6 Reacties

2 jaar geleden

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Je man zou het niet aanbieden als hij het niet aan zou kunnen. En wat de baby’s betreft, als zij een lekker flesje krijgen, een schoon luiertje en veel liefde, zijn ze gauw tevreden, of jij dat nou doet of je man. Daar komt bij dat jij overdag ook druk in de weer bent , jullie hebben het wat mij betreft prima verdeeld, jij overdag en je man snachts. Mijn man werkt 40 uur en heeft een pittige baan. Ik heb nog verlof en ga straks ook nog niet werken omdat onze kleine erg onrustig is dag en nacht. Ik heb een verantwoordelijke baan waar 0 fouten gemaakt mogen worden, vandaar dat dit niet verstandig is. Daarom heb ik bijna de volledige zorg over onze kleine en het huishouden. Mijn man doet alleen de ochtenden zodat ik kan slapen maar dit is ook maar tot 8:00 want dan moet hij weg. Weekend verdelen we het overdag en doe ik ook de nachten. Zelf zou ik wel willen ruilen 🙈 zou wel eens een nachtje willen doorslapen.

2 jaar geleden

Is toch een hele mooie verdeling zo! Wees er trots op dat jullie dit zo goed doen samen en elkaar de rust gunnen. Dat teamwork is alleen maar van positieve invloed op jullie kleine mannen en zullen ze later de vruchten van plukken. Kunnen heel veel stellen nog wat van leren.

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Mijn man doet ook de nachten, want hier hetzelfde probleem. Ik ga op ieder geluidje aan. Ik geef borstvoeding, dus hij maakt me wakker voor de voeding en dan neemt hij het weer over. Overdag probeer ik hem ook gewoon wat extra me-time te geven en doe ik wat meer met ons dochtertje. (En ik heb zelfs maar 1 kind en kan de nachten niet aan) Ik voelde me ook heel schuldig. Ik probeer het nu maar positief te zien! Er wordt al best veel op de ‘moeders’ geleund, alsof de moeder het altijd het beste weet. Dit is iets wat onze ‘papa’s’ gewoon beter kunnen ☺️ en dat geeft mijn man ook wel ergens wat extra zelfvertrouwen en het maakt hem onmisbaar. Ps. Ik kan ook het boek jagen, verzamelen, opvoeden aanraden. Dat geeft wat meer perspectief over dat moeders het eigenlijk nergens ter wereld alleen moeten kunnen. Alleen in ons westen. Is ook als ebook en ook op Kono plus mocht je dat hebben. Het gaf mij een beter gevoel over hulp vragen en accepteren.

2 jaar geleden

Als dit voor jullie werkt om beiden genoeg energie te hebben (en daarmee goed voor jullie kindjes te zorgen), dan doen jullie het goed samen!😘

2 jaar geleden

🫶🏻

2 jaar geleden

Wat een fijne, lieve reacties allemaal. Heb ik enorm veel aan!!