7 Reacties
2 maanden geleden
Hoeveel doe je in de fles van 23.00u? Wij hebben die heeeeel langzaam afgebouwd omdat onze dochter het ook nodig leek te hebben. Echt van een volle fles en dan steeds een schepje minder. Tot 30ml. Daarna sliep ze door!
2 maanden geleden
Reactie op Annmans251
Hoeveel doe je in de fles van 23.00u? Wij hebben die heeeeel langzaam afgeb ...
Goeie tip! Wij hebben die van 04:00 uur afgebouwd maar die van 23:00 uur geven we 180 ml met de gedachten dat ze dan genoeg heeft voor de nacht maar misschien goed om te kijken wat er gebeurd als we die ook afbouwen?
2 maanden geleden
Reactie op ZaraM
Kwam ze voorheen bij jullie ook nog na 23:00 uur?
Nee dat niet.
Ik heb in verschillende slaapcoach dingen gelezen dat kindjes ook mogen wennen om snachts geen voeding meer te krijgen. Als je het blijft geven, blijven ze er aan gewend. Je kunt in ieder geval proberen om eens wat minder te geven. Misschien doet het wat! Wij deden op den duur bijvoorbeeld ook geen luier meer verschonen bij die fles. Dus echt alleen in een donkere kamer even zitten, fles geven, en met de speen weer terug naar bed. Dan werd ze niet heeeel erg wakker zeg maar.
2 maanden geleden
Zit een beetje met dezelfde situatie. Maar dan minder. Hij krijgt om 19/19.30 180+6. En dan komt hij meestal nog rond 3 uur. Ben nu eerst begonnen met hem cold Turkey geen fles van 3 uur geven. En dan speen geven en troosten. Maar dat pikt hij heel slecht. Dan is hij vanaf 3 uur elk uur wakker. Dus wil hem eigenlijk weer gewoon gaan geven. Maar zit meer met de vraag, welke voeding ga je geven? Want hij krijgt nu 2 omdat ik oude voorraad eerst wil opmaken voor ik aan 3 begin. Maar die is tot 1 jaar. En hij is al bijna 11 maanden. Dus wat geef ik hem na 1 jaar? En is het inderdaad geen gewenning en hoe krijg ik hem er dan vanaf? Dus nee geen tips wel herkenning en ook veel vragen
2 maanden geleden
Reactie op nadesja
Zit een beetje met dezelfde situatie. Maar dan minder. Hij krijgt om 19/19. ...
Je kunt gewoon 2 blijven geven. Die is altijd goed. Alle nummers na 2 zijn een beetje marketing tools de ‘echte’ baby melk 1 en 2 is veel meer beschermd qua kwaliteit etc
En na 1 zou je ook gewone koe melk mogen geven overigens.
Ik ben zelf met m’n oudste dochter gewoon nr 2 door blijven geven 150 ‘s ochtends en 150 savonds voor die 300ml zuivel die aanbevolen is tot ze 2 jaar werd en toen pas over gegaan op ‘gewone’ melk .
Zei stopte trouwens met 11 maanden om een nachtvoeding te vragen.
We hebben nu afgebouwd door water aan te bieden en als ze dan toch niet ging slapen 90ml met 1 schepje te geven (ipv 3) dat accepteerde ze wel en ging dan weer slapen. Word nog wel eens wakker nu maar laat zich troosten. Het afbouwen ging niet snel (zeker wel een maand geduurd) dus misschien ook een beetje natuurlijk beloop er in … moeilijk te zeggen altijd achteraf