9 Reacties

2 jaar geleden

Ja absoluut herken ik die gevoelens, mijn vrienden en familie wonen aan de andere kant van het land. Vroeger was dat geen probleem maar nu met een kind dat zich gaat vervelen in de auto... Ik vind ook lastig dat je dan niet even snel langs kan gaan. Misschien dus niet helemaal dezelfde reden van hoe je eenzaam kan gaan voelen maar ik voel me soms als gezinnetje wel echt op een eilandje zitten ja.

2 jaar geleden

Dat je leven veranderd na het krijgen van kinderen is een feit. Maar dit hoeft je leven niet te gaan bepalen. Jij hebt nog steeds je eigen leven, ondanks dat je kinderen hebt. Er zullen andere mensen op je pad komen, ook door de vriendschappen die je kinderen gaan ontwikkelen. En blijf vooral dingen doen die je voorheen ook deed en ga nieuwe dingen ontdekken met je kinderen. En mocht er ooit iets gebeuren, het verlies van je partner, ook dan krabbel je weer omhoog. Probeer eens te mediteren ! Het heeft mij enorm geholpen om angsten los te laten, te leven in het hier en nu en te genieten van het leven. meditationmoments.nl Liefs, Livia

2 jaar geleden

heel herkenbaar hier komt nummer 5 en bijna geen vrienden meer over.

2 jaar geleden

Reactie op livia83

Dat je leven veranderd na het krijgen van kinderen is een feit. Maar dit ho ...
Dag Livia, bedankt voor de tip! Vind het wel interessant en zie dat het een betalende app is. Vind je het de moeite in vergelijking met gratis apps?

2 jaar geleden

Ik herken dat ook wel. Wij waren ook nog verhuisd. Volgens mij is het nu eenmaal zo dat bepaalde vriendschappen verwateren. Sommige vrienden komen en gaan en anderen zijn voor altijd. Zeker als de een kinderen krijgt en de ander niet is het soms lastig om nog een gemene deler te vinden. Mijn tip is: zoek ouders uit de buurt waar je mee kunt socializen. Via je kind kun je best makkelijk in contact komen met andere moeders. Bijv in de speeltuin, bij muziek op schoot, bij babyzwemmen.. als je een klik voelt met iemand dan gewoon een keer vragen om een kop koffie te doen. Het hoeven niet gelijk vriendinnen te worden, een aantal kennissen in de buurt die in hetzelfde schuitje zitten is ook al heel fijn. En wie weet groeit het wel verder uit naar een vriendschap. Wij spreken nu soms ook met stellen af hier in de buurt met de kinderen erbij. Super gezellig!

2 jaar geleden

Reactie op RaVe

Dag Livia, bedankt voor de tip! Vind het wel interessant en zie dat het een ...
Ik vind het wel echt de moeite waard. Als je het wilt kan ik je een link sturen en dan kun je 30 dagen gratis proberen.

2 jaar geleden

Reactie op livia83

Ik vind het wel echt de moeite waard. Als je het wilt kan ik je een link st ...
Dag Livia, day is zeker welkom! Ks het makkelijker via whatsapp of email?

2 jaar geleden

Reactie op RaVe

Dag Livia, day is zeker welkom! Ks het makkelijker via whatsapp of email?
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd.

2 jaar geleden

Ik herken je verhaal. Maar echte vrienden proberen hun best te doen of dat nou met een lunch is of je mee te nemen in de avond als je kindje lekker op bed ligt en je vriend of man thuis blijft. Ik heb dat overdag veel en ja je leven veranderd natuurlijk. Ik zit ook vaak wat heb ik nou nog ik zie bij niemand en bijna niemand die even vraagt hoe het gaat. Maar ik ga vaak zelf op pad en geniet van mijn zoontje en daar geniet nog meer van. Al met al is het een herkenbaar dingetje dus als je wat kwijt wil kan je me altijd berichten