13 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben eerst toen hij 6 weken was een aantal uurtjes naar de kroeg gegaan met een vriendin om bij te kletsen. Ging prima.
Daarna rond 10 weken concert geweest en aantal dagen er na naar een avondje waar een vriend van me moest draaien.
Ik geef geen borstvoeding. Alleen de keer dat ik naar concert was veel huilen maar toen zat hij in een sprongetje. Verder geen probleem gehad , mijn vriend past op.
Hij sliep sowieso al makkelijk in de avond dus denk dat we gewoon heeeel erg geluk hebben.
2 jaar geleden
Denk ook dat er een groot verschil in zit tussen wel of geen borstvoeding geven..
Ik geef geen borstvoeding en ga "gewoon" weg.. Als ik maar laat weten hoe laat de kleine een flesje moet..
Scheelt denk ik ook dat we nog een peuter hebben rondlopen,.. Toen ging ik niet zo snel even de deur uit om het begin, want controlfreak..
2 jaar geleden
Hier gelukkig ook prima! Ik geef borstvoeding maar kolf ook zodat mijn man ook flesjes kan geven. Ik ben 2 keer weggeweest met een vriendin en de kleine man is nu 11 weken.
Tot nu toe gaat het prima. Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken in kleine stapjes. Korte momentjes even proberen weg te gaan en dit verder rustig opbouwen. En verder blijven oefenen met flesjes geven..
2 jaar geleden
Reactie op Feroza
Hier gelukkig ook prima! Ik geef borstvoeding maar kolf ook zodat mijn man ...
Goed te horen van iedereen.
Thanks, gaan we doen zo! 👌🏻
2 jaar geleden
Eerste keer was bij 1 mnd, met mijn mans verjaardag gaan uit eten. Kleine bij zijn ouders neergezet (heeft hij misschien 2x gezien). Ging helemaal prima. Had er zelf ook weinig moeite mee. Ze hebben zelf ook 3 kinderen groot gebracht dus 🤷♀️
Had 2 flesjes afgekolfde melk mee gegeven. Zijn ook op gegaan (was niet helemaal de bedoeling maar ach 🤣)
2 jaar geleden
Eerste keer was na 3 weken. Ging eigenlijk hartstikke goed. Wij hadden er meer last van dan zijzelf.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik wilde een uurtje gaan sporten, maar na een half uur om omgedraaid. Toen ik thuis kwam ook helemaal uitgeteld in de armen van mijn man. We proberen nu ook in kleine stapjes. Even in bad gaan ofzo en laat mijn man als hij thuis is zoveel mogelijk verschonen bijvoorbeeld. Ik geef ook borstvoeding.
2 jaar geleden
Ik geef borstvoeding maar ik heb niet het idee dat mijn baby mij mist. Ben met 4 weken een middag weggeweest en hij is ook wel eens bij papa in de draagzak als hij achter de computer zit thuis te werken. Maandag ga ik weer 5 uur lang de deur uit hopelijk gaat dat goed!!
2 jaar geleden
Ik vind het nu gek genoeg moeilijker dan bij mn eerste..
Heb het idee dat ze bij mij rustig is en bij andere sneller huilt en niet te troosten is. Kan dat dan lastig loslaten en moet daar mee oefenen. Merk ook dat mijn man dat lastig vindt, en ben dan meer geneigd het altijd zelf te doen en daarmee werk ik het alleen maar tegen. Een flesje accepteert ze de ene keer wel, andere keer niet.
2 jaar geleden
PS een rondje rijden in de auto doet ook wonderen, tip van vriendinnen-moeders die dat aanbevolen 😊
2 jaar geleden
Na 6 dagen moesten wij al ‘even’ weg naar het ziekenhuis (wat uiteindelijk uitdraaide op een operatie en een nachtje blijven). De kraamverzorgster en mijn moeder waren 2 uur thuis met de kleine en dat ging goed. Hierna zijn ze naar het ziekenhuis gekomen. Doordat ik uiteindelijk 2 keer geopereerd ben heeft de kleine al vroeg gekolfde melk uit een flesje gekregen.
Daarnaast ben ik in week 4 voor het eerst alleen op pad gegaan om wat dingetjes te doen. Toen ben ik een uur weg geweest. Mijn man was toen bij de baby dit ging prima. Wel was de baby wat huilerig aan het einde, omdat het alweer tijd was voor nieuwe voeding.
De baby is nu 5 weken oud en mijn man en ik willen in december nog een keer naar de film met zijn tweetjes. Dan brengen we de baby bij een vriendin. Ik ga er vanuit dat dit ook prima gaat.
Hoe het komt dat het zo goed gaat? Ik denk een combinatie van al vroeg gekolfde melk geven waardoor hij al snel gewent was aan de fles en ook hebben wij onze baby al vrij snel blootgesteld aan allerlei prikkels. Zo is hij al vrij snel met ons op pad geweest naar een aantal ziekenhuisbezoeken. Daarnaast hebben we al veel dingen met hem ondernomen als bezoekjes bij familie, een dagje intratuin, we zijn uiteten geweest en we zijn wezen shoppen in Utrecht. Ook denk ik dat we gewoon een makkelijke baby hebben die alles goed vind.
Het belangrijkste is denk ik om naar je eigen kindje te kijken en te kijken wat hij of zij aankan. En dan vervolgens dingen stap voor stap opbouwen.
2 jaar geleden
Ik heb hiervoor laatst ook een topic geopend. Mijn baby is 9 weken en ik ga regelmatig even naar de winkel, naar de fysio of gewoon even wat shoppen. Ik ben dan tot nu toe maximaal 2,5 uur weggeweest en dat ging telkens goed. Baby bleef dan thuis bij papa. Aanstaande vrijdag heb ik een concert ver van huis en zou ik 7 uur weg zijn van baby. Ik was er al twee weken zenuwachtig voor en wilde het echt niet. Nu hebben we een hotel geboekt in de buurt, zodat ik 3 uur reistijd win en dus veel minder lang weg hoef te zijn van mijn baby 🤗 Het is dan nog steeds wel een oefening voor mij en best spannend, omdat het de eerste keer is dat ik dan langer weg blijf dan hij tussen twee voedingen laat, dus nu moet hij uit het flesje drinken in plaats van de borst (dat kan hij gewoon, haha).
2 jaar geleden
Ik was al wel eens een uur weggeweest, maar een paar dagen geleden ging ik voor het eerst 6 uur weg. Het duurde 2 uur om weer thuis te komen. Baby van 7 wk bleef met mijn vriend, is gewend om wel eens uit de fles te drinken (krijgt bv). Baby is alleen maar wakker geweest (5 uur achter elkaar), deels gehuild. En ik zelf ook huilen. We zijn er nog niet echt aan toe dus 😅 of hadden het rustiger op moeten bouwen… voor nu denk ik alleen maar; dit ga ik echt niet meer doen.