12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit ook eens gedaan (had een reisje cadeau gekregen van vrienden naar Ibiza) alleen mocht ik heen al eigenlijk niet.. ik belde mijn verloskundige en de dokter en deze zeiden beide geen verklaring af te willen geven omdat “niemand er voor verantwoordelijk wilde zijn” dit terwijl ik nog heel klein buikje had met 32 weken dus ik heb ruime oversized kleding aangedaan en mn tas voor m’n buik gehouden niemand die er ook maar iets om vroeg.. voor de zekerheid mijn zwangerschaps verklaring de datum laten photoshoppen en maar uitgeprint 🫢 uiteindelijk pas met 41 weken ingeleid

2 jaar geleden

Ik heb dit ook eens gedaan (had een reisje cadeau gekregen van vrienden na ...
Moet hier wel heel hard om lachen 🙈 kan dit altijd nog als optie overwegen hahaha

2 jaar geleden

Mij is verteld door de VK dat dezelfde verklaring gebruikt mag worden voor de terugreis. Vond het wel een beetje gek, maar oke 🤷🏻‍♀️ Wij vliegen met Vueling en zie nergens een max. aantal dagen staan gelukkig. Nu heb ik al best een buik en mij is op de heenweg niks gevraagd. Had gewoon een strakke jurk aan ook haha

2 jaar geleden

Reactie op deeewi

Moet hier wel heel hard om lachen 🙈 kan dit altijd nog als optie overwegen ...
😂 Als niemand je een verklaring wilt geven.. dan zeker doen dit was 5 jaar geleden.. Ik oordeel niet ik kwam er zelf toen ook te laat achter totaal niet bij stil gestaan en superlief cadeau van vrienden en was er echt aan toe + ik schatte de situatie goed in en ben goed verzekerd gelukkig.. nu ook zwanger en ook in oktober Uitgerekend nu denk ik er 2 keer over na en ben ik al geweest hahah

2 jaar geleden

Reactie op ldcp

Mij is verteld door de VK dat dezelfde verklaring gebruikt mag worden voor ...
Ja hier ging ik dus ook vanuit, vanmiddag voor de zekerheid toch nog gebeld naar Transavia en die zeiden dus wat anders..

2 jaar geleden

Toch als ik dit zo lees is een verklaring van alleen me eigen verloskundige voldoende… snap er nu niks meer van 😓 telefonisch werd er wat anders gezegd

2 jaar geleden

Je kan ook je verloskundige vragen of zij tijdens jullie vakantie een nieuwe verklaring willen toesturen. Andere optie kan ook namelijk: Mochten ze op de terugreis op de luchthaven een probleem maken kan je ook altijd vragen of je een form of idemnity mag teken. Dat is een verklaring waarbij je luchtvaartmaatschappij en afhandelaar vrijstelt van verantwoordelijkheid, een zogenaamde vrijwaringsbewijs. Zij zullen je wel hulp bieden mocht dat nodig zijn maar jij kan ze niet aansprakelijk stellen. Vaak is het dan wel in orde tenzij de piloot je alsnog weigert want dat recht hebben ze om te doen. Ik heb tijdens mijn studie gewerkt als grondstewardess op Schiphol en soms waren die papieren inderdaad niet op orde. En dan losten we het op die manier op. Succes en ik hoop dat je alsnog kan genieten van je tripje naar Ibiza.

2 jaar geleden

Reactie op Miniboefje

Je kan ook je verloskundige vragen of zij tijdens jullie vakantie een nieuw ...
O super deze tips, thanks!!!

2 jaar geleden

Onze verloskundige heeft een verklaring gemaakt met de datum in de toekomst 😆. Maar ik weet niet of elke verloskundige dit zou willen doen

2 jaar geleden

Ik heb dit ook eens gedaan (had een reisje cadeau gekregen van vrienden na ...
Haha, leuk verhaal! Ben 30 weken als ik terugvlieg uit Afrika (geen vakantie). Heb wel een doktersverklaring, maar ben van plan om het ook alsnog een beetje te verbergen en vooral mijn man het woord te laten doen. Wil gewoon geen gedoe, en ik moet mee met dat vliegtuig. Daar doe ik alles voor😂

2 jaar geleden

😂 Als niemand je een verklaring wilt geven.. dan zeker doen dit was 5 jaa ...
Ik denk dat een verzekering in zo'n geval ook niet meer tussenkomt moest er iets mislopen. Zij zullen ook zoeken naar een reden niet te moeten tussenkomen. 😊 Ik ben stiekem wel jaloers dat je op zo'n manier ontspannen op reis kan vertrekken. Ik maak mij al zorgen over een weekendje in eigen land. 😅

2 jaar geleden

Ik heb dit nu ook! Mijn VK stuurt me 3 dagen voordat we terugvliegen een nieuwe verklaring over de mail 😀. Had m bij de heenweg niet eens nodig haha