37 Reacties

2 jaar geleden

Ach wat vervelend. Kan het voeding zijn? Volg je joep rovers al op instagram? In zijn bio staat een gratis E-book, het leven zonder eczeem uit mijn hoofd. Misschien dat je daar wat aan hebt? Ik zou zelf naar de oorzaak zoeken.. heel veel succes! 🙏

2 jaar geleden

Ik vind het zeer bizar dat de huisarts nog geen hormoonzalf wil voorschrijven met deze leeftijd.. mijn oudste zoontje zat met 3 maanden al aan hormoonzalven. Moet ook wel zeggen dat die er volledig onder zat, ook in zn gezicht en zichzelf volledig open krabte. Nu inmiddels 2 en al 6 hormoonzalven verder Je kan Tiny Todd nog proberen (wel extreem duur) of droge huid zalf van dr leenarts. Als dat niet werkt, doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. Eczeem is echt vreselijk, zeker voor die kleintjes..

2 jaar geleden

Wat vreemd dat jou huisarts nog geen hormoonzalf wil voorschrijven. Hier gebruiken we dat sinds januari voor de eczeem op het gezichtje van onze dochter en inmiddels is de eczeem weg. Die vette creme hebben we nu voor af en toe als onderhoud zeg maar. De eczeem niet behandelen kan juist voor andere problemen zorgen: veel jeuk, slecht slapen, huid open krabben ect

2 jaar geleden

Ik wilde nog even een aanvulling doen. Eczeem hoeft niet perse een oorzaak te hebben. Kan ook een genetische aanleg zijn. Dan is er dus gewoon eczeem door een auto immuunziekte. Hier valt niets tegen te doen zoals bijv voeding aanpassen of is een allergie niet de oorzaak, maar komt het puur door het immuunsysteem wat te hard werkt. Dan is er geen andere echte oplossing dan hormoonzalf..

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde met onze huisarts en ook eerst allerlei zalfjes van de drogist geprobeerd. Ik zou de huisarts wel op de hoogte blijven houden, uiteindelijk hebben we toch hormoonzalf gekregen, waarbij de eerste zalf niet sterk genoeg was en de huisarts advies aan een dermatoloog heeft gevraagd. Op basis van dit advies hebben we een sterkere hormoonzalf gekregen en is het nu redelijk onder controle. Er zijn veel meningen over hormoonzalf, maar uiteindelijk was dit echt nodig om het te laten verdwijnen. Wel goed combineren met een vette creme, meerdere keren per dag mee smeren naast de hormoonzalf. Nu kunnen we het goed onder controle houden met sheabutter-frambozenzalf van Puurgeluk en smeren we geen hormoonzalf meer :)

2 jaar geleden

Wij hadden van alles geprobeerd! De hele Holland en Barrett leeg gekocht, van alles een aantal dagen of weken op zijn huid gesmeerd of in zijn badje gedaan. Ook was ik gestopt met het eten van melk en kaas. We hebben weken hormoonzalf gesmeerd + de vette crème. En niks hielp. De hormoonzalf hielp een poosje, maar al snel kwam het al terug als we het probeerde af te bouwen. En het blijven smeren vindt ik geen optie. Nu hebben we iets wat echt lijkt te helpen! We smeren het al 2 weken en het eczeem is onder controle nu. Zijn huidje is bijna eczeem vrij. Als we het zouden moeten blijven smeren is dat helemaal prima. Het is een crème waar niks geks in zit. Het is alleen een beetje prijzig. Maar een echte aanrader! Ontwikkeld door ouders die zelf kinderen hebben met eczeem en helemaal natuurlijk. https://www.tinytodd.com

2 jaar geleden

Alles gebruiken waar geen parfum in zit. Kijken wat die eet door eten kunnen ze er ook op rerageren

2 jaar geleden

Ik zou de huisarts vragen te schakelen met de dermatoloog. Als het echt eczeem is dan wil je hormoonzalf zodat het snel weg is.

2 jaar geleden

Wij hebben ook eerst cetomacrogol en lanette, niet geholpen. Uiteindelijk een lichte hormoonzalf en Eucerin atopi Control lotion gesmeerd. Dat heeft gewerkt op rug en buik en hoofd. Nu maar een keer per dag lotion en sinds eind april geen hormoonzalf. Rond de nek hadden we een sterkere zalf nodig. Hier zijn we sinds een paar dagen af. Dat krijgt hij wat vaker door zweet en kwijlen. Hier blijkbaar genetisch. Helpt ook niet te veel kleding aantrekken. Overdag en s nachts Bamboe rompertjes van hema, Bamboo basic en timboo zijn heel zacht en ademend. Linnen muts Helemaal geen wol, zijde of polyester 😉

2 jaar geleden

Ik vind dat jij een hele goede dokter hebt als die wil wachten met hormoonzalven o.w.v. de leeftijd. Hormoonzalven werken heel effeciënt op een acuut probleem. Eczeem is geen acuut probleem. https://www.nationalgeographic.com/science/article/topical-steroid-withdrawal-eczema-treatment Probeer zeker allergieën uit te sluiten. Niet gemakkelijk!

2 jaar geleden

Reactie op Julesss

Ik vind dat jij een hele goede dokter hebt als die wil wachten met hormoonz ...
Het spijt me maar dat is niet de strekking van het verhaal zoals ik het lees. Hormoonzalf is mits goed gebruikt een heel goed middel. Het is belangrijk goed te weten hoe te doseren. Naar mijn ervaring word dat hier in nl vaak uitgelegd en meegegeven. Bennibenni00 voor betrouwbare info over eczeem en zalven zou ik je dr galimont op insta aanraden.

2 jaar geleden

Reactie op JoanneJ

Wij hadden van alles geprobeerd! De hele Holland en Barrett leeg gekocht, v ...
Deze werkt ook bij ons!! Zoontje heeft geen eczeem meer en ik smeer nu elke dag 1x klein btje (soms sla ik weleens over) in het begin echt 2x daags gesmeerd.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie fijne reacties! Het is (zeer waarschijnlijk) genetisch aangezien zijn papa en hele familie het ook heeft en oorzaak ligt dus niet bij voeding oid. Ik heb wederom contact gehad met de huisarts en we zijn langs geweest. We gaan nu toch een hele lichte hormoonzalf proberen. En ben ook wel heel benieuwd naar TinyTodd!

2 jaar geleden

Ik herken de zoektocht en ook de neiging om hormoonzalf af te houden. Mijn ervaring is echter dat ik achteraf spijt had dat ik mijn zoontje zo lang last heb laten houden, omdat het met hormoonzalf letterlijk na 2 dagen weg was. Je kunt eindeloos smeren met vette zalfjes en misschien werkt er uiteindelijk eentje. Tegelijkertijd ziet het er best wel pijnlijk en vervelend uit en is hormoonzalf een middel dat hiervoor gemaakt wordt. Dat werkt goed, remt de jeuk en zorgt dat het kan helen. Als je het goed gebruikt volgens een schema, kan dat helemaal geen kwaad.

2 jaar geleden

Het spijt me maar dat is niet de strekking van het verhaal zoals ik het lee ...
Wauw deze insta even beluisterd. Dit is gewoon crimineel advies! Er zijn duizenden mensen die heel erg afzien door afhankelijkheid aan hormoonzalven!

2 jaar geleden

Reactie op Julesss

Wauw deze insta even beluisterd. Dit is gewoon crimineel advies! Er zijn du ...
Wat mij betreft laten we advies over hormoonzalf aan de artsen die ervoor gestudeerd hebben. Zoals de betreffende dermatologe. Daarbij is het artikel waarnaar jij verwijst, zoals ik aangaf, een artikel waarin verwezen wordt naar een effect dat mogelijk komt door onjuist gebruik. Dat lijkt me heel goed aanknopingspunt voor verder onderzoek maar betekent absoluut niet dat we nu massaal moeten stoppen met hormoonzalf. Hormoonzalf is bewezen veilig bij juist gebruik.

2 jaar geleden

Wat mij betreft laten we advies over hormoonzalf aan de artsen die ervoor g ...
Goh mensen die ervoor gestudeerd hebben, zijn ook de mensen die mijn zus jarenlang hormoonzalven voorschreven voor haar eczeem die begon toen ze baby was. "Oh helpt deze niet meer? Dan gaan we een type sterker." (Meerdere artsen) Ik ga je de foto's besparen van hoe ze er nu uit ziet. Maar geloof me, ze gaat door een hel! Daarom dat ik steeds reageer op topics over eczeem. Ik wordt rechtstreeks geconfronteerd met het menselijk leed. Correct gebruik? Akkoord maar vaak keert eczeem terug omdat het een reactie is van het imuunsysteem. Dan moet je terug gaan smeren en krijg je een cirkel. Heb ik geschreven dat hormoonzalven gebannen moeten worden? Nee, ze zijn in sommige gevallen heel effectief. Maar ze zijn ook erg verslavend. Het artikel van national geographic legt uit hoe dit op de huid werkt. Meer en meer mensen die hiervoor gestudeerd hebben, zijn hun advies rond hormoonzalven aan het aanpassen. Er is ook een tijd geweest dat gestudeerde mensen bij de kleinste symptomen antibiotica voorschreven. Dit bleek een gevaar voor de volksgezondheid en artsen pasten hun advies aan. De wereld is voordurend in verbetering. En maar goed ook ...❤️

2 jaar geleden

Reactie op krs13

Wij hebben ook eerst cetomacrogol en lanette, niet geholpen. Uiteindelijk e ...
Vergeten om te zeggen. Ik geef ook probiotica laveen l fermentum. Heb ergens gelezen dat dit de darmgezondheid ondersteund,als mensen last van eczeem hebben. Mss is het dit wat uiteindelijk heeft geholpen. Hormoonzalf hebben we bijna 2 maanden gebruikt en het was heel erg afwisselend. Maar nu continu geen last. Uiteindelijk is het iedereens keuze wat ze doen.

2 jaar geleden

Reactie op Julesss

Goh mensen die ervoor gestudeerd hebben, zijn ook de mensen die mijn zus ja ...
Ik ben het hier uit eigen ervaring gewoon niet mee eens. Eczeem is een chronische ontstekingsreactie van de huid. Of/waar/hoe/wanneer het uitbreekt is van talloze factoren en combinaties van factoren afhankelijk. Op dit moment is smeren met hormoonzalf een van de aangeraden behandelingen, ik hoop van harte dat de geneeskunde in ontwikkeling blijft en we andere/betere manieren gaan vinden om dit te behandelen. Desalniettemin zal ik juist altijd voor hormoonzalf zijn in dit soort topics omdat ik weet hoeveel last je kan hebben als het niet snel en adequaat behandeld wordt.

2 jaar geleden

Tiny todd en bezoekje osteopaat. En evt traject met Laura Rebel die op een orthomoleculaire manier gaat kijken naar het probleem. Sterkte <3