13 Reacties
3 maanden geleden
Me zoontje is 10maanden en slaapt overdag half uur tot een uur en toch wordt hij snachts nog wakker. Dus denk niet dat het aan die 3uurtjes ligt
3 maanden geleden
Bij ons slaapt hij al weken 3u in de namiddag, een uurtje in de voormiddag en vlotjes 11-12u 's nachts. Wel algemeen een heel goed slapertje. Maar dit is wel het 2-3-4 ritme. Ik denk eigenlijk dat eerder het probleem het laatste slaapje is... Op deze leeftijd is 2 dutjes voldoende, dacht ik.
3 maanden geleden
Kan even een fase zijn. Mijn dochter van 10 maanden slaapt van 9-11 soms 12 uur en slaapt van 3 tot 5 en slaapt dan van 8 tot 6 uur, dus slaapt ook nog flink veel. Verschilt echt per kind denk ik. Doe wat jij denkt wat goed is ;)
3 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Hoe gaat het nu?
Ze is uit zichzelf weer haar dutjes gaan inkorten naar 2/2,5uur. Dus ineens was het voorbij met de lange dutjes.
Ik geloof dat ze nu sowieso slecht slaapt in de nacht omdat ze echt midden in sprong 7 zit. Ze wil gaan kruipen, zitten.em staan. Ze krijgt 4 tanden tegelijk. Ik geloof dat er heel veel gaande is..
2 maanden geleden
Ons zoontje werd altijd wakker tussen 5.00-6.00. Sinds we hem na een half uur wakker maken uit zijn ochtenddutje, slaapt hij tot 6.30/7.00 en minder onrustig 's nachts.
Verder volgen we het ritme qua wakkertijden van 2,5 uur - 3 uur - 4 uur. Het ligt er dus aan hoelaat hij uit zijn middagslaapje komt, hoelaat hij naar bed gaat. Meestal slaapt hij ongeveer vanaf half 1 tot half 3. Dus gaat vaak rond 18.30 naar bed. Het gaat ongeveer vaak zo;
6.30 wakker uit nacht
9.00 dutje tot 9.30
12.30-14.30 middagdutje
18.30 naar bed voor de nacht. Slaapt zelf in met 5-10 minuutjes, rommelt ervoor wat.