8 Reacties
één maand geleden
Toen ik nog bv gaf en dit probleem had, werd het door mijn huisarts ook afgeraden. Ik mocht het wel proberen, maar wilde het risico liever ook niet nemen. Ik heb toen maar geaccepteerd dat mijn productie afnam en ben meer kv gaan geven. De enige natuurlijke manier om je productie te verhogen is volgens mij veel meer aanleggen en kolven en daar had ik met werk geen tijd voor en ik denk dat jouw kindje op deze leeftijd ook niet meer zo vaak drinkt? Dus dan is dat misschien ook lastig. Succes met je keuze!
één maand geleden
Heb je al oxytocine spray geprobeerd? Weet niet precies wanneer dit wordt aangeraden maar het wordt veel gebruikt.
Heb je al verschillende maten schilden geprobeerd? Heb je wel een tsr? Hoelang heb je dit al?
Je kan je vraag ook stellen op de la leche league borstvoeding Facebook groep. Daar zitten experts en een hele grote groepen vrouwen die borstvoeding geven!
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Heb je al oxytocine spray geprobeerd? Weet niet precies wanneer dit wordt a ...
Die spray verhoogt de productie niet versnelt alleen opwekken van de tsr en is (helaas) al maanden niet leverbaar
25 dagen geleden
Hoy! Door een te strak tongriempje en een opname in het ziekenhuis in de eerste dagen na mijn bevalling (en daar dus niet de juiste begeleiding gekregen) heb ik lang problemen gehad met mijn melkproductie. Mijn zoontje kon echter niet van een flesje drinken dus maandenlang is het bij ons een strijd geweest om hem van genoeg melk te kunnen voorzien. Ik heb toen ook enkele maanden lang zelfs domperidon genomen, zelfs 4 of 5 tabletjes per dag onder begeleiding van een lactatiekundige. Ik heb steeds het advies gekregen zowel van de lactatiekundige maar bv ook door LLL dat domperidon echt wel oke is voor de baby en ook langdurig en in hogere hoeveelheid geen kwaad kan, tenzij je niet in goede gezondheid bent (hartafwijking bv.). De mensen die overwegend hartritmestoornissen zouden krijgen er van zouden vooral oudere mensen zijn.
In elk geval, ik heb er totaal geen bijwerkingen van ondervonden. Niet bij mij, niet bij mijn zoontje.
Maar... met enkele dagen het te nemen is zeker niet altijd de klus geklaard of beterschap te zien. Bij mij duurde dat zeker enkele weken en dan nog was het verschil zeker niet gigantisch. Ik moest ook nog steeds zoveel mogelijk aanleggen en nakolven. Domperidon is geen wondermiddel, werkt niet bij iedereen even goed en zeker niet als je baby op tijd geboren werd en al 1 jaar oud is. Het kan zelfs zijn dat het helemaal niks doet, maar het valt wel te proberen.
Ik zou zelf proberen om je kindje zo veel mogelijk te blijven aanleggen en misschien toch een nachtvoeding te geven als hij/zij die niet meer actief vraagt. Of kolven 1 keer per nacht. Of meerdere keren per dag.
Mijn zoontje is bijna 13 maanden. Hij drinkt s ochtends, na mijn thuiskomst van het wrrk rond 17u, bij het slapengaan rond 19u, dan nog eens om 22u a 23u en dan 's nachts nog een keertje of 2. Ik kolf daarbovenop nog 3 keer op het werk, om 10u, 13u en kort om 15u. Maar mijn productie is, zoals eerder al aangegeven, mogelijks wel gevoeliger dan die van andere mama's. Dus ik durf ook nog niet minderen met kolven 😊.
Succes!
23 dagen geleden
ik heb het wel gebruikt, ik heb eventueel nog wat artikelen voor je. Die kreeg ik van mijn lactatie kundige om naar de huisarts te sturen.
Ik heb het elke dag genomen toen ik nog bv gaf het werkte bij mij heel goed, toen ik stopte met die pillen was mijn bv in een dag afgebouwd naar niks... dit was even schrikken want ik wilde wel stoppen met bv maar vooral met kolven overdag. Nu dacht ik dus in de ochtend en avond nog wet bv te kunnen geven maar dat was over. In totaal had ik 9 maanden gegeven waarvan de laatste 2 maand met domperidon