11 Reacties

2 jaar geleden

Kan ik dit bericht ook verplaatsen naar waar iedereen het kan lezen?

2 jaar geleden

Wij hebben hem gewoon verstuurd. Onze zoon is 31-08 geboren met 33+6 weken. Hij was 2620 gram en 44 cm. Nu wilde wij de lengte er sws niet op hebben, vind ik overbodig haha. Maar gewicht hebben wij er gewoon opgezet en ookal gestuurd! Hij mag gevierd worden ookal is ie te vroeg 🥰

2 jaar geleden

Wij hebben het geboortekaartje ook gewoon gestuurd en hebben zijn lengte en gewicht er gewoon op vermeld. Ook al is hij te vroeg mag het inderdaad wel gevierd worden. Bij ons staat er op bewonder op afspraak dus hierdoor hebben wij dit nog altijd kunnen afhouden en doen we dit pas op het moment dat wij en onze zoon er klaar voor zijn

2 jaar geleden

Wij hebben trouwens wel gerefereerd naar de vroeggeboorte door de tekst “nog heel erg klein, dapper strijdend, om nu al bij ons te zijn” bij ons is het kaartje naar mensen gegaan die ook wel wisten wanneer ik ongeveer uitgerekend was dus wij vonden het wel mooi om naar te verwijzen

2 jaar geleden

Wij hebben het geboortekaartje gewoon verstuurd toen ze nog in het ziekenhuis lag. Onze dochter is toen niet gemeten, dus dat hebben we er niet opgezet, maar het gewicht wel. En ook gerefereerd naar haar vroeggeboorte

2 jaar geleden

Wij hebben ons kaartje verstuurd nadat we over geplaatst waren van de NICU naar de high care. Ook omdat we toen zelf meer rust en tijd hadden om hier over na te denken en daarnaast iets meer zekerheid te hebben over de toekomst. Wij hadden alleen het gewicht van 1240 er op gezet. Niet de gedragen weken omdat iedereen die een kaartje kreeg wel weet dat die veelste vroeg was. Ik moet trouwens nog steeds kaartjes na bestellen want we hadden ee te weinig 🙈🙈 We hadden ook een rijmpje die refereerde aan dat die nog niet thuis was, deze kozen wij omdat we beide van deze tekst tranen kregen. Omdat je zo vroeg bent gekomen Moet je nog even in een ander bedje dromen We moeten nu geduldig zijn Maar je thuiskomt zal zeker een feestdag zijn.

2 jaar geleden

Onze vorige zoon is met 28 weken geboren. Bij ons was de eerste tijd heel onzeker of hij het überhaupt zou halen. Wij hebben er bewust voor gekozen om de kaartjes te versturen op de oorspronkelijke uitgerekende datum, hij lag toen nog in het ziekenhuis maar hij zou ergens in die weken daarna naar huis toe mogen. Wij hebben wel lengte en gewicht wel op het kaartje gezet. En wij hadden een klein gedichtje wat refereerde naar de vroeggeboorte.

2 jaar geleden

Wij hadden deze tekst op het kaartje; mensen begrepen gelijk dat hij te vroeg geboren was. Wel verstuurd op de dag van de geboorte. Hij werd toen geboren met 34+1. Gewicht wel, meten doen ze niet meer Vannacht zijn mijn vliezen gebroken en ik lig in het ziekenhuis. (Precies 35 weken) dus ik ben bang dat we weer een soort gelijke tekst moeten vinden.

2 jaar geleden

Deze hadden we bij mijn dochter geboren met 31,4. Verder geen gewicht of lengte of tijd. Dit keer met 36,6 bevallen we hebben nu “ perfect zoals je bent “

2 jaar geleden

Hi, Wij hadden ook gewoon het kaartje verstuurd, lengte wisten we niet maar gewicht wel en bij vermeld. Als tekst wat nou te vroeg geboren, gewoon veel te nieuwsgierig. En we hadden er bij staan wil je vingertjes en teentjes tellen? Dan graag eerst even appen of bellen.

2 jaar geleden

Wij hebben bij beide vroeggeboortes een 'gewoon' geboortekaartje verstuurd, met geboortetijd en gewicht erop (lengte werd niet gemeten). Maar geen verwijzing naar de vroeggeboorte. Zo hadden we het ook gedaan bij een voldragen zwangerschap en ik zou niet weten waarom we het gewicht er nu af zouden halen. Familie en geode vrienden weten al dat ze te vroeg geboren zijn en nog voorlopig in het ziekenhuis liggen. Voor mensen die iets verder van ons af staan en niet alles hebben meegekregen doen we er een los briefje in, zodat ze snappen waarom de oudste slechts 1,4kg weegt en om te benoemen dat we kraambezoek uitstellen tot ze thuis zijn. Dat wilde ik niet op het kaartje zelf printen.