275 Reacties
2 jaar geleden
Onze kleine Bobby Mees geboren op 18-07-23 met 28w4d zwangerschap met 1240 gram.
Zo klein dat die was maar zo sterk al! Mocht die na 2,5 week op de NiCu over naar een ander ziekenhuis dichterbij huis en daar zijn we nu al ruim 3,5 week. Verwachting is dat die naar huis mag rond 38 weken nog even geduld dus.
Foto van 1 week oud.

2 jaar geleden
Afgelopen nacht op 27 augustus om 00:41 uur ben ik geheel onverwachts met 34+4 weken bevallen van een heel mooi mannetje. Hij doet het super goed en weegt 2896 gram. Gisteren op de wc (gelukkig..) rond 19:30 braken opeens uit het niets mijn vliezen. Dit kwam als een grote verrassing want er was totaal geen indicatie dat hij zo vroeg geboren zou kunnen worden. Gisteren zelfs nog voor controle bij de verloskundige geweest, daar kwamen ze er wel achter dat hij in een stuitligging ligt. Gisteren middag heb ik nog wel even wat oefeningen gedaan op de "geboortebal" in hoop dat hij uit zichzelf zou gaan draaien. Dat is dus blijkbaar niet gelukt 🙈. Maargoed, gisteren nadat mijn vliezen waren gebroken heb ik natuurlijk direct het spoednummer gebeld van de verloskundige. Zo'n 20 minuten later was ze er om een controle uit te voeren bij mij. Er was geen twijfel mogelijk. Vlak voordat we de deur uitgingen om naar het ziekenhuis te gaan begonnen ook de weeën. En dat was geen pretje. Heel snel moest ik de keuze maken tussen een natuurlijke bevalling en een keizersnede. Ik besloot een natuurlijke bevalling eerst een kans te geven. Binnen een paar uur zat ik al op 9 cm ontsluiting. Het duurde even voordat de pers weeën goed op gang kwamen en toen was het zover om het te gaan proberen. Helaas vorderde dat niet snel genoeg en het hartje van Noah herstelde niet voldoende na iedere wee. Dus ik kreeg weeën remmers toegediend en werd naar de operatiekamer gestuurd. Eenmaal daar aangekomen kreeg ik een ruggenprik en voor ik het wist werd mijn buik al open gesneden. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn toen ze bezig waren. Het leek wel erger te zijn dat de weeën. Alsof ze met geweld mijn buik open trokken en Noah eruit haalden. Ik kon niet eens genieten van het feit dat er werd gezegd dat Noah (bijna) geboren was. Terwijl ze mij aan het hechten waren kreeg ik nog even Noah over mijn schouder heen gelegd. Dat was de eerste keer dat ik hem zag. Wat een lief snoetje 🥰. Daarna ging mijn vriend mee met de kinderarts en Noah om hem nog even een paar minuten zuurstof te geven om hem even op weg te helpen. Daarna kon hij goed zelfstandig ademen. Een paar uur later werd ik naar hem toe gebracht en heb ik een paar uur lang met hem op mijn borst gelegen. Het is zo snel gegaan allemaal en nog best lastig te beseffen dat we nu papa en mama zijn. Vannacht hebben we allebei erg slecht geslapen. Vanochtend heb ik van kwart voor 9 tot 12 uur hem weer op mijn borst gehad en heb hem voor het eerst de fles gegeven! En hij dronk meer dan hij eigenlijk nodig had. Hij doet het zo super goed en ik ben super trots op mijn mannetje dat hij het zo goed doet 🩵 in tegenstelling tot hoe druk hij was in mijn buik is hij een heerlijk rustig en content ventje 🥰

2 jaar geleden
Onze knappe zoon Tobi is gisteravond geboren na een zwangerschap van 33+6 weken. Het was een mega heftige stortbevalling van 3 uur, waarbij ik van 2 naar 10 cm ontsluiting ben gegaan binnen 1 uur. Toen ik om de ruggenprik wilde vragen was het al tijd om te gaan persen. Tobi doet het super en heeft voor zijn termijn een prachtig gewicht: 2620 gram! Wij zijn zo trots op hem, hij is zo mooi en sterk. Omdat de bevalling zo snel ging heeft hij nog wel moeite met het vocht uit z'n longetjes krijgen. Hier krijgt hij hulp bij 💙

2 jaar geleden
Welkom lieve Twan! 🧸
Geboren op 35+1 weken met een gewichtje van 2kg350 en 47cm.
1 september; wat voor vele al een hectische dag is werd dat voor ons zeker..
5u
‘s morgens gemerkt dat mijn vliezen gebroken waren. Na telefoontje naar materniteit binnen gegaan met spoed. Geen verkorte baarmoeder hals dus besliste de gynea om antibiotica te starten en me platte rust voor te schrijven.
Hopelijk blijft de baby nog even zitten. Mama heeft enkel last van wat harde buiken.
9u
Harde buiken van mama zijn heviger geworden en komen ook regelmatiger. Zouden dit nu weeën kunnen zijn? Toch nog maar even die baarmoederhals checken. Die is volledig ingekort. Uitstel van de bevalling is geen optie meer, onze kleine jongen zal vandaag geboren worden
10u
weeën zijn nu echt begonnen. Afwachten hoe lang het zal duren
13u45
Niet lang dus. Op een kleine 4u gaan we van 0 naar 10cm ontsluiting. Alles wordt klaargemaakt voor de geboorte.
14u
Onze kleine vriend zelf mogen aannemen na een 10tal minuten persen. Hij start snel met huilen en krijgt een mooie, roze kleur. Pediator onderzoekt hem en alles is in orde.
Wat een rollercoaster op een paar uur tijd! Onze kleine man verblijft momenteel bij de prematuurtjes op de neonatologie, maar doet het heel erg goed! We hopen dat hij snel aansterkt en dat we samen naar huis kunnen, maar voor nu genieten we lekker samen van alle goede zorgen hier 💕!

2 jaar geleden
Links Kaj(2.1kg) en rechts Noah(2.3kg) geboren met nu bevestigd bijna 35 weken(verloskundige had op de 12 weken een weekje te vroeg geschat) vanmkrgen 3 september rond half 6 geboren dmv een spoedkeizersnede na spontaan gebroken vliezen afgelopen nacht.
Kaj heeft nog wat moeite omzich warm te houden en is wat misselijk maar dort het verder uitstekend wel hebben ze beide een sonde. Noah had wat zuurstof ondersteuning nodig bij de geboorte.tot aan de lunch en doet het nu zelf.
Echt onwijs trots op mijn mannen. Echt heerlijk 💙💙

2 jaar geleden
Mijn dochter is 28 juli geboren bij een zwangerschapstermijn van 28 weken en 4 dagen.
Haar geboorte gewicht was 980 gram.
Ze ligt nu al bijna 7 weken in het ziekenhuis maar ze maakt hele mooie stapjes en weegt nu inmiddels 2 KG.
Hopelijk mag ze snel mee naar huis 💕

2 jaar geleden
12 september is lekker onverwachts ons prachtige dochtertje Yara Sophia geboren met 36+5. Yara weegt 2900 gram en is 47 cm lang. Wij genieten enorm van haar💕💕💕 de uitgerekende datum was 5 oktoberr

2 jaar geleden
Wij zijn gisteravond op 14 september ouders geworden van Senn! Ingeleid met 37 weken. Pittige bevalling met veel bloedverlies. Nu lekker thuis bijkomen 🤍

2 jaar geleden
Op 13 september zijn onze dochters Bobbie en Charlie geboren. Ze waren toen 36+4 weken, weeën kwamen natuurlijk en ze deden het meteen super goed. Ze waren 45 cm en 2300 gram en 46 cm en 2500 gram. Ondanks hun goede start zijn we nog in het ziekenhuis vanwege mijn eigen herstel.
De bevalling duurde 23 uur en ik ben ruim drie liter bloed verloren. Hierbij waren achteraf twee operaties en een intensive care bezoek nodig maar elke start is een start! We gaan rustig verder.

2 jaar geleden
Met 35 weken en een gewicht van 1470 gram is Tes kunneman geboren op 15-09-2023 door middel van een spoedkeizersnede (foetale groeirestrictie met brainsparing vanwege de placenta en zwangerschapsvergiftiging) .
Ze moet nog een tijdje in de couveuse met sondevoeding en een infuus maar ze doet het super!