11 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben het gewoon zo gelaten. En letten dan gewoon op dat het goed binnenkomt. Maar een beetje grover is niet heel erg. Ben het nu steeds grover aan het laten beetje bij beetje om ook met kauwen te oefenen

2 jaar geleden

Oh misschien goed om erbij te zeggen, hij is iets ouder dan 4 maanden.

2 jaar geleden

Wij kregen dat ook niet voor elkaar, ze had eerst hele gladde hapjes op en daarna de wat grovere en dat ging goed

2 jaar geleden

Wij zijn begonnen met gepureerde 'gladde' hapjes, zoals zoete aardappel en peer. Inmiddels kunnen ze ook geprakte hapjes met kleine brokjes verwerken. Als je kindje het nu nog lastig vindt, kun je deze hapjes invriezen en geven als je kindje wat grovere structuur aankan.

2 jaar geleden

Ik heb voor mijn dochter (2) nooit paprika of sperziebonen gemaakt. Maar wil dit voor mijn zoontje (bijna 6 maand) wel doen.. nog niet verder geklmedan bloemkool, broccoli, zoete aardappel, pompoen en worden.. Hoe maken jullie dit dan? Kapot stomen en dan mixen of? En hoeveel heb je dan nodig.. ik maak nu altijd een ijsblokjesvorm vol, geloof dat je dan wel 2 paprika's nodig hebt?

2 jaar geleden

Priegel je het velletje van paprika er af? Is even een werkje maar goed voor de darmpjes van de kleine voor nu.

2 jaar geleden

Oh ik prak alles gewoon zo fijn mogelijk en eventueel kauw ik het voor haha. Maar wij gaan ook rapley doen wanneer dit kan. Zijn al begonnen met hapjes omdat we een flesweigeraar hebben en hij dan evt iets langer zonder mij kan overbruggen. 😅

2 jaar geleden

Reactie op Jacoline1

Priegel je het velletje van paprika er af? Is even een werkje maar goed voo ...
Kan je het dan niet beter even in de oven of op 't vuur grillen? Dan pel je het velletje er makkelijk af..

2 jaar geleden

Reactie op Januari2023

Kan je het dan niet beter even in de oven of op 't vuur grillen? Dan pel je ...
Paprika gaat hier in de stoomoven en daarna trek je het velletje er makkelijk af (2 paprika’s ja) Sperziebonen was inderdaad gewoon kapot stomen en mixen. 250gram ongeveer.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal! 👍🏼