14 Reacties

2 jaar geleden
Hoi, ik heb in 2019 en 2021 een geplande keizersnede gehad. Daarna op de uitslaapkamer gelijk begonnen met borstvoeding. Bij de eerste heb ik 6 maanden en bij de tweede heb ik ruim 9 maanden borstvoeding gegeven. Dat is telkens goed gegaan. Als je vragen hebt, stuur maar een berichtje. Heel veel succes!

2 jaar geleden
Ik heb ook een geplande keizersnede gehad bij onze dochter. Bij mij kwam het voor mijn gevoel wat traag op gang dus hebben ze in het ziekenhuis een krachtige kolf aangeboden (voor na een voeding) . Zo'n kolf heb ik de eerste dagen thuis ook nog af en toe gebruikt en dit heeft het bij mij super goed op gang geholpen. Heb daarna 8 maanden zonder problemen borstvoeding kunnen geven 😊

2 jaar geleden
Ik had een spoedkeizersnede en heb helaas alleen maar de eerste dagen borstvoeding gegeven. Bij mij kwam het niet op gang en mijn meisje viel ook teveel af dat ik wel moest bij voeden. Het was voor mij toen een enorme teleurstelling. Nu krijg ik een geplande keizersnede en sta er nu veel chiller in. Ik vind het belangrijk de borstvoeding te geven die ik kan, maar het moet geen marteling worden voor mij en voor de baby. Ik ga er nu ook vanuit dat jij snel op de fles voeding gaat, dan kan het alleen maat meevallen als het opeens wel lukt 😊

2 jaar geleden
Reactie op Januari2023
Ik had een spoedkeizersnede en heb helaas alleen maar de eerste dagen borst ...
*dat hij

2 jaar geleden
Reactie op Kersos
Oke top, dus het is prima te doen. Ik hoef niet te voren gaan beginnen met ...
Zelf ga ik dat wel doen maar puur om de reden dat als ons kindje veel afvalt en bijgevoed moet worden, het ook met mijn melk is. Bij onze dochter moest ik toen nachtelijke kolf sessies doen buiten het voeden om, dat vond ik echt pittig hahah. Daarom ga ik wel al vooraf kolven, maar je kunt in principe ook prima bijvoeden met kunstvoeding ALS dat nodig zou zijn! Dat is heel persoonlijk 😊

2 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap een spoedkeizersnede gehad en toen kwam de bv niet goed op gang. Ik moest elke 2 uur aanleggen en daarna kolven. Ik ging er echt aan onderdoor, want slaap kreeg ik nauwelijks, en er moest evengoed bijgevoed worden.
Nu ga ik ofwel van te voren kolven, of ik ga helemaal niet kolven, maar ik ga niet meer elke voeding voeden en kolven. Ik wil nu van mijn kindje kunnen genieten in plaats van zo vermoeid te raken dat ik eigenlijk niks meer meekrijg.

2 jaar geleden
Ik heb bij mijn zoontje een geplande keizersnede gehad en vijf maanden borstvoeding gegeven.
Het kwam op zich wel op gang, maar niet snel genoeg (hij viel vrij veel af), waardoor ik de eerste twee weken heb gekolfd na de voeding. Dat was wel pittig maar toen het eenmaal goed liep geen problemen meer gehad.
Ik zou het graag weer zo doen, los van de wijze van bevalling (natuurlijk of keizersnede), maar heb wel in mijn achterhoofd dat ik ook mijn zoontje genoeg aandacht wil geven.
Dus maar even zien hoe het deze keer loopt :)

2 jaar geleden
Reactie op Sunflower1989
Zelf ga ik dat wel doen maar puur om de reden dat als ons kindje veel afval ...
Ja ik heb bij de eerste ook een beetje bijgevoed met kunstvoeding. Omdat de borstvoeding niet super vlot op gang kwam. Maar zodra dat probleem was verholpen ging het supergoed.

2 jaar geleden
Allemaal verschillende verhalen. Ik laat het wel op me af komen. Zal denk ik ook nu weer een superpompkolf gaan huren bij de kraamzorg voor de eerste weken. Zodat het goed op gang kan komen, en dan zullen we wel zien.
Ik dacht dat door de hormonen en dergelijke er een groot verschil zou zijn tussen borstvoeding na een keizersnede en natuurlijke bevalling.

2 jaar geleden
veeeeeel aanleggen, gewoon lekker bij elk huiltje de eerste paar dagen. ik weet nog dat het ziekenhuis vond dat ik vaak aanlegde, maarja had zoiets van ja uhm dat geeft toch troost ? ik had ook vanaf 37 weken gekolfd. dus dag 2 en 3 heb ik na de voeding een paar ml bij gegeven. eenmaal thuis liep alles soepel en kwam hij binnen no time boven zijn geboorte gewicht