11 Reacties
2 jaar geleden
Je kan nooit te vaak bellen met kleintjes, dus als je twijfelt zou ik zeker nog even proberen langs te gaan bij de huisarts!
Mijn ervaring (nu mijn 4e kindje dus ik heb wel wat spuug en diarree voorbij zien komen 😅) is dat die kleintjes toch best wat kunnen hebben. Zolang ze nog goed reageren, af en toe goed wakker zijn gaat het meestal nog wel. Je kan bij een baby ook naar de fontanel kijken, als die ingezakt blijft kan hij aan het uitdrogen zijn. Maar ik vond dit soort momenten ook altijd spannend hoor, en ben bij twijfel altijd even langs gegaan bij de huisarts. Liever een keer te vaak dan een keer te weinig.
2 jaar geleden
Snap je gevoel heel goed! June is ook ziek geweest tgv buikgriep. Spugen, diarree en gekke huiduitslag. Van de 1000 dronk ze maar net aan 5/600cc. Tevens ook afgevallen. Volg je gevoel op! Ik keek zelf naar de hoeveelheid plasluiers (wat wel lastig is met diarree maar dat is natuurlijk ook vocht), vochtigheid mondje en of ze nog wel vrolijk was. Ook 2x bij de huisarts geweest. Die gaf aan dat het wel een dag of tien duren.
Als jij denkt dat het niet goed gaat moet je gewoon weer bellen!
2 jaar geleden
Reactie op Mila69
Ga zo weer naar de arts. Fontanel is wat ingedeukt..

Wat zei de arts?
2 jaar geleden
Hopelijk gaat het maar omstandigheden goed met je kindje!
Een algemene tip als je bij de huisarts(enpost) te horen krijgt dat er nu geen actie nodig is: ik vraag dan altijd wat signalen zijn om wel weer te bellen. Meestal krijg je dan hele duidelijke instructies: "als het zo blijft hoef je niets te doen, maar als dit of dat dan moet je terugbellen." En als je je zorgen maakt kun je altijd nog een keer bellen natuurlijk.
2 jaar geleden
Hopelijk gaat het maar omstandigheden goed met je kindje!
Een algemene ti ...
wat een fijne tip!