17 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik Omeprazol werkt prima

3 jaar geleden

Ja ik slik iets anders, pantaprozal van de Kruidvat. Ik vind het top spul, er staat dat het niet mag tijdens de zwangerschap maar de gynaecoloog heeft het juist aangeraden

3 jaar geleden

Mijn gynaecoloog heeft me verzekerd dat het een veel beter idee is om wat riopan in te nemen dan om je slokdarm dagelijks bloot te stellen aan maagzuur. Het zou echt geen kwaad kunnen dus ik ben gebruik het sinds eergisteren voor het slapen.

3 jaar geleden

Oh ja, heel vervelend is dat! Sinds kort heb ik ook last van brandend maagzuur, nu 22+6 weken. Tot nu toe helpen mij Rennies erg goed! Wel de echte, geen Kruidvat eigen merk want die werken niet voldoende. Meteen trekt het nare gevoel weg als ik een Rennie neem. In mijn vorige zwangerschap ook wel Omeprazol of Losecosan gebruikt, dit hielp toen top! Onze dochter lag in stuit met haar hoofd tegen mijn maag te duwen, dus had sterk spul nodig 😅.

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap veel Rennie gebruikt. Vooral in de avond/vlak voor het slapen gaan. Werkte heel goed en als ik t niet nam kon ik niet slapen. Ik zou er dus zeker iets voor nemen.

3 jaar geleden

Bij mij helpt het goed om frisdrank te vermijden. Nog steeds wel regelmatig last van maagzuur maar na een glas fris is t echt ellende. En wat al gezegd werd helpen Rennies ook goed.

3 jaar geleden

Ik heb vooral last van maagzuur bij teveel suiker inname (ik drink alleen nog water, thee en ranja op moment) en dan vooral savonds. Ik heb alleen gaviscon duo en die vind ik erg fijn. Zolang ik geen sterkere nodig heb doe ik het lekker hiermee. Een vriendin van mijn moeder gaf aan dat vanille yoghurt nog wel eens wil helpen tegen maagzuur. Ik ga het vanavond maar eens proberen 😅

3 jaar geleden

Reactie op metalharpey

Ik heb vooral last van maagzuur bij teveel suiker inname (ik drink alleen n ...
Ja die tip kreeg ik ook inderdaad. Een slok azijn helpt ook goed (1x uit nood gedaan omdat ik geen rennie in huis had), maar dat is wel echt heel goor!

3 jaar geleden

Vriendin van mij nam een eetlepel haverblokken (bio) dat hielp goed

3 jaar geleden

Ik heb het soms ook. Ben er wel achter gekomen dat als ik in bed op mijn zij lig met benen omhoog ik eerder last krijg van maagzuur. Dus lig op mijn zij met gestrekte benen en dan heb ik het niet of een stuk minder

3 jaar geleden

Bij mij heeft de gynaecoloog zo nodig omeprazol voorgeschreven

3 jaar geleden

Hier zowel nu al bij mijn vorige zwangerschap veel last van. Vooral als ik te snel ga liggen nadat ik iets gegeten heb. Dus altijd even halfuurtje zitten/wat doen en ik zweer bij maalox!

3 jaar geleden

Hier vorige zwangerschap en deze weer erg last van. Bijna elke dag. Ik neem er niks tegen gewoon overleven 😂

3 jaar geleden

Ik ben niet zo'n fan van dingen slikken tijdens de zwangerschap. Ik zit het gewoon uit, paar keer goed doorademen en even zuur kijken haha

3 jaar geleden

Vorige zwangerschap alleen ‘s nachts maar nu ook overdag last van. Toen overleefd op Rennies (huismerk drogist leek niet te werken), zonder kon ik echt niet slapen en sliep sowieso al slecht. S’ Avonds proberen niet te vet te etenen geen frisdrank met prik drinken helpt bij mij. Verder uitzitten ben ik bang, bij mij ging het pas weg na m’n bevalling (fijn vooruitzicht😉)

3 jaar geleden

Probeer ook goed op te letten met wat je eet. Er zijn namelijk een hoop voedingswaren die maagzuur triggeren (ook drinken btw). Het is jammer dat je dan veel dingen niet meer eet, maar het helpt oprecht wel mee bij het verminderen van maagzuur.

3 jaar geleden

Reactie op Linetje

Mijn gynaecoloog heeft me verzekerd dat het een veel beter idee is om wat r ...
Ik gebruik ook riopan, 3x perdag voor het eten. Smaakt naar vanille en werkt super goed! Beter dan gaviscon