23 Reacties
2 jaar geleden
Grappig, ik ken dit helemaal niet jo. Geef je dan de een een zakje en de ander een doosje? In Nederland krijg je inderdaad i.p.v. iets lekkers bij de koffie een droog beschuit met muisjes. Ik had bij mijn zoon geboorte koekjes besteld + een extra bak voor op mijn werk.

2 jaar geleden
Wij gaan hier kleine glazen potjes vullen met lokaal geslingerde honing en zo'n houten honinglepeltje en dan stickertjes erop met zijn naam in zelfde stijl als geboortekaartje! Ben zelf Nederlandse, maar we wonen in BE en m'n (Belgische) vriend heeft me met zijn leuke idee overgehaald om het toch te doen en nu kriebelt het om eraan te beginnen! :D hehe hij heeft beloofd zelf de 50 potjes met plakhoning te vullen..
2 jaar geleden
Reactie op Milou12345
Grappig, ik ken dit helemaal niet jo. Geef je dan de een een zakje en de an ...

In principe kiest gewoon iedereen zelf eentje uit. Sommige voorzien per gezin 1 geschenkje andere per persoon.
Hier is het de gewoonte per persoon dus iedereen kiest een doosje of zakje. Tegenwoordig worden er ook vaak bellenblaasjes, kleurpotloodjes, geurkaarsjes, zeepjes zakjes snoep echt vanalles wordt er voorzien.
Wij hebben de doosjes gewoon met suikerbonen gevuld zo'n chocolade boontjes.
2 jaar geleden
Ik heb gisteren de doopsuiker en verpakking besteld en volgende week ga ik alle pakketjes maken met mijn mama en zus. Zelf ben ik ter inspiratie naar een winkel gegaan. Wel een hoop geld kwijt met de naamstickers enzo er nog bij 🙈.
Hebben kleurtjes gekozen die bij het geboortekaartje passen (roest, oker en wit gemarmerd). Zal een foto posten van het resultaat. 😊

2 jaar geleden
Ik heb glazen reageerbuisjes met kurk gevuld met rozenkwarts en wat droogbloemen. En nog een babyflesje waar wit/roze hartjes snoepjes inkomen.
Hang er zelf een labeltje aan meg de naam en geboortedatum naderhand.
Bij ons in Limburg is dit ook heel normaal.
2 jaar geleden
De meter is bij ons limoncello aan het maken dus naast suikerbonen en berensnoepjes zullen er ook kleine flesjes limoncello bij zijn :) Bij mijn oudste hadden we suikerbonen in kubusvormige doosjes, de berensnoepjes in lange zakjes en dan mini Advocaatjes in zo kleine Weck potjes.
2 jaar geleden
Heb dit gemaakt…. Komt naderhand nog label aan met haar naam en geboortedatum…

2 jaar geleden
Hier onze suikerboontjes, ik ga alles nog afwerken met naamstickertjes of labeltjes weet ik nog niet zo goed en een droogbloemetje eraan hangen😅
De kleur van de suikerboontjes was eigenlijk een andere kleur groen normaal maar had de doos al geopend toen ik het zag dus heb ze toch maar gewoon gebruikt. De kleine letilles of smarties waren wel de kleur die we besteld hadden...
Hoop binnenkort het eindresultaat te kunnen tonen😄

2 jaar geleden
Hier ook een trotse Belg 🤭😅 wij hebben geprobeerd origineel te zijn en mijn oma is beginnen haken vanaf wanneer ze wist dat het een meisje was 🙈 ondertussen is alles af en hebben we meer als 60 potjes met beertje op ook hebben we 30 tal zakjes van tetra doeken en droogbloemen er aan omdat de potjes enkel voor familie is en voor de kindjes hebben we kleine gehaakte knuffelbeertjes van het zelfde als de potjes, enkel dan met snoepjes aan

2 jaar geleden
Reactie op Mar_w89
Wij gaan hier kleine glazen potjes vullen met lokaal geslingerde honing en ...
Wat een leuk idee! Ik ben zelf ook Nederlandse en woon met mijn Belgische vriend in NL. Hij heeft mij overgehaald om ook suikerbonen in huis te halen. We moeten dit nog klaarmaken maar dan heeft de visite naast de droge beschuit met muisjes ook nog wat lekkers om mee te nemen 😃
2 jaar geleden
Hier nog een beetje verder afwerken ik heb de naam in hout uitgekapt 😅 nog een beetje nadenken hoe we het gaan presenteren denk alles op zo'n houten boomschijven te schikken