65 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde dilemma hier. Vandaag toevallig de slaapzak van de hema gekocht (maat 50/62). Die is klein genoeg zodat ze er niet met haar hoofd in kan zakken. Deze heeft TOG waarde 3, dus alleen een romper met lange mouwen eronder. De slaapkamer is altijd zo’n 18 graden. Even uitproberen vanavond!
2 jaar geleden
Reactie op Ooievaar1234
Wij hebben hetzelfde dilemma hier. Vandaag toevallig de slaapzak van de hem ...
Ik zat ook naar die van de hema te kijken inderdaad! Ben alleen zo bang dat ik haar te warm kleed met een slaapzak. Ze zijn nog zo klein dan😅🤭. Ben benieuwd hoe het gaat!
2 jaar geleden
Ik moest wel🤣 dame schopte de dekens weg en is heel beweeglijk in haar slaap. Bij onze zoon ook pas toen hij ging draaien gedaan maar zij is een ander verhaal🤣
2 jaar geleden
Ik heb een slaapzak van de Hema TOG3 en daar slaapt mijn dochter al 2 weken in. Ze is vandaag 7 weken. Daaronder een romper met lange mouwen en katoenen pyjama, geen sokken. Slaapkamer is ongeveer 18 graden. Gaat hartstikke goed. Met het voeden in de nacht rits ik hem open. Zit nu te denken aan een Puckababy 4 seizoenen slaapzak die ze kan dragen tot ze 2 is.
2 jaar geleden
Reactie op Vissers
Ik heb een slaapzak van de Hema TOG3 en daar slaapt mijn dochter al 2 weken ...
Hoe lang en zwaar is jouw dochter?
2 jaar geleden
Reactie op Vissers
Ik denk 5 kilo en 56 cm maar dat was 2 weken geleden op het consultatiebure ...
Ah okey, onze dochter is nu een maand oud en 4 kilo bij 52 cm. Dus mogelijk is het slaapzakje nog net te groot voor haar
2 jaar geleden
Reactie op Wendela5
Ons zoontje bakeren we nog in. Laatst een keer de Lodger slaapzak geprobeer ...
Hier ook nog steeds inbakeren 🙈
Slaapzak heeft zo weinig zin hij slaat zichzelf steeds wakker 🥲
Heb er wel verschillende tog waardes en maten maarja nu nog even niet
2 jaar geleden
Hier net gisteren begonnen met een slaapzakje. Heb er 1 van de 3.0 TOG van de prenatal. Maat 56/62.
Puckababy piep ook geprobeerd. Maar onze dochter werd erg onrustig van het inbakeren. Dus dan maar zo!
(Grote zus deed het daar juist wel goed op, vandaar dat we het wel geprobeerd hebben)
2 jaar geleden
Hier ben ik een slaapzak gaan gebruiken omdat hij zich onder de dekens vandaan wormde en schuin ging liggen met z'n gezicht tegen de rand vd cosleeper aan... Werkt wel, met slaapzak blijft ie mooi liggen!
Die van de Hema korte mouw maat 50/62 past hier perfect. TOG 3 en doe er meestal een lange mouwen romper onder en een lakentje over. Als het erg koud is op de slaapkamer doe ik nog een broekje erbij aan.
De lange mouw vd Hema past qua nekje wel maar de mouwen lijken dan veel te groot. Is dat erg? Want gebruik die nu niet door de mouwen.
Net één binnen van H&M maat 50/56 en daar gaat zijn hoofdje makkelijk doorheen. En verder vind ik ook vooral grotere slaapzakken dus vind het nu lastig om nieuwe te scoren tot m'n mini wat groter is. Iemand tips voor maat 50/56 slaapzakken?
2 jaar geleden
Sinds gisteren een teddy newborn slaapzak van puckababy. We bakerden hem eerst in maar hij werd steeds bozer en vaker wakker s’nachts. Met onze dochter pas met 4/5 maanden een slaapzak aangeschaft die vond inbakeren heel fijn dus zo verschillend. Deze slaapzak is bij de mouwen nog wel super lang maar als hij ze terug trekt de slaapzak in is dat niet erg. Deze slaapzak heeft ook nog een buikband dat vind die dan wel weer goed geeft misschien toch geborgen gevoel en hierdoor kan hij niet met zijn hoofdje in de slaapzak komen. Geloof dat de tog 2.5 is, heb gewoon zijn kleertjes er onder aan want hij heeft een hekel aan omkleden en hij is nog maar 4 weken dus vies wordt die toch niet 😅 doe er ook nog een laken overheen want bij ons boven is het koud ☺️ hij sliep afgelopen nacht voor het eerst sinds 2 weken weer 4 uren achter elkaar 🥳
2 jaar geleden
Slaapzak van de Kruidvat overigens, maat 68, €12. Onze dochter is ongeveer 5kg, 5,5wk oud, maar past hier met haar hoofdje en lichaam al heel goed in. En daarbij is hij ook lang genoeg om in te groeien. Tzt bouw ik het bakeren af door 1 speld eruit te halen en daarna de andere.
Onze oudste hebben we ooit ingebakerd met piccolo, hielp ook heel goed.
2 jaar geleden
Ik woon net over de grens in Duitsland en hier is een laken in bed ten strengste verboden, ook voor newborns. Wij hebben sinds de geboorte dan ook slaapzakjes. Ik heb ze van het merk Alvi, hiervan heb je slaapzakjes zonder mouwen en kun je een binnenslaapzak erbij kopen voor de winter. Ook Emma & Noah heeft newborn slaapzakjes in verschillende TOG-waarden. Wellicht leveren ze deze ook in NL? Zijn echt super fijn en zeker klein genoeg.
2 jaar geleden
Wij gebruiken al sinds de eerste week de kleinsre slaapzakjes van de hema. Dat ging direct heel goed. Hij was toen 3,5 kg (zelfs iets minder na afvallen) en 52cm. Gewoon even zien dat hun hoofdje niet door het gat kan zakken. Sinds week 7 gebruiken we er ook 1tje van Trixie. Ook dit gaat goed. Ik moet wel zeggen dat we een gemakkelijke baby hebben die heel goed slaapt, zeker 's nachts. 😊 Ik blijf alleen onzeker of hij het niet te warm/koud heeft...