6 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn het gaan afbouwen toen we zeker wisten dat ze genoeg overdag kreeg. We zijn steeds 30ml minder gaan geven. Dus wij begonnen bjj 150ml, toen een week lang 120 gaan geven, toen een week lang 90 etc. Ze was net zo tevreden met 30ml minder dus het was echt gewoonte. Uiteindelijk nu zetten we haar beker met een beetje water in bed. Ik hoor af en toe dat ze wel even wakker wordt en dan zelf weer gaat slapen en haar beker is leeg in de ochtend. Zo langzaam afbouwen duurt wel even, maar ik vond het het waard omdat je geen struggle hebt haha. Succes!
3 maanden geleden
Reactie op Vjea
Wij zijn het gaan afbouwen toen we zeker wisten dat ze genoeg overdag kreeg ...
Moet er wel bijzeggen dat ik tot voor kort bv gaf en toen ik daarmee stopte meteen met afbouwen fles ben begonnen maar mss wel vergelijkbaar in de zin van überhaupt snachts nog voedingen.
3 maanden geleden
Onze dochter drinkt nog twee keer snachts. Ze krijgt 1x kunstvoeding en 1x borstvoeding. Maar ik merk met de borstvoeding dat het meer een gewoonte is. Echt veel drinkt ze niet. Ze tut even. Als ik haar alleen vast zou houden dan denk ik eigenlijk dat ze ook weer in slaap valt. Maar dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd haha. Ga ik binnenkort eens doen..
Ik zou er ook voor kiezen om steeds iets minder in 't flesje te doen. Zo rustig afbouwen..
3 maanden geleden
Mijn zoontje van bijna 10 maanden komt ook nog steeds 2x per nacht, soms zelfs 3x. Hij lijkt in een groeispurt te zitten en lijkt wat in te halen na weken van slecht drinken en eten ivm 4 doorkomende tanden. Ik lees nu het boek Zachte Nachten, waar regelmatig naar gerefereerd wordt op dit forum. Prachtig mooi boek, wat uitlegt dat nachtvoedingen echt heel normaal zijn (hoe onhandig soms ook), echt een aanrader om te lezen. . Behoefte zal er dus zijn. Ietsjes afbouwen qua hoeveelheid zou msschn wel kunnen zoals hier eerder wordt aangegeven om te kijken of ze met iets minder ook prima slaapt (en op den duur zonder kan), maar als ze er echt om vraagt en ze daarna weer heerlijk tevreden slaapt zou ik het zeker blijven geven. Succes!
3 maanden geleden
Bij mijn zoontje zijn we gaan afbouwen bij 8 maanden omdat hij toen genoeg vaste voeding binnen kreeg en we vermoedden dat nachtvoedingen een gewoonte waren geworden (hij sliep in april de hele maand al door bijvoorbeeld). Ik heb steeds minder schepjes poeder in de fles gedaan en zo rustig afgebouwd, zonder problemen of gehuil. Hij kreeg eerst 120+4 en toen 120+3, 120+2 etc. Dat werkte top! Nu krijgt hij soms bij huilen in de nacht nog een flesje warm water, daar slaapt hij dan weer op door. Wil ik ook vanaf maar weet nog niet hoe haha. Succes!!