72 Reacties

16 dagen geleden

Hier is het alleen nog “die die die” 😅

16 dagen geleden

Hier begon het met "die, die" en nu is het de hele dag zwaaien en "dag, dag"

16 dagen geleden

Bumba 😑 haha

16 dagen geleden

Hier overal naar wijzen en "dit", "die" zeggen en dan moeten wij zeggen wat het is haha. En ze zegt mama 🥰 en dada

16 dagen geleden

Wij hebben: die, aai (aaien), ham (eten), bah (vies), aaaa met de armen omhoog (hoera) en papa. Mama is meer een soortvan gemompel nog🤔😅

16 dagen geleden

Bij ons is het mama (🥰), dada en verder vooral nog brabbelen en gillen haha!

16 dagen geleden

Hier echt al een heleboel! Waar hij eerst motorisch heel vlot ging, is nu verbaal opeens echt een duidelijke voorkeur. Hij zegt o.a. mama, papa, hond, lamp (dit was zijn eerste woordje 😂), boek, bah, bal, fiets ("iets"), aap, bed, slapen. En ook "die" en "dit/dat" en "hiiiiii" als hij zwaait. En dan vergeet ik vast veel. Hij kan ook wel al veel geluidjes van dieren doen en begrijpt veel zinnen al heel goed. Bijvoorbeeld dat we naar bed/in de auto/in de stoel gaan. Hij kan zijn neus/voeten/schoenen/mond aanwijzen.

16 dagen geleden

Nou hier af en toe wat, vooral eten, papa en dag dag. Mama kan hij wel, maar alleen als hij het echt wil... maar vooral eigenlijk nog hele verhalen in babybrabbeltaal. Totaal onverstaanbaar hahaha Hij zegt af en toe wel wat na, klinkt in ieder geval zo.

16 dagen geleden

Balll, Nijnje (Nijntje), iets (fiets), appel, na (Luna de hond van m'n schoonouders haha), aaien, en heel veel klanken die lijken op woorden maar het nog net niet zijn. Heeeel cute 🥹🥰

16 dagen geleden

KUIKEN 🐥

16 dagen geleden

Reactie op Toooh

Hier echt al een heleboel! Waar hij eerst motorisch heel vlot ging, is nu v ...
Wow wat vlot inderdaad! Gezellig zo’n kleine kletskop in huis 😁

15 dagen geleden

Papa, mama, poesje, bal, visje, patjes(patatjes), die, bah

15 dagen geleden

Hier vooral nana (banaan), die en mama. Eerst was alleen ik mama, maar nu is papa/oma/tante ook mama haha.

15 dagen geleden

Mama, papa, die, eten, 1 en 2 en Bumba.

15 dagen geleden

Hier nog helemaal niks verstaanbaars. Alleen lekker brabbelen.

15 dagen geleden

Oh nou hier alleen mama en papa.. is dat gek? die van jullie zeggen van alles 😱

15 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Oh nou hier alleen mama en papa.. is dat gek? die van jullie zeggen van al ...
Nee hoor, mijn zegt die en dag en sporadisch een keer mama en daddy maar meer nog niet hoor

15 dagen geleden

Hier alleen nog die, da, en dan da op heel veel verschillende tonen en stemmetjes als hij "klaar" wil zeggen na het eten of daag wil zeggen of dingen wil aanwijzen. En nanana zegt hij ook. Voor de rest is het nog steeds wachten op de echte woordjes zoals papa of mama bijvoorbeeld 😅

15 dagen geleden

Onze zegt alleen nog maar "nee". Meestal "nee nee nee" terwijl ze met haar hoofd schud en met haar vingertjes nee gebaart. Ik vrees voor de jaren die nog gaan komen😅

15 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Oh nou hier alleen mama en papa.. is dat gek? die van jullie zeggen van al ...
Same here! Ik kreeg het al een beetje benauwd 🥲🤭