7 Reacties
één maand geleden
Haha ja heeel herkenbaar. Ik laat hem vaak gewoon even gaan. Dit is ook de fase dat dingen niet lukken en ze daar gefrustreerd van raken. Maar hier ook echt grenzen opzoeken.. dan zeg ik nee en verplaats ik hem.
Daarna probeer ik hem af te leiden met een spelletje/speelgoed. En is het ook gauw weer goed
Ennn vanbinnen scheld ik soms even en irriteer ik me 😜
één maand geleden
Pff jaa heeel herkenbaar. Vandaag nog tranen met tuiten omdat ze geen eikels mocht opeten. Maar ze luistert ook niet meer naar nee. Ze probeert het gewoon weer en weer.. Vind dat best wel pittig al 😅 Ik weet ook niet hoe ik er het beste mee om kan gaan. Steeds nee zeggen voelt zo negatief. Zeker omdat ze het niet lijkt te begrijpen.. Dusja afleiden en verplaatsen dan maar 😅
één maand geleden
Ben blij dat hier niet de enige is haha, zie nu toevallig in de app een artikel van ‘boze dreumes’ , dus het zal er echt bij horen bij de leeftijd😂😂
Hoe meer we nee zeggen, hoe groter de krokodillen tranen worden, en zo koppig en eigenwijs dat hij is lukt afleiden lang niet altijd 🥲 als hij iets in zn hoofd heeft moet alles wijken ervoor 😂
één maand geleden
Hier ook al driftbuitjes. Noem ze bewust zo omdat ik denk dat het over 1-2 jaar de reactie erger zal zijn 🤣 nu is hij nog redelijk makkelijk af te leiden..
Ik vind de boeken jagen verzamelen en opvoeden en how2talk2kids echt heel fijn. In beide staan veel voorbeelden over hoe om te gaan in bepaalde situaties.
Belangrijk om altijd uitleg te geven dus niet alleen nee zeggen maar bijv daar mag je niet aan zitten want dat is heet en dan krijg je pijn. Hier mag je wel mee spelen…
Kost veel herhaling maar belangrijk om ze te respecteren als eigen persoontje en niet alleen te zeggen wat ze allemaal niet mogen zonder uitleg.. en zoveel mogelijk een ja omgeving creëren. De hele dag door nee wordt een omgevingsgeluid waar ze niet meer naar luisteren
Een hele goede tip uit een van de boeken was ergens met verwondering over praten. Bijv oooohh wauw kijk eens wat een mooie wolken.. of moet je kijken wat de kat nu doet.. en dan met heel veel verwondering in je stem. Werkt hier als een tierelier
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Hier ook al driftbuitjes. Noem ze bewust zo omdat ik denk dat het over 1-2 ...
Thanks, ik neem de tips mee ☺️
10 dagen geleden
Alles is heel herkenbaar! Ik vind het soms echt een uitdaging en kom mezelf ook best wel eens tegen, gezien ik het op voorhand allemaal wel even dacht te kunnen.🥴
Wat ik vooral lastig vind, is het slaan dat ze doet naar ons, maar ook naar andere kindjes. Ik weet dat ze dit niet doet om pijn te doen, maar het is wel iets wat je graag zo snel mogelijk afleert, zonder telkens zo negatief naar haar te zijn. Ze is duidelijk haar grenzen aan het ontdekken en onderzoeken en heeft/krijgt echt een temperament.
Ik probeer rustig te blijven, haar uit te leggen wat niet mag, zet haar weg of bied afleiding, maar merk aan mezelf dat ik wat consistenter mag/moet worden.🤭