32 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb een bykay stretchy wrap en een bykay click carrier. Ik vond t bij kind 1 ideaal. Ga nu een artipoppe kopen omdat ik die heel mooi vind 😅
3 jaar geleden
Besafe Haven. Vanaf 4 weken tot 4 jaar te gebruiken! Met name handige sluitingen waardoor je met 1 hand makkelijk aan en uit doet
3 jaar geleden
Ik vind de Ergobaby Omni 360 super fijn. Mijn zoontje sliep een hele tijd overdag alleen maar in de draagzak en deze geeft veel steun.
Ook fijn dat ze er vanaf geboorte tot peuter in kunnen en het kindje er in verschillende posities in kan. Daarnaast ook een goede positie voor de heupjes van je kindje.
3 jaar geleden
Ik heb een Artipoppe. Gekocht na de goede 20 weken echo bij de zwangerschap van dochter. Ontzettend veel gebruikt, echt een draagzak kind. Ga hem voor de tweede ook weer gebruiken.
Gebruikte hem overigens een paar weken geleden nog af en toe, ze is 18mnd. Maar met de zwangerschap niet meer te doen.
3 jaar geleden
Reactie op Lilibet
Ik heb een Artipoppe. Gekocht na de goede 20 weken echo bij de zwangerschap ...
Hoe vond je die zitten qua draagcomfort? Ik had een draagdoek (maar toch te veel knoop gedoe) en daarna een draagzak van Stokke. Super handig, maar die draagzsk droeg niet lekker en kreeg altijd na 30 min pijn in mn schouders. Zo’n artipoppe is wel heel duur natuurlijk en 2e hands moeilijk vindbaar, dus hoor graag nog iets meer over hoe het voor jou zat, als je het wilt delen. Thanks!
3 jaar geleden
Bij mijn zoontje dagelijks de artipoppe gebruikt en ik vind hem elke euro waard. Hij draagt lekker, super makkelijk om zelf om te doen, nooit last van mn rug of iets gehad en hij zat er tot 14/15 maanden echt heel veel in. Kan niet wachten om de zak weer te gebruiken met onze dochter in oktober💕
3 jaar geleden
Ik heb een draagdoek eventjes gebruikt, vooral fijn als ze zo klein zijn. En ook de Ergobaby omni 360 met heel veel plezier gebruikt. Qua comfort heel erg fijn en stevig ook, m’n dochtertje sliep er vaak in. Niet zo mooi als een Artipoppe alleen, wat ik nu eigenlijk best jammer vind!
3 jaar geleden
Dat scheelt echt per persoon @fabienne95
De een vindt de tula fijn zitten en de ander de bykay. De meeste draagzakken zijn pas vanaf broekmaat 62 te gebruiken ondanks dat er staat “vanaf de geboorte”. Ik vind zelf de mykay vanaf de geboorte erg fijn. Makkelijk, en voelt echt als een doek.
Je hebt ook de tula free to grow en de marsupi heeft dacht ik ook draagzakken die vanaf de geboorte geschikt zijn. Je zou na de kraamweek ook een pasconsult kunnen boeken bij een draagconsulent bij jou in de buurt.
3 jaar geleden
Reactie op actn
T is wat je zelf fijn vindt, maar een draagconsulent zou nooit een babybjor ...
Grappig dat ze over de moedermaffia begint en jij dit erop reageert... toch weer jammer.
Het is overigens tegenwoordig een stuk genuanceerder zeggen ook mensen in de business. De nieuwere modellen schijnen veel beter te zijn.
https://www.oermensjes.nl/babybjorn-productdag/
https://moeders.nu/ergonomische-draagzak-versus-babybjorn/
3 jaar geleden
Wij hebben de artipoppe. Bij mijn dochter zo onwijs veel gebruikt, echt een lifesaver! De eerste maanden sliep m’n dochter overdag niet in bed, alleen in m’n armen, die dutjes gingen dus allemaal in de draagzak, zo had ik m’n handen vrij. Ook buiten wandelen pakte ik meestal de draagzak ipv de wagen. Ik vond hem heel lekker zitten en makkelijk in gebruik. Het is een behoorlijke uitgave, maar de kwaliteit is ook onwijs goed, ziet er nog als nieuw uit. Op MP zijn ze ook weer zo weg, en vaak kan je ergens een korting van € 50 van iemand krijgen.
Misschien dat ik nu voor de eerste paar weken een womboo shirt koop. Ik vond de artipoppe fijn vanaf een maand ongeveer.
3 jaar geleden
Reactie op Sara2011
Wij hebben de artipoppe. Bij mijn dochter zo onwijs veel gebruikt, echt een ...
Ik wil ook graag een artipoppe, maar er zijn verschillende soorten. Welke heb jij en waarom die?
3 jaar geleden
Ik heb de artipoppe en hij is zo geweldig fijn. Wij hebben hem niet super intensief gebruikt, omdat ik het belangrijk vond dat ze snel zou wennen aan slapen in haar bedje i.p.v. in een draagzak. Nu ik al een peuter heb rondlopen verwacht ik dat hij weer volop gebruikt gaat worden! De aanschaf is duur, maar hij behoudt zn waarde als je hem netjes houdt en weer op marktplaats verkoopt voor €50 minder, dan is het uiteindelijk goedkoper dan een draagzak van €70 die je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt en naar de kringloop brengt.
3 jaar geleden
Ik heb de eerste maanden een draagdoek gebruikt en ben na een maand of 3 overgestapt naar de tula. Het nadeel van de tula was wel dat ons zoontje daar niet in kon met zijn gezicht naar voren. Toen hij rond 6 maanden oud was wilde hij er dus niet meer in 🤪 Mijn zusje heeft de babybjörn move, die zit wel echt ontzettend fijn!
3 jaar geleden
Reactie op AnnelijnK
Hoe vond je die zitten qua draagcomfort? Ik had een draagdoek (maar toch te ...
Ik vond hem heel fijn. Vooral de heupband erg comfortabel. Ik droeg m’n dochter wel hoog. Echt op kusjes hoogte en dan kon ik hem zo stellen dat hij heel fijn in mijn taille zat. En ik dus nauwelijks iets op schouderhoogte voelde. Heb echt kilometers gelopen zonder pijn. Mijn vriend heeft hem ook veel gebruikt. Daarom hebben we de vrij ‘basic’ zwarte gekocht. Hij wil niet met een dierenprintje of hele vrouwelijke draagzak over straat 🤪 (mooie compromis).
Overigens droeg ik mijn dochter vanaf een week of 8 echt vaker. M’n vriend heeft in de kraamweek geoefend toen woog ze 3500gr en vonden wij haar wel echt nog te klein. Maar goed, paar weken wachten en daarna de beste investering die ik gedaan heb. Heb hem meer gebruikt dan de dure kinderwagen 😂
3 jaar geleden
Reactie op Januari2023
Ik wil ook graag een artipoppe, maar er zijn verschillende soorten. Welke h ...
Wij hebben de zeitgeist baby carrier. Je hebt verder een baby wrap en ringsling. Ik vind de carrier ideaal omdat je hem snel omklikt, hierdoor pakte ik hem ook vaak. Met de riempjes kan je hem helemaal op jouw lichaam instellen. Ik heb hem echt maaaanden intensief gebruikt, ook voor lange stukken wandelen. Nooit last gehad van m’n rug of schouders.
https://shop.artipoppe.com/zeitgeist-baby-carrier/867-zeitgeist-baby-leopard-grey
Verder is het een kwestie van smaak, welke kleur of welk printje je leuk vindt. Deze is redelijk neutraal, past bij alle kleding en durft m’n vriend ook mee over straat 😜