10 Reacties

2 maanden geleden

Zoek uit wat de reden is dat hij gilt? Hier gebeurt het vaak als er iets niet lukt (op zijn manier), of als hij aandacht wil van bijv de kat (krijgt hij niet). Ik kan daar dan op inspelen: "moet mama jou helpen?" of "Taz wil niet met jou spelen, mama wel"

2 maanden geleden

Hi! Onze dochter doet dit ook! Het lijkt een beetje stem ontdekken ofzo? Zó irritant wel 😅 ik had het er met de opvang over en die zeiden dat wel meer babys dit rond deze tijd doen, blijkbaar iets wat ze nu ontdekken ofzo? Tips heb ik niet, alleen herkenning, haha.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Mijn dochter gilt ook. Vooral als het niet gaat zoals ze wilt en/of even niet de aandacht krijgt. Ze is ook helemaal niet echt boos of verdrietig ze wil gewoon even laten weten dat ze er is maar wel met volume 100. Wij hebben ook alle reacties wel geprobeerd van negeren naar terug fluisteren en 'streng' toespreken. Ze gaat er gewoon mee door. Best ingewikkeld. Wij gaan bijna vliegen, hopelijk gilt ze dan niet zo.

2 maanden geleden

Ik zou ook even kijken naar de reden hierachter. Hier gilt dochtertje ook als ze haar zin niet krijgt. Bijv. ze wil persé haar commode mand omgooien of niet in de kinderwagen. Ze krijst dan echt enorm een soort driftbui😅

2 maanden geleden

Ik denk dat het een combinatie is tussen stem ontdekken (fase), aandacht vragen (geduuuuld) en temperament. Aan dat laatste kun je niet zo heel veel doen 😜. Neemt niet weg dat het een irritant geluid is voor het gemiddelde volwassen oor. Tips heb ik dus ook niet echt (hoewel..oordopjes 😜?), maar wel de ervaring dat het echt over gaat als ze straks beter kunnen communiceren.

2 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Ik denk dat het een combinatie is tussen stem ontdekken (fase), aandacht vr ...
Hahaha als die van mij teveel geluid maakt zet ik mn hoortoestel wel lager (of uit) 🫣🤣

2 maanden geleden

Mijn dochter deed dit ook een aantal weken. Ze deed het gewoon zomaar, zonder reden gillen, er deed zich niet een bepaalde situatie voor. Het leek er op of ze haar stembanden aan het uittesten was. Ze doet het nu uit zichzelf niet meer.

2 maanden geleden

Hier bleek dat als ze gilde, ze honger had. Kwamen we ook pas na een paar weken achter 🤣 Nu krijgt ze iets te eten als ze gilt of als we eten krijgt ze iets meer te eten. Ze kreeg blijkbaar niet genoeg🙈 Nu niks meer aan de hand

2 maanden geleden

Esther Steinebach geeft hier fijne tips voor op Instagram! Ik denk indd kijken naar wat er achter zit.

2 maanden geleden

Ons zoontje gilde ook steeds. We hebben meerdere dingen geprobeerd.. maar na een maand is het vanzelf ineens gestopt. Achteraf denk ik het uittesten van de stem?