23 Reacties
2 jaar geleden
Ik zoek ook een handsfree die de symphony kan evenaren idd (ik kolf op stand 12). Kraamzorg wist het niet, blijkbaar is het een van de sterkste kolven die er is 🙈
2 jaar geleden
Ik kolf nu ook met de Symphony en verder heb ik een ouderwetse Medela freestyle geleend. Het is wel in combinatie met de flesjes en dus een kolfbh. Het vervelende hiervan is dat wanneer je voorover bukt je melk in je slang krijgt.
Ik denk wel dat ik bij de Medela zou blijven, maar dan inderdaad met de bh inzet stuks want ik heb gehoord dat je daarmee wel kan bukken (en dat is handig wanneer die kleine huilt in z'n bedje).
2 jaar geleden
Ik heb de Medela Freestyle Hands Free. Top ding. Daarvoor de Medela Symphony in het ziekenhuis gebruikt, maar die moest ik met beide handen telkens vast houden. Nu doe ik de schelpen in mn shirt / bh en kan ik lekker rondlopen. Ik ga er nog wel een buideltasje voor kopen zodat ik het kolfapparaat daarin kan doen. Nu moet ik die vasthouden als ik geen broek aan heb met zakken.
2 jaar geleden
Zijn er ook mama's met grote borsten die fijn kolven met een in-bra kolf? Ik twijfel over de pasvorm... Of maakt dat niet uit? Ik ga sowieso nog een kolfconsult doen om uit te proberen maar ben benieuwd of hier iemand is met grote boobs en bijv. de horigen draadloos of de youha of evt de elvie!
2 jaar geleden
Reactie op geertjewi
Zijn er ook mama's met grote borsten die fijn kolven met een in-bra kolf? I ...
Tja wat zijn grote borsten😅 de kolf die ik heb gekocht (van Vulpes) zitten verschillende maten bij voor de borstschild. Het ligt er dan aan hoe groot je tepels zijn en aan de hand daarvan moet je kijken welke “verkleiner” je eventueel gebruikt. De grootte van je borsten maakt dan denk ik niet veel uit. Er zitten ook bandjes bij die je aan je bh kan doen zodat je je bh nog wel vast kan zetten met de kolf erin. Helaas passen die bandjes niet op elke bh die ik heb, dus soms zet ik de kolf ook los in de bh, dat wil ook prima. Zonder draadjes of iets dus kan tijdens het kolven bijv de was opvouwen of eten 😅 ik vind t ideaal!
2 jaar geleden
Reactie op geertjewi
Zijn er ook mama's met grote borsten die fijn kolven met een in-bra kolf? I ...
Ik heb best wel flinke borsten en ik heb een handsfree kolf geprobeerd, de wowmom ik vond het zelf helemaal niks. Ik had het idee dat het heel erg aan mijn tepel trok, verschillende
Schalen geprobeerd maar waren allemaal pijnlijk. Ik gebruik nu de medela swing maxi met een kolf bh met bandjes. Die werkt geweldig!
2 jaar geleden
Reactie op metalharpey
Ik zoek ook een handsfree die de symphony kan evenaren idd (ik kolf op stan ...
Ik kolf evenveel met de Symphony als met de Elvie Pump. Ik heb dit namelijk getest, door de ene dag met de Symphony te kolven en de dag erop met de Elvie: opbrengst was hetzelfde!
Maar ik zou je aanraden een kolfconsult te doen. Het is heel persoonlijk welke kolf het beste werkt. De lactatiekundige gaf aan dat tegenwoordig best veel kolven een krachtige motor hebben (itt een aantal jaar terug).
Ik had me voorgenomen me niet de duurste kolf te laten aansmeren, maar het was nou eenmaal degene die de beste opbrengst gaf. Kennelijk hebben mijn borsten een dure smaak haha.