28 Reacties

21 dagen geleden

Hi! Hier ook, hoewel ik gelukkig nog fulltime thuis kan zijn met mn dochter toch wel de druk dat je niet ver van huis kunt zijn. Ik ben begonnen nu met water drinken uit open beker bij de hapjes, dat lukt al best goed, en oefenen met munchkin beker! Binnenkort wil ik weer eens afgekolfde melk in die twee opties proberen, maar ik was er nu een beetje klaar mee omdat ik al zoooveel afgekolfde melk weg heb moeten gooien omdat ze het niet dronk, zo frustrerend!

21 dagen geleden

Mijn zoontje wil ook alleen aan de borst. En hij pakt ook geen speentje, wil alleen aan de borst getroost worden. Ik werk niet dus wat dat betreft is het geen probleem, maar ik kan idd ook nooit eens langer dan 2,5-3 uur weg. Ik wil hem ook vroeg gaan leren om gewoon uit een beker te drinken en hoop dat wanneer de borstvoeding op een gegeven moment minder wordt, hij gewoon met de pot kan mee eten en drinken en geen flesvoeding nodig heeft. Hij wil alleen nog steeds geen hapjes eten dus ik wacht nog even met drinken oefenen.

21 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Hi! Hier ook, hoewel ik gelukkig nog fulltime thuis kan zijn met mn dochter ...
Oh ik snap je helemaal! Ik heb er ook geen zin meer in. Elke keer weer kolven en elke keer alleen wat druppels kunnen gebruiken om bijv op een wondje of luieruitslag te smeren. De rest allemaal weg. Kolven is al stom en dan kan het niet eens een voeding vervangen. Heel frustrerend. Ik hoopte hier ook wat motivatie uit te halen om er wel mee te starten. Maar herkenning is ook fijn!

21 dagen geleden

Fijn dat jullie (nog) niet werken. Dat scheelt in elk geval een beetje. Zullen we elkaar hier af en toe op de hoogte houden van hoe het gaat? Ik vind hier zo weinig over op internet. Alle schema's e.d. gaan uit van flesvoeding en kan niet echt vinden vanaf wanneer ze op een andere manier kunnen drinken. Behalve het oefenen vanaf 6 maanden.

21 dagen geleden

Jullie hebben vast alles al geprobeerd, maar wie weet hebben jullie hier toch iets aan. Mijn zoon weigerde ook de fles, van alles geprobeerd en uiteindelijk bleek de truc te zijn om het echt goed warm te maken, bijna zoals je zelf je koffie zou drinken. Toen hij flesjes dronk ben ik helemaal overgegaan op kunstvoeding want ik was helemaal klaar met de gedwongen borstvoeding. Ik warm 180 ml water op in de magnetron op 600 watt, 1 minuut en 10 sec, daarmee maak ik de fles. Als het kouder is dan dat pakt hij het alsnog niet. En ik gebruik de Lansinoh fles. Wie weet is dit voor jullie ook de oplossing. Heel veel sterkte en succes

20 dagen geleden

Reactie op Ivh89

Jullie hebben vast alles al geprobeerd, maar wie weet hebben jullie hier to ...
"Alles" geprobeerd inderdaad, maaarrrr dit nog niet! Ga ik doen. Dankje voor de tip! Je weet maar nooit :)

20 dagen geleden

Ohh toevallig heb ik dit gister aangekaart bij CB.. mijn zoontje drinkt wel een flesje maar alleen als hij de hele dag bij kinderdagverblijf is en hij heel erg honger heeft en in het begin deden ze dan nog 1 uur over de 1 voeding 😳.. CB had helaas ook geen oplossing dus wie weet kunnen we elkaar helpen 😃.. wat op het KDV werkt is cup feeden, blijkbaar doen borstvoeding baby’s dat vaak goed.. verder zei het cb ook dat hij in principe 12 uur zonder voeding kan dus hij wacht gewoon tot hij thuis is bij mama en haalt het dan in 🫢 dus vervelend maar kan geen kwaad.

20 dagen geleden

Onze oudste heeft dit ook gehad. Op deze leeftijd dronk hij zijn melk uit een zachte tuitbeker, vanaf 8 maanden en 360 graden beker en vanaf een jaar rietjesbeker. Met die bekers ging er nog maar met veel moeite 200 ml op een dag in maar het was beter dan niets. Hij heeft alles in de nacht ingehaald en is niet van zijn lijntje afgeweken. Vanaf een jaar was ik niet meer iedere avond thuis om hem in bed te leggen en extra te kunnen voeden (was corona tijd, dus eerder ook geen reden gehad om daarvoor een andere oplossing te vinden.

20 dagen geleden

Hi lieve mama’s! Stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. Ik heb 2 kindjes die beide geen borstvoeding willen. Mijn oudste heb ik gevoed tot 13 maanden. Mijn dochter is inmiddels 5 maanden en weigert óók de fles.. Dit keer ben ik vanuit het CB doorverwezen naar een pre-logopedist. Met de logopedist heb ik een 4-daagseplan uitgevoerd wat zelfs niet werkte.. Vanaf aankomende week ga ik beginnen met hapjes, hopelijk als dat wat beter af gaat dat ze ook het flesje gaat pakken en anders uit een bekertje.

20 dagen geleden

Reactie op Liefsdanielle

Hi lieve mama’s! Stiekem wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. I ...
Oh ja wat je ook kunt doen is nu al wat bv tussen de hapjes mengenom het smeuïg te maken. En als ze goed hapjes eten kun je smoothies van je melk maken met fruit, was hij dol op.

20 dagen geleden

Hier ook een baby’tje van 5,5 maand die geen fles wil. Terwijl hij tot 4 maand wel gewoon de fles pakte en zelfs af en toen kunstvoeding kreeg. Ik weet alleen niet of het door de fles komt, het lijkt of hij de voeding gewoon niet lekker vind. Als moedermelk opgewarmd wordt zit er toch een bepaald smaakje aan. Hij gaat ook al naar de opvang en daar gaat het ook nog wel lastig, ik probeer elke 3/4 uur heen te gaan, maar laatst wilde hij sochtends niet bij mij drinken en toen had hij na een uur op de opvang al honger en moest ik nog 20 minuten terug rijden, terwijl hij heel overstuur was. Dat vind ik dan toch wel heel sneu.

20 dagen geleden

Hier een zoontje van 6 maanden die weigert. Ik werk 4 halve dagen en rij tussendoor terug voor de voeding. We zitten nu om de 3 uur. Hij kan uit een bekertje drinken, maar dit zijn kleine beetjes. Mocht ik een keer wegens overleg later zijn dan rekken we het vaak met een hapje. Logopedie heeft bij ons ook niet gewerkt helaas.. De ene kant vind ik het wel pittig, maar de andere kant realiseer ik ook dat het tijdelijk is en geniet ik van de borstvoedingsmomenten.

20 dagen geleden

Hier ook een flesweigeraar.. prelogopedist is ook langs geweest en eigenlijk was het enige advies om haar zoveel honger te laten hebben dat ze toegeeft. Ze kan namelijk wel uit de fles drinken (doet dit soms wel op de opvang) maar ergens anders weigert ze gewoon. Dat niet drinken hield ze bijna 12 uur vol en werd daarna heel verdrietig, en ik dus ook. Toen dus daarmee gestopt. De hoeveelheden borstvoeding die hier door de gootsteen zijn gegaan met het oefenen zijn echt niet leuk meer. Ik hoop ook op wat meer vrijheid binnenkort maar probeer toch maar te genieten van de voedingen nu het nog kan :) Ik lees mee voor de tips!

20 dagen geleden

Reactie op JaimyN

Hier ook een flesweigeraar.. prelogopedist is ook langs geweest en eigenlij ...
Ah ja die van 12 uur lang alleen de fles aanbieden moest ik op een gegeven moment ook doen. Na 8 uren werd ze zo overstuur en mijn hart kon het niet verdragen.. Tuurlijk ik wel graag mijn “eigen” tijd maar niet ten koste van mijn baby.

20 dagen geleden

Reactie op Liefsdanielle

Ah ja die van 12 uur lang alleen de fles aanbieden moest ik op een gegeven ...
Ja precies, ik was op een gegeven moment aan het meehuilen dus toen was ik er ook wel klaar mee😅

19 dagen geleden

Ik volg, hier hetzelfde. Baby van zes maanden die de fles weigert. Momenteel werk ik nog niet, dus dat scheelt, maar de afgelopen 6 maanden hierdoor bijna constant met de kleine. Dat is op momenten pittig. Op maandag gaat hij naar de kdv en dan kom ik om de drie uur voeden. Thuis geef ik al wat hapjes en ik merk dat daardoor een voedingsmoment weg kan vallen, en ik oefen water uit een tuitbeker, waar ik uiteindelijk ook moedermelk uit wil geven (wellicht ook oefenen met open beker voor hetzelfde doel). Fijn om te lezen niet de enige te zijn

19 dagen geleden

Reactie op Liefsdanielle

Ah ja die van 12 uur lang alleen de fles aanbieden moest ik op een gegeven ...
Ah ja vreselijk. Ik heb het na 7 uur opgegeven. Ze moest zo hard huilen en pakte nog steeds die fles niet ondanks zoveel honger. Sindsdien niet eens meer geprobeerd. Helemaal klaar mee daarna 💔

19 dagen geleden

Ik ben naar een logopedist gegaan. Deed wonderen. Moest een strak ritme aanhouden van eerst borst en dan meteen na een paar minuten de fles. Ondertussen drinkt hij goed uit de fles. Ook hebben we die speciale fles gekocht die lijkt op de tepel.

19 dagen geleden

Reactie op Janneke Renee

Ik ben naar een logopedist gegaan. Deed wonderen. Moest een strak ritme aan ...
Hoe werkte dit precies? Ben wel benieuwd!

18 dagen geleden

Hi Lynn, We bevinden ons in dezelfde situatie. Heb ook een kindje van 6 maanden die de fles weigert. Echt heel erg intens! Wij zijn nu begonnen met een open bekertje en een beker met van die handvaten voor 6+ maanden. Daar drinkt ze paar slokken uit , maar is nog lang geen vervanging van een voeding. Ook met hapjes begonnen en die vindt ze heerlijk, dus dat biedt hoop voor de komende maanden. Het is evht super intens, dus fijn dat hier gelijkgestemden zijn om erover te hebben.