9 Reacties

2 dagen geleden

Een grootouder dient te luisteren naar de grenzen van de ouders van het kind!!! Ik zou er subtiel over beginnen en nogmaals aankaarten dat je dit liever niet hebt. Als ze het blijft doen mag je jezelf wel wat steviger opstellen. Het is hierin heel belangrijk dat je man het voortouw neemt en 100% achter je staat. Ook al is dit misschien niet zo, naar je schoonmoeder moet hij dat wel doen.

2 dagen geleden

Zelf zie ik het probleem niet zo. Als je schoonmoeder een loopfiets koopt voor bij hun dan neem ik aan dat je kind daar vaak is en dat je schoonmoeder hem heel goed kent. Je schoonmoeder let echt wel op en brengt hem echt niet in gevaar. Hij heeft nog nooit op dit fietsje gefietst dus eigenlijk weet jij ook niet goed hoe dit zal lopen. Je geeft aan dat je het niet fijn vind als je er zelf niet bij bent. Maar wat maakt het voor jou uit of jij erbij bent of oma? Wat is de reden dat je jezelf wel vertrouwt en je schoonmoeder niet?

2 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Zelf zie ik het probleem niet zo. Als je schoonmoeder een loopfiets koopt v ...
Omdat ik zijn moeder ben en het echt vandaag de eerste keer is dat hoj erop fietst

2 dagen geleden

Reactie op Nathalie_93

Een grootouder dient te luisteren naar de grenzen van de ouders van het kin ...
Ja vind ik ook.. ze doet dit al vanaf de geboorte met eigenlijk alles.. het geven van snoep (zelfs stiekem wanneer we zeggen dat het genoeg is) Flesjes geven op verkeerde tijden als ze een keer oppast, niet in bed leggen terwijl we zeggen dat hij een dutje moet doen tot zelfs in een zwembadje zetten en weglopen toen hij net aan kon zitten (godzijdank kwamen mijn man en ik net het erf op rijden) de maat is bij mij zo vol.. ze zegt nu dat ze gekwetst is dus ik heb mn excuses maar aangegeven voor het feit dat het misschien verkeerd is overgekomen. Maar dat vind ik ook eigenlijk gewoon al weer van de zotte

2 dagen geleden

Reactie op mirjamWanders

Ja vind ik ook.. ze doet dit al vanaf de geboorte met eigenlijk alles.. het ...
Haha bij dit soort gevallen valt fietsen op een loopfietsje echt in het niet! Denk ook dat je probleem niet zozeer die loopfiets is maar dat het veel dieper zif vanwege dr eerdere voorvallen. Maar de oplossing is vrij simpel: oma niet meer laten oppassen. Vertrouwen is een essentiële basis. Als dat er niet voor 100% is, dan niet laten oppassen.

2 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Haha bij dit soort gevallen valt fietsen op een loopfietsje echt in het nie ...
Ja klopt ook, het loopfietsje was vandaag de trigger maar het gaat om het principe dat er niet word geluisterd naar de grenzen die worden gesteld. Ik ben ook totaal geen persoon die heel snel ergens iets van zegt uberhaupt en laat oma zo veel mogelijk lekker aanmodderen met hem. Maar als ik dan een keer iets aangeef luister er dan wel naar 😅

2 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Ja dit klinkt inderdaad als een druppel die de pan deed overlopen. Als ik jou was, zou ik haar niet meer laten oppassen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw 'village' is, maar je gaat nu niet weg met een lekker gevoel.

2 dagen geleden

Reactie op Nathalie_93

Ja dit klinkt inderdaad als een druppel die de pan deed overlopen. Als ik j ...
Klopt inderdaad.. ik ben al lang blij dat er vandaag wat van gezegd is en oppassen zit er idd voorlopig niet in (probeerde ik stiekem sowieso al te vermijden… om deze redenen)

2 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Nou dit idd, het loopfietsje klinkt niet dramatisch maar die andere situaties zijn wél echt heel vervelend. Dus logisch dat het een keer klaar is. Ik ervaar exact hetzelfde met mijn eigen moeder. Die doet compleet haar eigen ding, negeert alle grenzen (hete koffie naast m'n kinderen, veel te lang laten slapen, eten 'forceren', een schuldgevoel aanpraten als de kids niet willen knuffelen etc.). Ik heb ook het idee dat ze het erom doet soms, alsof ze reactie wil uitlokken. De keerzijde is wel dat ze ook meeega leuk met de kinderen speelt, veel fantasiespel en liedjes zingen etc. En de band met de kids vind ik wel belangrijk. Dus ik laat haar maar heeeel minimaal oppassen, en niet als het om belangrijke of lange momenten gaat. En ik blijf mijn harde lijnen herhalen, ook waar bijvoorbeeld anderen (zoals mijn broer) bij zijn. Zodat hij soms mee kan opletten.