4 Reacties

18 dagen geleden

Ik heb het zelf al vanaf jongs af aan. Laat ontdekt omdat m'n symptomen atypisch waren (vooral erge obstipatie en weinig energie). Ben qua lengte en gewicht altijd heel gemiddeld geweest. Wat maakt dat je twijfelt? Je hebt vast net ook e.e.a. in het nieuws gelezen dus wie weet dat huisarts of consultatiebureau ook redelijk laagdrempelig willen testen op coeliakie nu :-)

18 dagen geleden

Ik hoor inderdaad vaak dat het pas laat wordt ontdekt. Wij hebben erg slechte nachten hier, waarbij we twijfelen of onze dochter pijn heeft. En heel weinig interesse in veel eten. Via de huisarts doorverwezen naar zkh, om medische oorzaken uit te sluiten. Maar daar hebben ze alleen wat vragen gesteld, maar verder geen (bloed)onderzoeken gedaan. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat niet wilden doen. En nu las ik het inderdaad in het nieuws. Het zit ook in mijn familie. Ik wil het gewoon zo graag onderzocht hebben. Als het het niet is, is dat alleen maar fijn. Ik kon het even loslaten na zkh, omdat ze niet hele gekke luiers heeft ofzo (volgens mij, maar wat weet ik nou over hoe poep van een 1jarige eruit hoort te zien😅). Maar nu na dit artikel denk ik er toch weer over na. Donderdag voor vaccinaties naar consultatiebureau, dus ga er dan weer over beginnen. Maar tot die tijd was ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen :)

18 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Ik hoor inderdaad vaak dat het pas laat wordt ontdekt. Wij hebben erg slech ...
He wat jammer dat ze het niet wilden doen! Hopelijk staat het CB er meer voor open en anders zou je de huisarts nog kunnen vragen. Die heeft bij mij het balletje toen eindelijk aan het rollen gekregen door antistoffen te laten onderzoeken destijds. Toen moest ik natuurlijk nog wel naar het ziekenhuis maar eigenlijk was het al duidelijk. Als je er niet op gerust bent, zeker proberen voor elkaar te krijgen! Zeker als het in de familie zit, helemaal logisch dat je eraan denkt. Het is soms echt moeilijk te herkennen. Mij had het veel ellende (en zorgkosten) bespaard als laagdrempeliger was getest met alle 'vage' darmklachten.

18 dagen geleden

Ohja en succes natuurlijk!😊