25 Reacties
3 maanden geleden
Wij ongeveer hetzelfde alleen dan borstvoeding en geven alrijd na het warm eten een bakje magere yoghurt.. is de absolute feestmaaltijd hier haha.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is bijna 10 maanden en krijgt nog 4 flessen 🤣 Was volgens de kinderarts prima.. hij heeft t nodig.
8.30u fles 180+6
10u 200 gr fruit
12u 2/3 boterhammen + fles 90+3
15u fles 150+5
17u 200-300 gr avondeten
19u fles 180+6
Tussendoor nog wat snackjes en in totaal iets van 300 ml water.
3 maanden geleden
7 uur kwart soms naturel soms fruit smaak wel magere kwark.
Vaak rond 9 een stuk fruit en een flesje drinken vaak iets met siroop of thee omdat water niet goed gaat.
11 uur melk 180+6 schepjes
14 uur broodje en weer flesje drinken thee of limonade. Soms flesje halfvolle melk.
Tussendoor nog een stukje fruit.
Om 17 uur eet hij mee met warme maaltijd en drinken erbij Ligt eraan hoeveel hij eet als het niet veel is doe ik wat joghrt erna als toetje en anders niet . Tussen 20 en 21 flesje 180-6 schepjes en dan slapen
3 maanden geleden
Reactie op Jjessicaa
Ik moet zeggen wij hebben echt een hele goede eter
Ja dat was miss goed om erbij te zeggen idd haha. Hier ook een goede eter. Een een grote jongen van bijna 12kg die aan het rond stappen is dus die energie is ook echt nodig
3 maanden geleden
Wij sinds kort het volgende:
7:00/7:30 pap met 210 ml melk
11:00 fruit
12:00 2 boterhammen met beleg en daarna 90 ml melk (advies van cb was na de boterhammen melk omdat dan al een deel van de trek gestild is)
16:00 plakje ontbijtkoek
17:15/17:30 avondeten
18:30 melk 210 ml
Paar weken geleden nog aan 4 flessen, vorige week wilde hij geen enkele fles dus hebben we om 16:00 ontbijtkoek gegeven. Makkelijk afbouwen zo😅. Hier ook echt een goede eter dus afbouwen was altijd een ding maar gaat nu eigenlijk prima. Ontbijtkoek is trouwens echt een feestmaal hier😬
3 maanden geleden
Volledig bv
7.30 bv
9.30 bv
Slaapje
12.00 havermout fruit yoghurt hapje (maak het zelf), gaat er beter in als brood...
13.30 bv
Slaapje
Soms nog een snack, maispuffs ofzo
16.30 bv
18.00 avond eten
18.30 bv
Slaapje tot 7.30 🤭
10 mnd 8.6kg 75cm loopt al bijna los 🤣 hij eet niet super veel ofzo maar blijkbaar is het genoeg 🤷♀️
3 maanden geleden
Hier een meisje van 25-10, is dus 9 maanden, weegt ruim 10 kilo en is heel actief. Dus verbruikt ook veel 😉
Tussen 8:30 en 9:00 papfles 180 cc
10:00 fruit
12:00 2 boterhammen
16:00 maisvingers
17:00 avondeten, eet met de pot mee. Een bordje vol. Daarna een toetje van alpro
20:00 flesje van 120 cc
3 maanden geleden
Hier is hij bijna 10 maanden (11 augustus), vooralsnog volledig bv en ik hanteer geen vaste tijden. Ik volg hem. Het komt ongeveer neer op:
Tussen 7.30 - 9.30 bv (na wakker worden)
Tussen 8.30 - 10.30 boterham met boter en enkele aardbeien (daar is hij dol op)
Tussen 11 - 11.30 bv
Slapen
Tussen 12.30 -14.00 bv (na wakker worden)
Tussen 13.30 - 14.30 boterham/omelet, met tomaat en aardbeien
Tussen 16 - 17 bv
Slapen
Tussen 17.30 - 18 bv (na het wakker worden)
Rond 19 - 19.30 avondeten (potje, of vlees/vis, met pasta, rijst of aardappelen, met groente en toetje is een altijd een stuk fruit (bv perzik).
Tussen 20 - 21.30 bv
3 maanden geleden
-Fles 180+6
-Fruithap + water/thee
-1 boterham + fles 120+4
-(Kokos/griekse) yoghurt (met evt iets van pruim erdoor) + snack als rijstwafel, soepstengel, cracotte + water/thee
-Avondeten + water/thee
-Fles 180+6
😊
3 maanden geleden
Meisje 10 maanden en krijgt bv, dus alle tijden zijn ongeveer!
0530 wakker en BV
0630 broodje + water
0845 fruit + water
Daarna slapen +/- een uurtje
Wakker dan BV
12:00 broodje + water
14:00 BV en slapen +/- een uurtje
Wakker dan snackje (fruit/komkommer/cracker/yoghurt oid)
1715 avond eten + water daarna nog wat stukjes van ons eten of fruit
1845 BV en slapen
Komt in de nacht nog 2/3 keer voor BV
3 maanden geleden
Even een vraagje tussendoor. Is dit in jullie ideale wereld of is dit ook wat er daadwerkelijk gebeurt?
Mijn dochter wil heel vaak niet eten. Geen peil op te trekken. Sommige dagen wel brood andere dagen gaat er geen hap in. En dat geldt voor alles wat ik haar aanbied. Ze lijkt extreem snel verveeld ofzo met eten. Ze eet een hapje en het lijkt wel of het kauwen haar al te lang duurt. Dan gaat ze met haar andere eten gooien en klimt ze uit haar stoel (tripp trapp). Herkent iemand dit ook? Of hebben jullie allemaal perfecte eet-baby's? 😅
3 maanden geleden
Reactie op Lynnnnnn
Even een vraagje tussendoor. Is dit in jullie ideale wereld of is dit ook w ...
Hier hetzelfde. Hij at eerst super goed, maar wilt nu opeens geen stukjes meer, maar alles gepureerd 🫠
3 maanden geleden
Reactie op Lynnnnnn
Die van mij neemt graag zn tijd maar verliest wel snel zn geduld met brood. Eet liever yoghurt met havermout en fruit bijv. Gooien gebeurt hier ook, meer om te zien wat ermee gebeurd denk ik want als ik het op raap eet hij het alsnog op 🤣
Maarja middag en avond eten eet hij ook echt wel veel, alleen ochtend moet hij niks van hebben (net als papa die ontbijt met alleen koffie en mama met ontbijtkoek) 🙈
3 maanden geleden
Reactie op Lynnnnnn
Haha ik denk dat weinig baby’s perfect eten (wellicht met uitzonderingen). Hier eet hij langzaam en na een tijdje is hij er echt wel klaar mee, maar hier gaan de boterhammen, fruit, groente en potjes altijd op. Met vlees en vis is het spelen en hapjes pakken en hetzelfde geldt voor rijst en spaghetti. Het is en blijft nog allemaal ontdekking merk ik, vooral als het nieuw is. Hoe vaker hij hetzelfde krijgt, hoe beter hij het eet.