newborn slaapzakken maar het is wel praktisch om sowieso ook dekentje en lakentje te hebben. In t begin is het echt nog zoeken naar wat te warm of te koud is en dan zijn dekentjes in mijn ervaring ideaal. Als ze iets groter zijn dan stappen velen over op een slaapzak

2 jaar geleden

Reactie op Aysegul.GT

Dus alleen een slaapzak kan ook? Op de website van babypark staat tot 16 gr ...
Ik heb in de winter ook alleen een slaapzak gebruikt. En als het echt koud was dan deed ik onder haar pyjama een romper met lange mouwen.

2 jaar geleden

Ga je meteen het ledikant gebruiken of heb je eerst een co sleeper of wieg? Als je eerst een wieg gebruikt, hoef je voor je ledikant in principe niks te kopen behalve een molton en hoeslaken. Veel ouders kiezen er voor hun kindje een slaapzakje aan te trekken als ze aan het ledikant toe zijn. Mocht je wel meteen het ledikant gaan gebruiken, dan gebruik je eerst een dekentje én lakentje. Het lakentje kan makkelijker in de was, houdt het dekentje dus fris, hoef je daar minder van te kopen. Maar ook omdat je het bedje kort opmaakt en soms het dekentje dan dubbel moet vouwen anders het zo'n dik pakket onder het matrasje wordt (dat wil je niet, want voetjes komen dan al gauw hoger dan hoofdje te liggen) Met een lakentje erbij houd je het dekentje dan toch als 1 laag. Hoe minder lagen hoe veiliger, je kindje kan dan nergens tussen woelen. Ook bij kruik gebruik is een lakentje wenselijk omdat je de kruik veiliger kunt plaatsen tussen het lakentje en dekentje in. Kies het liefst voor ademende en natuurlijke materialen als katoen of wol. Géén fleece of andere synthetische stoffen. Die reguleren warmte slecht.

2 jaar geleden

Reactie op Mem2b

Ga je meteen het ledikant gebruiken of heb je eerst een co sleeper of wieg? ...
Ik heb inderdaad eerst een co sleeper. Maar wat moet ik dan halen voor de co sleeper? Denk dat ik dan weer uitkom op de verschillende keuzes van laken/deken/slaapzak.

2 jaar geleden

Reactie op Aysegul.GT

Ik heb inderdaad eerst een co sleeper. Maar wat moet ik dan halen voor de c ...
Cosleeper is vaak wiegformaat. Dus dan een wieglaken en wiegdeken. En als je overstapt op ledikant kan je dan altijd nog halen wat je dan nodig denkt te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Aysegul.GT

Ik heb inderdaad eerst een co sleeper. Maar wat moet ik dan halen voor de c ...
De coaleeper maak je op met dekentje en lakentje. Daarvoor kun je wieglakentjes en wiegdekentjes halen, die zijn wat kleiner, vaak 75x100 cm volgens mij. Als je 2 setjes hebt kun je makkelijk verschonen. Ook heb je een wiegmolton en hoeslaken nodig, vaak 40x80 meen ik. Zou ook minimaal 2 doen ivm ongelukjes. Als 'kussen' kun je een hydrofiele doek gebruiken. Dan blijft je hoeslaken schoner bij bijvoorbeeld spugen. Je kunt hetzelfde gebruiken in je wandelwagen, dan is een extra setje handig. Eventueel kun je hoeslakentjes net zo goed als aankleedkussenhoes gebruiken en andersom.

2 jaar geleden

Reactie op Mem2b

De coaleeper maak je op met dekentje en lakentje. Daarvoor kun je wieglaken ...
Eens 2 x lakentje en minimaal 1 dekentje, hydrofiele doeken en 2x molton en 2x hoeslaken. slaapzak gebruik vaak de eerste 3 maanden niet. dit doe je wanneer ze wat bewegelijker worden. is ook vervelender want een newborn moet je er vaak eruithalen en vaak verschonen. In een slaapzak werk je met laagjes kleding om warm te houden en bij dekentjes kan je extra dekentje neerleggen of wegnemen. ik heb wel inbaker slaapzakjes voor een newborn maar daar leg ik dan alsnog een dekentje overheen als het koud is. Inbaker slaapzakjes zijn namelijk dun.