24 Reacties

8 maanden geleden

18 oktober, 81cm & 13.3kg🩷

8 maanden geleden

Reactie op desteney2002

18 oktober, 81cm & 13.3kg🩷
wat een heerlijke pakje

8 maanden geleden

Hier echt een ukje, een jongetje van nog net geen 10 kilo lengte weet ik niet precies maar maat 86 heeft die aan die shirts vallen wel nog tot ze knieen. Snacks zijn bij ons eigenlijk vooral rozijnen, dreumeskoekjes en aardbeien. Niet echt origineel dus

8 maanden geleden

Hier ook een ukje ☺️ van 18 oktober, 79cm en ook net geen 10 kilo. Haar favoriete snack is een bakje zelfgemaakte hummus met een soepstengel om te dippen. Onze snelle hummus is een potje kikkererwten nog even 10 minuten koken, dan in de keukenmachine met tahin van het merk souqh (gewoon bij ah) en dan lekker lang laten draaien met eventueel een beetje zout. Soms blend ik wat geroosterde groente mee voor de vitamine. Slechte eter hier namelijk ;) Oh en zelfgemaakt ijs vindt ze ook heerlijk! Bijvoorbeeld 1 banaan en 2 perziken in stukjes ongeveer 2 uurtjes in de vriezer, dan met een klein scheutje melk erbij met de staafmixer en dan heb je de structuur van ijs. Of ander bevroren fruit natuurlijk, maar deze combi is hier favoriet.

8 maanden geleden

Reactie op J84

Hier ook een ukje ☺️ van 18 oktober, 79cm en ook net geen 10 kilo. Haar fav ...
Wat een leuke snack ideeën 😃 Hoe kook je de kikkererwten? In eigen vocht? En giet je de kikkererwten daarna nog af?

8 maanden geleden

Kleine mini (wordt hiervoor wel momenteel onderzocht in het ziekenhuis) van 19 maanden. Hij weegt 9,3 kilo en is 80 cm lang. Wij hebben als snacks vaak een cracotte met pindakaas of boter, gekookte edamame boontjes, zo'n yoghurt rijstwafel (zijn favoriet) of rozijntjes.

8 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Wat een leuke snack ideeën 😃 Hoe kook je de kikkererwten? In eigen vocht? ...
Dankje ☺️ Ik gooi het vocht uit de pot weg, dan spoel ik ze nog even na. En dan koken in niet al teveel water met een deksel erop. Het kookvocht houd ik daarna meestal apart om mee te verdunnen als hij nog wat te dik is!

8 maanden geleden

Hier ook 19 maanden. Hij weegt 12,4 kilo en is 84 cm lang. Als snack eet hij graag rijstewafeltjes van de kleine keuken, komkommer, fruitzakje van olvarit of rozijntjes.

8 maanden geleden

Reactie op Toooh

Kleine mini (wordt hiervoor wel momenteel onderzocht in het ziekenhuis) van ...
Is dat omdat groei achter loopt? Mijn zoontje weegt 9,2 kg en 78 cm. Hij is geboren met 2,8 kg en 46 cm (40+2 bevallen).

8 maanden geleden

Reactie op HappyFace

Is dat omdat groei achter loopt? Mijn zoontje weegt 9,2 kg en 78 cm. Hij is ...
Ja omdat zijn groei achterloopt en hij ook al lange tijd ijzertekort heeft ondanks ijzerdrankjes.

8 maanden geleden

Mijn dochter is ongeveer 9,5 kilo en rond 82 cm. Snacks hier bio olijven (zonder pit uiteraard) dadel, Oude kaas plakje, Eko boullion kip of rund in pot aanmaken met wat water en laten dippen met een cracker of broodje erg gezond!

8 maanden geleden

Reactie op MariaJane

Mijn dochter is ongeveer 9,5 kilo en rond 82 cm. Snacks hier bio olijven (z ...
Oh en dol op cottage Cheese!

8 maanden geleden

Reactie op Toooh

Ja omdat zijn groei achterloopt en hij ook al lange tijd ijzertekort heeft ...
Duidelijk! Mag ik vragen wat de aanleiding geweest is zijn ijzer te checken? Ik vraag me af of mijn zoontje dat ook niet heeft. Het ziekenhuis vindt hem ook veel te licht en klein maar die kijken erg naar gemiddelded. De jeugdarts van consultatiebureau maakt zich geen zorgem omdat hij al heel lang zijn eigen lijntje volgt. En ik ben 1,57 en mijn man 1,78. Dus beiden niet megalang. Maar ik hoor wel heel vaak hoe klein die is om mijn heen. Dus het maakt wel erg onzeker

8 maanden geleden

Reactie op HappyFace

Duidelijk! Mag ik vragen wat de aanleiding geweest is zijn ijzer te checken ...
Het hoeft niks te betekenen als je kindje klein is! Al helemaal als hij in zijn eigen lijntje goed groeit. Ons zoontje buigt nu wel echt af in zijn eigen lijntje en is ook veel kleiner dan verwacht op basis van onze lengte. Bij ons kwamen ze er per toeval achter dat zijn ijzer heel laag was, toen hij werd onderzocht vanwege iets anders. B

8 maanden geleden

Wij hebben pas in oktober weer een afspraak bij het cb, dus heb haar laatst zelf even op de weegschaal thuis gezet. Onze dochter is net 19 maanden en 12,1 kilo. Lengte weet ik niet.

7 maanden geleden

Zoontje van 20,5 maand is ong 82 cm lang en weegt 13.1 kg. Ik ben maar overgestapt van volle melk naar halfvolle melk en in de ochtend 1 boterham ipv een volle bak havermoutpap en in de middag maximaal 1,5 boterham 😅 het is ook zo'n lekkerbekkie, maar je kunt wel zien dat hij wat aan de dikkere kant is dus ik ga nu iets meer bewuster met de grote van porties om. Als tussendoortje geef ik cherrytomaat of komkommer en maximaal 1 soepstengel (verdeeld in kleinere stukjes over de dag). Roerbakeitje kan ook nog wel als tussendoortje of bij de lunch op brood. Havermout/banaan pannekoekjes zijn erg lekker en voedzaam als lunch of ontbijt (kun je ook invriezen). Die bereid ik met ei en kaneel.

7 maanden geleden

Hier een zoontje van 13,8 kg en 87 cm. Het is best een reus als ik hem met jullie lengtes vergelijk 😅 Iedereen om mij heen denkt ook dat hij ouder is dan 19 maanden

7 maanden geleden

Reactie op Jool88

Zoontje van 20,5 maand is ong 82 cm lang en weegt 13.1 kg. Ik ben maar over ...
Ahhh okee ons zoontje 13.3 kilo en 19 maanden oud aaraan merl je dat jou kindje gezet is?

7 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Hier een zoontje van 13,8 kg en 87 cm. Het is best een reus als ik hem met ...
Hier gelijk hoor! Alles gaat met ups en downs 19 maanden 13.3 kilo dikke prima volgens mij

7 maanden geleden

Reactie op JoyceJdj

Ahhh okee ons zoontje 13.3 kilo en 19 maanden oud aaraan merl je dat jou ki ...
Hij is niet zo lang en je ziet het gewoon erg duidelijk aan hem en het valt ook iedereen op om mij heen. Zo heel erg is het nog niet, maar ik wil wel voorkomen dat het erger wordt. Dus denk dat ik met kleine aanpassingen, zoals halfvolle melk ipv volle melk al een heel eind kom 😊