28 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ook een tijdje extreem verkouden geweest. 2 weken lang zat m'n neus he-le-maal dicht, echt ellendig en heel vermoeiend. Veel geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk is het toch vanzelf overgegaan... heb dus geen gouden tip voor je vrees ik 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Leanne321

Ik ben ook een tijdje extreem verkouden geweest. 2 weken lang zat m'n neus ...
Deden jouw oren ook zo gek? Dat maakt me vooral bang brr

3 jaar geleden

Hoi marloes, Ik ben 20 + 2 vandaag! Dit is de 5e dag bij mij dat ik ook extreem verkouden ben. Neus zit helemaal dicht, het jeukt gewoon aan mijn oren zo dicht zitten mijn holtes. En nu slaat het op mijn luchtwegen. Doet gewoon pijn het hoesten wat ik doe... 2 dagen verhoging gehad, heb niet het idee dat ik koorts heb maar heb me wel eens beter gevoelt... ik drink nu veel theewater met 2 schrijfjes citroen met veel honing... Mocht je je nog slechter voelen kun je ook eens hotcoldrex nemen. Is een soort citroen thee, zit paracitamol - vitamine c in. Dat mogen we gewoon hebben😀 veel beterschap💘

3 jaar geleden

Tip: Spoelen met zoutwateroplossing via rhinohorn (neusdouche) te koop bij de gemiddelde drogist. 😊

3 jaar geleden

Ik heb al 3 dagen last van kriebelhoest. Zodra de kriebel begint krijg ik traan ogen en zit mijn neus helemaal verstopt met vervolgens een loopneus. Verder last van oorsuizen..

3 jaar geleden

Ik ben gelukkig niet de enige! Ik baalde alweer dat ik nu eind mei weer eens verkouden was, ben t helemaal zat

3 jaar geleden

Zeker weten dat het geen hooikoorts is? Bij mij gingen mijn oren en zelfs gehemelte ook jeuken. Daarbij keelpijn ook. Fluticason neusspray hielp.mij goed via de huisarts

3 jaar geleden

Reactie op Maite92

Zeker weten dat het geen hooikoorts is? Bij mij gingen mijn oren en zelfs g ...
Ik twijfel ook heel erg of het een verkoudheid is of hooikoorts. Gebruik helaas al bijna al mijn medicijnen hoop dat het snel weer iets zakt. Voel mijzelf er echt beroerd van.

3 jaar geleden

Vre-se-lijk! Af en toe spoelen met wat fysiologisch water, maar of dat echt helpt.. Helemaal geen fut meer van. Die herkenning is wel fijn ☺️

3 jaar geleden

Zo vervelend! In mijn eerste trimester heb ik Corona, verkoudheid en daarna griep gehad. Ik werd er echt moedeloos van. Zout neusspray of neus spoelen? Het helpt niet veel, maar elke vorm van verlichting hielp bij mij. Ik moet wel zeggen dat mijn holtes extreem lang verstopt bleven en daarbij ook de verstopte oren/oor suizen en het gedempte gehoor. Voor mij hielp het uiteindelijk echt om zo veel mogelijk rust te pakken en verder uit te zieken. Oh, goed water drinken helpt ook altijd om de afvalstoffen af te drijven (ook goed voor het hoesten).

3 jaar geleden

Reactie op Roosmx

Zo vervelend! In mijn eerste trimester heb ik Corona, verkoudheid en daarna ...
Dankjewel! Ik voel mij ineens minder zielig 😂😂😂😂

3 jaar geleden

Reactie op marloesjonkman

Dankjewel! Ik voel mij ineens minder zielig 😂😂😂😂
Haha, neemt niet weg dat een verkoudheid tijdens je zwangerschap echt heel vervelend is, vooral omdat je niet gewoon neusspray mag gebruiken 😋

3 jaar geleden

Ik ben 18+3 en helaas ook snot verkouden pffff 😢😢

3 jaar geleden

Vreselijk is dat! Ik ben nu ook een week erg verkouden, voel mij er echt wel ziek door. Normaal gesproken niet zo lang en zo extreem last van. Vandaag 22 weken zwanger... Iets met gedeelde leed in dit topic? 😅

3 jaar geleden

Reactie op Roosmx

Haha, neemt niet weg dat een verkoudheid tijdens je zwangerschap echt heel ...
Je mag toch gewoon net als normaal maximaal een week neusspray gebruiken….

3 jaar geleden

Reactie op deJong01

Maximaal enkele dagen tijdens je hele zwangerschap, herhaaldelijk gebruik werd echt afgeraden door mijn verloskundige. Ik heb het zelf 3 dagen gebruikt, maar mijn klachten waren op dat moment echt nog niet voorbij. Neusspray met zoutoplossing mag je inderdaad gewoon als normaal gebruiken, maar dat zorgde bij mij niet echt voor verlichting.

3 jaar geleden

Reactie op deJong01

Je mag het kort gebruiken, maar de reden dat het wordt afgeraden als je zwanger bent, is omdat Xylometazoline de bloeddruk kan doen stijgen. Ik heb het zelf ook een paar dagen gebruikt, maar mijn bloeddruk is altijd laag.

3 jaar geleden

Reactie op Miranda95

Vreselijk is dat! Ik ben nu ook een week erg verkouden, voel mij er echt we ...
Ooh dit is mijn 3e week die ik nu in ga. Ik hoop zo voor jou dat jij er sneller vanaf bent 🎉

3 jaar geleden

Pff ik ben nu 4 dagen erg verkouden en ben er nu al klaar mee. Icm met deze hitte is het niet leuk meer. T irritantste is de verstopte neus, als ik ga liggen zit t pot dicht. Lijkt wel op hooikoorts, vandaag begon het naar m’n oren en voorhoofd te trekken. Ik gebruik alleen neuspray met kamille (zoutoplossing) en leg Savonds een ui naast t bed en smeer m’n voetzolen met dampo in maar elke ochtend denk ik oh weer zo’n dag 😪😭🤧 Ik ben zo bang dat het de hele zwangerschap gaat duren omdat je dit zoveel hoort en leest. Dus wel fijn om te lezen dat het dus ook over kan gaan haha!

3 jaar geleden

Ik ben 2 weken enorm verkouden geweest met een voorhoofdsholteontsteking erachteraan nadat ik een verkouden klant had geholpen. Ik heb af en toe neusspray gebruikt met xylometazoline. Ik ben daar erg voorzichtig mee omdat ik er jaren aan verslaafd ben geweest. Ik deed het voor het slapen gaan dus in 1 neusgat zodat ik in ieder geval kon slapen. Maar niet elke avond. De ene avond wel, andere dagen niet en soms ook overdag. Maar niet constant. En zodat de holtes niet verstopt bleven ivm de ontsteking daar moest het weg kunnen. Ik heb me echt zo knetter ellendig gevoeld! Ik heb nu net de derde week achter de rug waarin ik nog wel veel gehoest heb. Dat houdt nu pas op. Een goede 3 weken verder dus bah. Mijn man was juist die weken erg veel weg voor werk en ik heb een kleine van 1,5. Geen rust te pakken dus😅 Ik kan me er dus ook echt aan ergeren wanneer mensen niezend hoestend proestend smerend en blaffend bij me in de buurt komen (klanten in de stoel) omdat ik dan denk joh mijn weerstand als zwangere is al niet knetterhoog. Houd een beetje rekening ofzo😂