6 Reacties
gisteren
Hier bestaat de kerstman niet😅
Maar je kan ook gewoon uitleggen dat de kerstman en de sint 2 apparte mensen zijn voor 2 apparte feesten en dat hij daadwerkelijk met kerst langskomt met zn slee en rendieren.
Of inderdaad erop houden dat de kerstman hier niet komt. En dat wij alleen sinterklaas hebben en dat sinterklaas niet in andere landen komy
gisteren
Wij vieren juist kerst en sinterklaas eigenlijk niet😅 met sint benoemde hij het wel veel maar heeft toen 1 cadeautje gekregen en straks met kerst krijgt hij meerdere.
Maar ik denk dat hoe je het aanpakt met bij ons komt Sinterklaas en niet de kerstman prima is.
Toen ik jong was vierden we eerst sinterklaas maar toen verhuisden we en daar werd het niet gevierd. Mijn ouders hebben toen gezegd dat de neef van sinterklaas langs kwam omdat het sint niet lukt heel de wereld rond te reizen. En die neef was dan de kerstman.🤷♀️
gisteren
Wij vieren sinterklaas met (de hele familie) en kerst samen met het gezin cadeautjes onder de kerstboom. En soms lootjes trekken. Maar sinterklaas wel groter dan de kerstman, wat ik persoonlijk wel jammer vind maar goed.
gisteren
Hier heeft hij met 2 jaar al ergens in de gaten dan sinterklaas en santa claus hetzelfde is, althans onbewust, en eigenlijk is dat ook natuurlijk.
Voor nu ben ik er niet mee bezig om het uit te leggen, ik vier voornamelijk kerst maar met sinterklaas doen we ook beetje cadeautjes. Ik ga dadelijk gewoon voor de grap leren dat sinterklaas uitgebreid nederland bezoekt, en tijdens kerst hij zich verkleedt als santa claus en dan de rest van de wereld bezoekt en in NL alleen nog internationale kindjes bezoek van hem krijgen🤪 dus dat dat de reden is dat hij 2x cadeautjes krijgt. Nee, all jokes a side, ik ga hier niet heel uitgebreid bij stilstaan en ga vooral kijken wat hij er zelf van maakt. We vieren allebei in ieder geval dus hier slaat de kerstman kindjes in Nederland niet over. Uiteindelijk zullen de kinderen op school wel leren dat er niets van klopt aangezien iedereen het anders doet 😂