5 Reacties

3 maanden geleden

Ik doe al: gevarieerd aanbieden, op verschillende momenten, zelf laten doen, niet zelf laten doen, filmpje laten kijken, gek doen, niet gek doen, overdreven voordoen hoe je moet eten. Nouja, je snapt het, we hebben al wat geprobeerd ;)

3 maanden geleden

Vervelend dat je je zorgen maakt! Wij zitten niet helemaal in hetzelfde schuitje maar toen ze 8 maanden was at ze ook nog echt heeeel weinig. We waren ook met 6mnd begonnen met purees en rapley en op allerlei manieren proberen. Rond 8 mnd zijn we gewoon eigenlijk soort van het gaan "negeren". Dus elke maaltijd zit ze bij ons aan tafel en zetten we eten bij haar neer, wij eten zelf en soms speelde ze ermee, soms nam ze een paar hapjes en soms gooide ze het boos weg maar op een gegeven moment ging ze mee eten. Nadeel is dat wij dus supervroeg nu avondeten om tegelijk te eten maar ze eet nu echt hartstikke goed. Nog steeds is het zo dat als we alleen haar eten geven, ze een stuk minder eet. Geen idee of dit jullie kan helpen.. hopelijk wordt het binnenkort wat beter! Succes!

3 maanden geleden

Reactie op Vjea

Vervelend dat je je zorgen maakt! Wij zitten niet helemaal in hetzelfde sch ...
Thanks voor je reactie! Negeren is idd ongeveer het enige wat we nog niet gedaan hebben. Dat gaam we proberen :)

3 maanden geleden

Hier ook een borstgevoed kind en ook niet veel behoefte aan vast voedsel. Wat vaak wel werkt is pas in de middag was aanbieden en een omeletje of gekookt ei in stukjes. En die bakken in Ghee boter dan heeft ze Igv genoeg goede vetten en kan ze het zelf opeten. Als ze goed groeit gaat het goed hoor, er zijn genoeg culturen die pas na een jaar beginnen met vast voedsel aan te bieden. CB kijkt me ook raar aan dat ze zo weinig vast voedsel eet maar ze groeit perfect. De borst is echt genoeg, wanneer het niet meer genoeg is gaan ze vanzelf meer eten. Ik twijfelde ook een tijdje maar ik heb van meer moeders die hun baby’s lang borstvoeding gegeven gehoord dat de er weinig behoefte is aan vast voedsel. Ze heten niet voor niets zuigelingen denk ik maar :)