29 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee! Wij hebben precies het zelfde met onze dochter

2 jaar geleden

En hoe zit het met vaste voeding?

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Het kan echt nog wel een aantal maanden aanhouden. Onze eerste dochter had het ook (pas met 10 maanden over) En nu onze 2e dochter ook. Wij zijn toen onze 2e een maand oud was begonnen met speciale voeding van nutrilon (spugen) deze mengen we met de gewone voeding. 3 schepjes om 3 schepjes. Teveel van de speciale voeding zorgt voor verstopping. We zien wel dat ze het er goed op doet. Spugen is wat minder, maar is er zeker wel. Altijd een Slab om. Schijnbaar hebben sommige baby's er meer last van als anderen. Maar het gaat echt over, alleen kan het nog wel even duren.

2 jaar geleden

Reactie op Kiara0909

En hoe zit het met vaste voeding?
We zijn nog bezig met de oefenhapjes. Dat gaat goed maar omdat dat zich mengt met haar maaginhoud komt dat er ook nog soms uit. Misschien is het straks minder als ze wat meer vaste voeding krijgt?

2 jaar geleden

Ik heb ook ongeveel alles geprobeerd. En ook alle indik middelen. Eerst johannesbroodpitmeel, daar kreeg mijn dochter mega darmkrampen van. Toen thicken-up junior, daar zit een beetje jbpm in dus helaas nog steeds krampen. Ik vond de thicken-up junior heel fijn in gebruik. Ik gebruik nu gelilact, geen krampen meer alleen wat minder gebruiksvriendelijk. Bij gelilact is het belangrijk om het voorschrift te volgen anders krijg je hele erge klonten. Je moet het indik poeder door de melkpoeder doen en dit goed mengt, dan in het water en goed schudden. Ik gebruik hier een smoothie beker voor. Ik maak 's avonds een poedertoren klaar voor de volgende dag. Voorheen kreeg mijn dochter 3 tot 4x per dag van top tot teen schone kleding aan. Nu 1 setje kleding per dag, soms wel een schoon shirt maar niet meer helemaal omkleden. Ik houd haar nog wel minimaal 30 minuten rechtop na een voeding.

2 jaar geleden

Reactie op JuliKroos

We zijn nog bezig met de oefenhapjes. Dat gaat goed maar omdat dat zich men ...
Ja een van mijn meisjes had ook heel erge reflux, wel wat meer verborgen reflux . Maar ze zag er echt vanaf, medicatie en alles hielp niet. Bij ons was vaste voeding echt de oplossing

2 jaar geleden

Reactie op Kiara0909

Ja een van mijn meisjes had ook heel erge reflux, wel wat meer verborgen re ...
Buiten dat, gebruiken we nu NAN AR voeding. Dit is vanzelf dikker. Dat indikken ging ook niet altijd goed hier.

2 jaar geleden

Gelilact is bij ons echt de oplossing. Normaal bijna elke voeding verkleden, nu vrijwel nooit meer nodig om extra te verkleden. Wij maken het water+poeder klaar per 500ml en zetten dit in de koelkast. Flesje maken met kokend water en het ingedikte water, poeder erbij en roeren met vork. Werkt super! Geef ook een fles water bij opvang/oppas.

2 jaar geleden

Misschien kan een osteopaat een beetje helpen?

2 jaar geleden

Reactie op Baby11-20

Misschien kan een osteopaat een beetje helpen?
Ja misschien is dat nog wel een idee, dankje!

2 jaar geleden

Onze dochter spuugde ook heel veel, ze had hier zelf geen last van maar kwam qua gewicht ineens wat minder aan. Jbpm geprobeerd bij 2mnd en het was alleen maar krijsen dus meteen gestopt. Wij zijn vroeg begonnen met oefenhapjes en nu over op kruidvat ar voeding. Beide gaat stukken beter, af en toe nog wel spugen maar niet eens meer bij elke fles en veel minder!

2 jaar geleden

Ik vind het advies van het cb een beetje raar. De piek van reflux is juist rond de 4 a 5 maanden. Het klepje is pas ‘af’ rond 1 jaar. En de echte verbetering zou je moeten zien tussen de 8 maanden en 12 maanden met vast voedsel (zoals hier ook al getipt). Wij hebben hier ook reflux en ik zie wel echt dat het nu erger is dan aan het begin. Dus nog even uitzitten, maar vanaf hier wel eindelijk alleen maar beter ☺️🤞

2 jaar geleden

Hier was koemelk de oorzaak. Heb je dat en andere allergenen al uitgesloten? Dus ofwel 4 weken km-vrij eten ofwel km-vrije kv geven en daarna na 4 weken weer km introduceren. Voor de smetplekjes gebruiken wij sheaboter, om het lekker vet te houden zodat de melk niet de plooitjes irriteert

2 jaar geleden

Reactie op Merel222

Hier was koemelk de oorzaak. Heb je dat en andere allergenen al uitgesloten ...
Nee volgens het cb zou dit niet onder de typische koemelkallergie symptomen vallen dus werd verder ook niet op in gegaan. Ze heeft verder geen symptomen die hiermee stroken.

2 jaar geleden

Hier ook een baby die ontzettend veel spuugt, maar merk dat ik er heel anders insta als jullie. Krijgt hier borstvoeding, spuugt zoveel, altijd wel 3 keer verschonen en elke keer andere slaapzak aan. En ik ben echt niet het type van kleding wisselen, maar het is steeds drijfnat. Maar de enige die er nu echt last van heeft, zijn wij als ouders? Baby is hier blij en vrolijk, en die reflux is er gewoon van nature. Het is pas erg als het brand en dus pijnlijk is (wat ook vaak een allergie als oorzaak heeft). Dus waarom knoeien met indikken of andere medicatie/voedingsmiddelen waar je kleintje nog helemaal niet echt klaar voor is? Ik houd het het liefst zo natuurlijk mogelijk en zou zeggen: laat het los en probeer er anders naar te kijken. Het hoort er gewoon bij en gaat vanzelf over. Net als bij mijn oudste, met 8-12 maand ineens vergeet je dat het ooit zo erg was :). Misschien helpt dat? Ik bedoel het niet oordelend hoor, maar mits ze goed aankomen en er medisch niets aan de hand is, waarom ingrijpen?

2 jaar geleden

Hier ook een baby die ontzettend veel spuugt, maar merk dat ik er heel ande ...
Je hebt ook gelijk, ik ben zelf ook niet van de medicatie oid. De omneo hadden wij ook ons laten adviseren ivm krampjes en moeizame stoelgang. Het spugen zelf maakt in die zin niet heel erg veel uit, alleen ik vind het voor ons kindje gewoon heel vervelend, omdat ze een geïrriteerd nekje ervan krijgt en omdat ze omkleden echt een hel vindt. Ik vraag ook niet per se tips met betrekking op medicatie maar misschien konden anderen mij wel hun ervaring delen of tips geven wat hielp bij hen. Buiten dat ben ik het met je eens; zolang ze groeit en happy is dan is het goed. Ik was vooral benieuwd naar andermans verhalen.

2 jaar geleden

Hier ook 2 spugende kindjes. Bij beide was de piek juist roen 4/5 maand omdat ze meer gaan bewegen, billen omhoog schoppen, naar de buik draaien etc. Bij ons dochter was het spugen met 9 maand voorbij. Toen kreeg ze nog 2 flessen, in de ochtend en avond. Wel veel kleinere flessen zodat het beter binnen bleef. Onze zoon is nu 5 mnd en spuugt ook net zo veel. We kunnnen hem de hele dag rechtop houden maar dan nog spuugt hij veel. Zware reflux denk ik dan maar. Zolang hij er geen last van heeft. Hier gaan er heel veel slabjes en hydrofielen doorheen op een dag

2 jaar geleden

Reactie op sanne101291

Gelilact is bij ons echt de oplossing. Normaal bijna elke voeding verkleden ...
Ja bij ons ook! :) de rest kreeg hij klachten van

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dit met de hapjes? En eventueel drinken van water? Bij ons komt echt alles eruit ook dik 3+ uur na het eten. Alleen bij KV met JBM kom het er niet uit maar bij de groente en fruit hapje… brood alles komt eruit

2 jaar geleden

Reactie op Cacharel

Hoe doen jullie dit met de hapjes? En eventueel drinken van water? Bij on ...
Hier komt ook alles eruit. Gisterochtend worteltjes gehad, tot gisteravond laat spuugde hij oranje melk😅 kwestie van tijd denk ik?