8 Reacties
2 jaar geleden
Heb je eventueel flessen water in de diepvries? Deze voor de ventilator zetten. Bij ons is het 24 graden en ze slaapt met romper en een dunne slaapzak. Maar ook zei zweet enorm… denk dat ze er ook aan moeten wennen. Als hij wakker word zou ik hem lekker water laten drinken!
2 jaar geleden
Snachts de ramen open zetten en smorgens weer dicht doen (en dicht laten). Hier baby kamer op het zuiden en zo doe ik het dus. Helpt ook heel erg om de gordijnen dicht te houden overdag
2 jaar geleden
Ja ik denk dat ik zijn bed ga verplaatsen. Want ventilator helpt niks.
Huis helpt ook niet echt mee met die niet bestaande isolatie hier.
Heb nu de ramen maar open en dan hopen dat t zo gaat regenen. Even op onze kamer dat scheelt al enorm. Dan maar lekker hier bivakkeren.
Flessen in de vriezer gegooid bedankt voor die tip 🫶🏼
2 jaar geleden
In ons vorige huis werd het ook zo heet op de kinderkamer. Ik liet overdag de ramen dicht, en gordijnen dicht. Had een verduisterend rolgordijn, en een overgordijn. Ze sliep normaal altijd in het donker. Maar heb toch aangewend om ook wat lichter te kunnen slapen.
Ik zette ook een ventilator op de slaapkamer op standje 1, en dan wel een licht briesje langs het bedje voor de 1e uren. Als ik naar bed ging, zette ik het raam open, zodat er ‘s nachts wel frisse lucht binnen kwam. En zette ik de ventilator uit ivm brandgevaar.
Wij hadden een mega mega slechte slaper. Dus er ‘s nachts uit moest ik toch al 100x 😅
Uiteindelijk hebben we een mobiele airco gekocht en die zette ik savonds ff aan voor dat zij naar bed ging.
Maar het was echt drama in de zomer.. Heb verder weinig tips. Maar we hebben het overleefd.
Ons nieuwe huis nu, heeft rolluiken aan de buitenkant. Deze heb ik nu overdag allemaal potdicht. ‘s avonds zet ik alles open. Dit scheelt mega. En onze jongste kan prima slapen met het raam open en als het licht is in de slaapkamer. Onze oudste inmiddels ook.
Weet niet of je een huur of koophuis hebt? Maar deze rolluiken zijn ook voor leuke prijsjes te vinden op marktplaats en redelijk handig te monteren. Het scheelt echt veel.
2 jaar geleden
Dit klinkt gek maar werkt heel goed. Houd overdag alles zoveel mogelijk dicht (ramen en (rol)gordijnen. Zodra het buiten kouder is dan binnen, plaats dan je ventilator naar buiten toe ipv naar binnen. Zo blaast je ventilator de warme lucht naar buiten, en de koele lucht naar binnen. Werkt goed!!