6 Reacties

12 dagen geleden

We hebben allemaal een kleintje, dus excuseer je niet over het onsmakelijke 😅 Drie dagen is best veel, maar je zegt dat ie gelukkig wel goed drinkt. Ik zou wel even de huisarts op de hoogte brengen/ of om raad vragen. Er wordt dan met name gevraagd of ie goede plasluiers heeft en alert is, dus dat wel goed in de gaten houden. (En dat is lastig om plasluiers te zien bij de natte diarree). Heb je ORS in huis? Dat mengen met siroop of appelsap. Helpt heel goed, maar ze vinden het vaak niet te drinken, vandaar mengen met iets zoets. Desnoods door wat optimel drink doen ofzo. Ik heb gehoord dat Etos ORS het beste te doen is, ‘lekkerder’ dan van Kruidvat. Sterkte 🫶

12 dagen geleden

Reactie op NikkyLL

We hebben allemaal een kleintje, dus excuseer je niet over het onsmakelijke ...
Nee dat heb ik niet, ga ik morgen maar even gelijk halen! Hij is gelukkig goed alert. Ik had vrijdag de huisarts al gebeld want hij was aan t spugen en diaree. Maar verder hij is heel vrolijk hij is trouwens 13 maanden dus dan vind ik het helemaal vervelend vooral voor hem. Dankjewel!🫶

12 dagen geleden

Mijn zoontje is er sinds gisteren eindelijk vanaf, maar had ook 8 dagen (!) extreme diarree. Elke dag 10 keer een hele luier vol (en ook meermaals zijn kleren inderdaad). Ons zoontje dronk gelukkig wel goed uit de borst en ook water. Hier twee keer bij de huisarts geweest omdat het zo lang duurde en ze hem lichamelijk goed in de gaten wilden houden (ivm risico op uitdroging). Maar verder zeiden ze: het moet er waarschijnlijk zelf uit gaan. Als het na het weekend niet over zou zijn, moesten we wat ontlasting opvangen en dan zouden ze het op kweek zetten, maar dat is gelukkig niet nodig. Sterkte! Hopelijk gaat het bij jullie ook vanzelf weer over. Vooral vocht binnenkrijgen is super belangrijk, de rest komt wel weer als hij zich beter voelt!

11 dagen geleden

Reactie op Toooh

Mijn zoontje is er sinds gisteren eindelijk vanaf, maar had ook 8 dagen (!) ...
Aghos, 8 dagen dat is wel echt super langs.. ja ds huisarts zei als hij gewoon goed alert is en drinkt en hij is vrolijk dan is het goed. Maar als hij gaat huilen zonder tranen ja dan moesten we langs komen. Hoop zo dat het snel over is, is zo sneu voor dat ventje.. gelukkig is het nu over bij jullie!

11 dagen geleden

Hier ook net buikgriep achter de rug :) arts van de HAP gaf aan dat half appelsap half water uit onderzoek is gebleken dat het net zo effectief is als ORS. En vaak wat beter te drinken. Het heerst enorm, dus waarschijnlijk inderdaad uitzieken :( succes! En idd plasluiers en alertheid in de gaten houden.

11 dagen geleden

Reactie op BabyKonijn

Hier ook net buikgriep achter de rug :) arts van de HAP gaf aan dat half ap ...
Oh appelsap is zeker een goeie! Ik moet zeggen vandaag heeft hij geen diaree gehad, dus ik hoop dat het over is nu. Maar ik juich niet te hard haha