13 Reacties

3 maanden geleden

Me zoontje is 10maanden en slaapt overdag half uur tot een uur en toch wordt hij snachts nog wakker. Dus denk niet dat het aan die 3uurtjes ligt

3 maanden geleden

Om hoelaat is dat laatste dutje? Denk niet dat dat 1ste dutje erg is, zou dan eerder denken dat het laatste dutje mss te laat is

3 maanden geleden

Ik denk dat ze te veel slaapt overdag. Ik zou twee keer 1,5u laten slapen. Dus totaal 3u overdag

3 maanden geleden

Ik zou toch proberen om het 2-3-4 ritme aan te houden, met ‘‘s ochtends een dutje van 30 min en ‘‘s middags een dutje van 2 uur. Grote kans dat ze dan ‘s nachts ook beter gaat slapen

3 maanden geleden

Wij doen nu rond 10 uur een dutje tot max 11.15u en dan 3 uur later een dutje tot max 15.30uur ...en dan 4 uur later naar bed.

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Ik denk dat ze te veel slaapt overdag. Ik zou twee keer 1,5u laten slapen. ...
Overigens is ze idd tijdens dat eerste dutje moe omdat ze dan de nacht aan het compenseren is. Dus ik zou de cirkel doorbreken en haar wakker maken

3 maanden geleden

We zullen het morgen eens gaan inkorten. Want zo blijven we idd in een vicieuze cirkel. Benieuwd wat dat doet met de nachten.

3 maanden geleden

Lekker laten slapen! Dan heeft ze het gewoon even nodig. 🙂

3 maanden geleden

Bij ons slaapt hij al weken 3u in de namiddag, een uurtje in de voormiddag en vlotjes 11-12u 's nachts. Wel algemeen een heel goed slapertje. Maar dit is wel het 2-3-4 ritme. Ik denk eigenlijk dat eerder het probleem het laatste slaapje is... Op deze leeftijd is 2 dutjes voldoende, dacht ik.

3 maanden geleden

Kan even een fase zijn. Mijn dochter van 10 maanden slaapt van 9-11 soms 12 uur en slaapt van 3 tot 5 en slaapt dan van 8 tot 6 uur, dus slaapt ook nog flink veel. Verschilt echt per kind denk ik. Doe wat jij denkt wat goed is ;)

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu?

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Hoe gaat het nu?
Ze is uit zichzelf weer haar dutjes gaan inkorten naar 2/2,5uur. Dus ineens was het voorbij met de lange dutjes. Ik geloof dat ze nu sowieso slecht slaapt in de nacht omdat ze echt midden in sprong 7 zit. Ze wil gaan kruipen, zitten.em staan. Ze krijgt 4 tanden tegelijk. Ik geloof dat er heel veel gaande is..

2 maanden geleden

Ons zoontje werd altijd wakker tussen 5.00-6.00. Sinds we hem na een half uur wakker maken uit zijn ochtenddutje, slaapt hij tot 6.30/7.00 en minder onrustig 's nachts. Verder volgen we het ritme qua wakkertijden van 2,5 uur - 3 uur - 4 uur. Het ligt er dus aan hoelaat hij uit zijn middagslaapje komt, hoelaat hij naar bed gaat. Meestal slaapt hij ongeveer vanaf half 1 tot half 3. Dus gaat vaak rond 18.30 naar bed. Het gaat ongeveer vaak zo; 6.30 wakker uit nacht 9.00 dutje tot 9.30 12.30-14.30 middagdutje 18.30 naar bed voor de nacht. Slaapt zelf in met 5-10 minuutjes, rommelt ervoor wat.