15 Reacties

4 maanden geleden

Ik leef hetzelfde. Hier ook 9,5 maanden, en ook slechte eter. Mijn huisarts zei dat het helemaal niet erg op deze leeftijd. Dat het nu vooral ontdekken is. Als hij zijn mel nog drink dan is dat nog genoeg. Ik maak me toch ook wel zorgen maar huisarts zei, zolang hij goed groeit en op zijn curve blijft, is het allemaal ok. Geen reden om te laten huilen. Wat in wel doe, als hij honger heeft, begin ik altijd met wat groenten of fruitpap. En pas na veel proberen alsnhet echt niet lukt, geef ik hem zijn fles. Uithongeren is ook geen oplossing denk ik. Het komt allemaal wel. Kan gewoon zijn dat hij er wat langer over doet om smaak en aspect gewoon te worden.

4 maanden geleden

Ik loop met de kleine bij de pre-verbale logopedist i.v.m. nauwelijks eten en drinken. Doorverwezen omdat we een provocatietest willen doen voor allergieën, maar daarvoor moet hij 200 gram op een dag kunnen eten. Maar logopedist geeft ook aan, je kan niet dwingen. Regie geheel bij je kind laten. Als ze aangeven dat ze niet willen, niet dwingen. Leuk houden en veel prezen als ze het goed doen. Zolang je kind goed melk drinkt en goed op zijn eigen curve blijft hoef je je nog geen zorgen te maken. Pas na de eerste verjaardag draait het om dat ze meer vast voedsel eten dan dat ze melk drinken.

4 maanden geleden

Ons zoontje is bijna 9 maanden en at tot een maand terug ook vooral fruit en weinig andere dingen...wel veel flesjes...brood of avondeten enkel 2-3 happen en ineens at hij veel meer van se ene op de andere dag...

4 maanden geleden

Wij kregen hiervoor verwijzing naar preverbale logopedie. Alleen toen ging het ineens al wel goed, dus ben daar uiteindelijk niet geweest. Herken het wel dat het vervelend is dat het niet lukt maar kindje gaat het vanzelf doen op eigen tijd en tempo. Je kunt niet dwingen.

4 maanden geleden

Hoi, Wat een goed advies van de huisarts hieronder! Je hoeft je kind niet te laten huilen. Onder 1 jaar is melk de hoofdvoeding. Je kunt het eten er moeilijk met een trechter in werken toch? Mijn oudste dronk nog veel meer dan 300 ml melk op haar eerste verjaardag. We hebben dat langzaam afgebouwd toen ze meer smaak in eten kreeg en thee lekker begon te vinden. Mijn tweede dochter is net zo oud als jouw zoontje en eet ongeveer net zoveel als jij schrijft, maar ik vind dat dus veel 😅 Gevarieerd blijven aanbieden is het enige wat je kan doen... En oja, probeer eens lekkere kruiden toe te voegen (muv zout), kan ook wonderen doen.

4 maanden geleden

Super herkenbaar, mijn dochter is een slechte eter en ook een slechte drinker maargoed haha. Wij zitten soms nog aan 6-7 flessen. Ze eet sinds kort een stukje beter. Yoghurt gaat goed, brood ook soms. Fruit en groenten, mwah. Het frustreert me enorm maar probeer maar te denken dat ze het op haar eigen tempo doet. Heb je weleens Griekse yoghurt gegeven? Dat was echt de start bij ons van beter eten. En haar zelf die yoghurt laten eten met een lepeltje, vind ze helemaal het einde.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Hier tot eigenlijk ongeveer 3 weken geleden hetzelfde geval. Groente 3 happen, fruit iets beter maar ook niet fantastisch, brood net aan 1 hapje. Ook hier begon het met Griekse yoghurt ineens. Na het avond eten, eten wij dit altijd. We gaven een hapje en hij bleef zn mondje er maar voor open doen. Hiervoor bij een logopedist gelopen en die gaf aan vooral niet te forceren. Wanneer ze goed groeien is er voor nu niks aan de hand. Zelf hebben wij echt niks gehad aan de tips van de logopedist want dit hielp niet, dus mee gestopt. Ineens merkte we op dat er meer interesse kwam in vast voedsel (bijvoorbeeld: spelen en grijpen naar stukken eten, want we bleven dit wel aanbieden. Eten uit onze handen willen pakken, en dit naar zijn mondje brengen). Wanneer zijn broodje goed ging, kreeg hij wat minder melk. En dit net zo met de groentes en het fruit zodat we de melk langzaam aan wat konden afbouwen. Binnen 3 weken zijn we Ineens over gegaan naar een goed schema met vast voedsel en nog maar 3 flessen. Hier uiteindelijk niks voor gedaan, alleen maar afwachten.

4 maanden geleden

Reactie op Ssandiie

Ik leef hetzelfde. Hier ook 9,5 maanden, en ook slechte eter. Mijn huisart ...
Fijn dat je het herkend. Ik neem je tip om eerst met hapjes en dan pas de fles te geven mee. Dankjewel ❤️

4 maanden geleden

Reactie op XFC

Ik loop met de kleine bij de pre-verbale logopedist i.v.m. nauwelijks eten ...
En kan de logo veel voor je betekenen?

4 maanden geleden

Reactie op geertjewi

Hoi, Wat een goed advies van de huisarts hieronder! Je hoeft je kind niet ...
Dankjewel voor je reactie! ❤️ ik neme je tip om eens wat kruiden te gebruiken mee!

4 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Super herkenbaar, mijn dochter is een slechte eter en ook een slechte drink ...
Ahh fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met zoveel flessen. Herkenning doet me al goed 😅 Hoe ga jij op momenten met frustratie om? daar ben ik ook nog wel zoekende in.

4 maanden geleden

Reactie op JilvBuur

Heel herkenbaar. Hier tot eigenlijk ongeveer 3 weken geleden hetzelfde gev ...
Wauw wat een verandering in korte tijd! Hier haal ik hoop uit ❤️

4 maanden geleden

Ik zat te denken...als er fruit er erg goed in gaat, misschien kun je dan een klein beetje groente door het fruit blenderen en dit steeds meer opbouwen mocht het goed gaan? En een andere tip is potjes. Beginnen met die van 4 maanden. Die zijn zeer gllad en de smaak is net wat flauwer, dus misschien toegankelijker. Ik weet dat vers voorkeur heeft 😉, maar ik zou het zeker proberen in jullie geval. Je baby zou niet de eerste zijn in ieder geval die vers weigert en potjes niet 😜. Verder denk ik aan een papfles. Dit kan je ook steeds dikker maken namelijk en dan uiteindelijk over op een kommetje met lepel. Daarnaast zou ik haar zoveel mogelijk bij jullie laten zitten als jullie eten. Zodat ze jullie ziet en zodat je gewoon af en toe wat eten kan neerleggen voor haar. Om te spelen en ontdekken, maar voor de rest niet de focus daarop leggen. En het zal al gezegd zijn: eerst het eten, daarna eventueel de fles. Een "hongerig" lijkt me wel het beste dan, maar ik zou ook zeker niet flessen ineens droppen.

4 maanden geleden

Jammer dat het CB jullie zo "de schuld" geeft. Laten huilen omdat je zoontje honger heeft? Schrik ik echt van. Daar zitten ze ook niet op 1 lijn. Laatste afspraak was met 8maanden. Toen at mijn dochtertje soms een beetje fruit, meer nog niet. Enige wat ze vroegen "bieden jullie de rest wel aan om te proberen?" Hier ook een dametje wat nog 5 a 6 flesjes op een dag krijgt.. (beginnend met 180 en verder 120, drinkt ze niet altijd op) Fruit gaat al een tijdje goed. Brood speelt ze mee en sabbelt er een beetje op, maar gaat weinig tot niets echt naar binnen. Avondeten begint wat beter te gaan. Maar, hierin is iedere dag weer anders. Soms wil ze wel stukjes, soms moet het glad zijn. Eigen willetje. Heb ook altijd in mijn hoofd "food under one, is just for fun" Wij bieden haar eten aan, als wij ook eten. Wil ze niet, prima, maakt ze erg goed duidelijk. Ze gaan vanzelf beter eten! Lekker blijven aanbieden.

4 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Ahh fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met zoveel flessen. Herkenn ...
Jaaa ik ook hoor.. Ik vraag vaak aan me man of hij zich dan ook zo druk maakt en hij zegt. “Nee komt vanzelf wel joh” en dan denk ik okee hij heeft gelijk haha. Maar ik kan er echt nog steeds “boos” van worden. Ik heb dus helaas niet echt tips daarvoor😣