23 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben vanaf het begin allebei gegeven dus daardoor was er nooit een hele harde overgang voor mijn zoontje. Maar als je wil overstappen kun je volgens mij het beste beginnen met 1 voeding vervangen. Zo kan jouw productie langzaam minderen. Je kunt het aan het begin mengen zodat je kindje aan de smaak kan wennen van de kunstvoeding (mocht hij het weigeren). Elke keuze is goed en (bijna) een jaar lang borstvoeding is al zó goed! Ik zou in dit geval echt naar je lichaam luisteren, ookal snap ik ook heel goed dat het moeilijk is om afscheid te nemen van de borstvoeding. Succes! ❤️
2 maanden geleden
Hier heeft ze er totaal niet op gereageerd.
Met 9 maanden begonnen met haar middag flesjes te veranderen naar kv , heb wel nan evoilia gekozen omdat dit speciaal voor deze overgang is gemaakt.
Nu drinkt ze het volledig en af een toe een flesje moedermelk uit de diepvries.
Bij mezelf ook niet echt een verandering , behalve dat je hormonen terug op punt komen en na verloop van tijd, de borsten terug wat stevig werden 😅
2 maanden geleden
Wij zijnmet 6 maanden rond 23:00 een flesje kunstvoeding gaan geven omdat ik merkte dat ik dit nodig had. Wel bewust gekozen voor kunstvoeding van Hipp. Dit gaf me een beter gevoel haha. We merkte eigenlijk geen verschil. Dus dat voelde wel fijn. Uiteindelijk rond 9 maanden nog een voeding vervangen door flesvoeding en dit dus heel rustig gedaan totdat ze 11 maanden was. Dus ben nu een 1,5 week volledig gestopt. Voor haar leek het uiteindelijk niet veel uit te maken. Wat ik wel merk is dat ze nu af en toe gewoon mijn aanwezigheid nodig heeft en echt even komt knuffelen. Dat vind ik zelf ook stiekem wel fijn haha.
2 maanden geleden
Ik volg!!! Met nog een vraag erbij;
Ik geef in totaal (vooral met de nacht) 7x BV. Maar lees dat kv babys op veel minder flessen op 24ur zitten hoe gaat dit dan? En Hoeveel doe je in een fles? Ik wil eigenlijk van die nachtvoedingen af maar denk dat dat lastiger is…overdag mist hij het nl niet maar snachts is hij niet te troosten zonder melk 🤷🏽♀️
2 maanden geleden
Reactie op Krisje111
Ik ga wachten tot ze een jaar is, dan hoeft ze überhaupt geen kunstvoeding ...
Dit was dus inderdaad mijn idee! Wel voor de zekerheid kv in huis (ik heb dan pure goat, als ik kv moet geven, dan geitenmelk), mocht mijn productie het niet voor elkaar krijgen om te kolven voor opvangdagen, maar uiteindelijk wil ik naartoe werken alleen bv in ochtend en avond en rest van de dag gewoon eten en melk.
2 maanden geleden
Reactie op SLIBI
Ik volg!!! Met nog een vraag erbij;
Ik geef in totaal (vooral met de nacht ...
Je zou kunnen proberen om voor het slapen eens een kunstvoeding flesje te geven, of nog om 22/23u als hij dat nog nodig heeft? En zo langzaam aan kom je wel over in dat ritme. Dan is je volgende stap de 7u voeding waarop hij langer kan ‘teren’
2 maanden geleden
Hier langzaam de borst gaan vervangen voor een flesje. Ze dronk overdag toen 4 keer bij mij en kwam vaak in de nacht. Begonnen met het middag flesje te vervangen en rustig aan steeds meer voedingen. Nu 2 weken volledig gestopt. Weinig van gemerkt alleen dat de meid nu doorslaapt 🫣 dat zal wss toeval zijn maar wel heel fijn.
Wij geven nu overdag 3 flesjes van 150+5
2 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Nee klopt! Alleen mij werd destijds die tip gegeven om ongeveer te kijken w ...
Ja maar ligt er dan wel aan hoe je de fles geeft. Met de fles kan je namelijk over voeden omdat het uit de fles veel makkelijker stroomt dan uit de borst. Je moet dan therapeutisch voeden zoals dat heet..
2 maanden geleden
Reactie op MSM89
Dit was dus inderdaad mijn idee! Wel voor de zekerheid kv in huis (ik heb d ...
Oh toevallig hier precies hetzelfde! En ook pure goat als back up voor de opvang dagen. Tot nu toe nog niet nodig gehad 🥰 maar wil na de 1 jaar wel wat minder druk op het kolven leggen. Hopelijk lukt het ook om het tegen die tijd meer los te laten 🫢
2 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Oh en ik zou 180+6 schepjes doen!
Ik ga het eens testen dankjewel! We hebben afgelopen week een paar x zn nachtvoeding (rond 2/3uur) KV gegeven zodat papa dat kon doen en ik kon slapen. Dat was 150+5 en dronk hij therapeutisch wel op. Hij komt echter gwn na 3 uur weer. Een tijd terug probeerden we dat ook met de 23:00 fles en ook papfles ervan gemaakt etc maar alsnog kwam hij na 3 uur weer 😵💫 dus ik ga er beetje van uit dat het geen verschil maakt met bv en hij gwn savonds/snachts om de 3 uur wilt drinken 😑vandaar dat ik echt niet weet hoe ik moet afbouwen en vast voedsel eet hij goed/veel!
2 maanden geleden
Ik ben anderhalve maand geleden gestopt met bv. We hebben gewoon een huismerk kv en dat gegeven en dat ging meteen goed. Met bv zat ik op 3 voedingen, gekolfde melk gaf ik de laatste tijd 180 ml en nu met kv geef ik 180 + 6.
Mijn kind had minder last van de overgang dan ik, ik ben er best een tijd verdrietig van geweest dat de bv klaar was.
2 maanden geleden
Reactie op Kiara0909
Hier heeft ze er totaal niet op gereageerd.
Met 9 maanden begonnen met haar ...
Wat bedoel je met hormonen? Worden ze minder of erger?