72 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Onze zegt alleen nog maar "nee". Meestal "nee nee nee" terwijl ze met haar ...
Ohja dit doet die van ons ook haha! Maar ook als hij weet dat hij ergens niet aan mag komen. Dan wijst hij er eerst naar en dan "nee nee nee" en gaat vervolgens braaf verder met iets anders👍🏻

15 dagen geleden

Reactie op mvanierland

Same here! Ik kreeg het al een beetje benauwd 🥲🤭
Mijn kindje ook nog niets hoorr

15 dagen geleden

Reactie op Jool88

Hier alleen nog die, da, en dan da op heel veel verschillende tonen en stem ...
En mijn kindje is zelfs van augustus 😂

15 dagen geleden

Hij zegt koekkkk (boek), oooooota (opa), papa, mama, haaiiiii (en zwaait erbij 😂), aaien, wauw, die, bah, nee. Hij brabbelt hele verhalen als hij door boekjes bladert en roept 'brrrrrrr' als ie met zijn autootjes rijdt 😂 Maar ons zoontje is verbaal sowieso sterker dan fysiek, dat is tot nu toe ook altijd geweest.

15 dagen geleden

Mijn zoontje zegt alleen 'da' om verschillende hoogtes en is zijn stem heel erg aan het uittesten met hoge/harde klanken. Ik heb nog geen 'echt' woord gehoord. Waarschijnlijk denkt hij zelf dat hij al hele verhalen lult, maar ik begrijp er nog helemaal niks van 🤣

15 dagen geleden

Reactie op Juf1993

Hij zegt koekkkk (boek), oooooota (opa), papa, mama, haaiiiii (en zwaait er ...
Oh en toet! Dan drukt ie op zijn neus 😍 Meestal er net naast of in... 😂

15 dagen geleden

Ons dochtertje zegt alleen ‘nee’ 🙈 zou dat iets over haar zeggen 🥴😉 verder echt nog niks. Heel veel wijzen en ze kan ook precies aanwijzen als je vraagt “waar is de…”. Dus dat zal nog wel even duren!

15 dagen geleden

Hier wordt overigens ook nog niet gewezen🙈

15 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Hier wordt overigens ook nog niet gewezen🙈
Hier ook niet, en ook niet gezwaaid🤣 Lijken wel een beetje op elkaar haha

14 dagen geleden

Reactie op mvanierland

Hier ook niet, en ook niet gezwaaid🤣 Lijken wel een beetje op elkaar haha
Hahah hier ook niet 😂

14 dagen geleden

Reactie op Gebruiker10

Hahah hier ook niet 😂
Halen ze het over een tijdje in om ALLEEN maar te zwaaien😂

14 dagen geleden

Hier ook lekker aan de klets, zo leuk! Begon met papa, mama en bah. Nu vooral de hele dag door 'kijk s' (kijk eens), 'die' en 'dat'. Maar ook zowel 'dag dag' als 'bye bye', loeien als een koe, 'aaa' voor Aap (lievelingsknuffel) en ze zegt veel na. Ontzettend leuke fase.

14 dagen geleden

Hier is het vooral: taaat, taaate, taaattaat! 🤣 Als hij wijst, zeg ik: wil je .... ?Dan zegt 'ja' en knikt hij heel wijs 'ja' erbij! Haha. Hij schud wel 'nee' als het hem niet aanstaat, maar zegt het niet. Papapa/paapaapa zegt hij ook graag, mama(mama) af en toe, maar niet persé op ons gericht. Het is vooral druk kletsen in zijn eigen taaltje nog haha!

14 dagen geleden

Vooral veel mama, en ook bah (vies) en veel halve woorden: du (duif), bi (beer). Papa zegt hij nog niet echt. We denken wel dat hij het begrijpt maar hij kiest ervoor het niet te zeggen. Mijn man vindt het niet erg zegt hij maar ik vind het toch een beetje sneu :( Meer die geen papa zeggen?

13 dagen geleden

Reactie op Isoldhe

Vooral veel mama, en ook bah (vies) en veel halve woorden: du (duif), bi (b ...
Hier hetzelfde. Dochter zei al vrij vroeg mama (6 maanden) Ze is nu 13 maanden en zegt nog steeds geen papa. Ook zij begrijpt heel goed wat papa is maar wil het gewoon niet zeggen. Niets aan te doen… wel sneu idd voor de partners. Hier een partner die echt zijn best doet met oefenen. Alleen zegt ze dan ook mama😅😂

13 dagen geleden

zo schattig vind ik het, de hele dag aan de klets. mauw(als ze onze poezen ziet) of poes, bah, die, mama, papa, nee, aai, haaaai en dan zwaaien en daaaag, toet, en het grappigste vind ik toch wel de oh ooooh als iets valt of als ze iets gooit 😅

13 dagen geleden

Wij leven momenteel in een wereld waar iedereen mama is🤣🤣 Verder nee, nee (zegt ie zelf voordat hij iets doet wat niet mag). Bal, aap, die, dat. Dude (?), heeeeeeeeee, en heeeeel veel gebrabbel

13 dagen geleden

Zijn er meer hier die hun kinderen ook twee- of meertalig opvoeden? Hoe gaat het praten bij jullie kindjes?

13 dagen geleden

Reactie op Preggy_86

Wij leven momenteel in een wereld waar iedereen mama is🤣🤣 Verder nee, ne ...
Hahah onze dochter die wijdt ook naar de plant en dan zegt ze nee nee, net een vingertje erbij haha. Zo cute 🥹

13 dagen geleden

Reactie op MelissaSXM95

Zijn er meer hier die hun kinderen ook twee- of meertalig opvoeden? Hoe gaa ...
Ik probeer m'n dochter ook Spaans te leren, maar moet eerlijk zeggen dat ik vooral Nederlands spreek met Spaanse woorden/zinnen tussendoor. M'n moeder, oma en schoonzus praten wel alleen Spaans tegen haar. Ze begrijpt al wel veel NL/Spaans, maar echte woorden is het mama/die/nana (banaan). Ik wil wel graag dat ze goed Spaans leert, maar vind het tegelijkertijd moeilijk omdat ik wel echt Nederlands denk dus het is voor mij wel omschakelen. Hoe gaat het bij jou?