16 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee, en dit is ook nieuw voor mij. Heb dit trouwens: Verzorging: Baby wattenstaafjes: Douche gel Babyolie Shampoo Haarlotion Bodylotion Verzorgende crème Talkpoeder Elektrische neusreiniger Tandenborstel Nagel set Elektrische nagelvijl Borstel/kam

2 jaar geleden

Waar jou portomonee zin in heeft. Ik heb gewoon eigen merk kruidvat/action. Je kan het zo gek maken als jezelf wilt. Luiers en doekjes heb ik van kruidvat zelf toen in de aanbieding gekocht. Flesvoeding 1 pak ook gewoon huismerk. Vitamine d & k ook gewoon eigen merk. Ik heb zelf zoiets van begin gewoon goedkoop. Mocht de kleine ergens niet tegen kunnen kijk ik wel voor iets duurdere producten.

2 jaar geleden

Vitamine k heb je alleen nodig als je borstvoeding gaat geven begreep ik, in kunstvoeding zit dat al toegevoegd. Ik heb 1 pak luiers maat 0 in huis, 1 van maat 1 en 1 van maat 2 🤔 als ik die niet gratis had gehad was ik waarschijnlijk gelijk met wasbaar begonnen. Zelfde met billendoekjes, 3 pakjes verschillende merken en wasbare 🤷‍♀️ Verder heb ik een verzorgings setje van Bol met een nagelschaartje, kartonnen nagelvijltjes, een zacht borsteltje en een neusreiniger. Van de kruidvat tas toen mogen uitkiezen met spulletjes, heb ik eigen merk 2in1 badschuim, talkpoeder en ik geloof iets van lotion. In andere gratis pakketten zat sudocreme bijv en nog wat dingetjes. Wat betreft badje werd er geloof ik sowieso aangeraden om in het begin nog niks te gebruiken, enkel water ivm vernis laagje wat de baby huid beschermt. Ik woon misschien 10 min van een winkelcentrum af dus als er wat gehaald moet worden stuur ik mijn man wel. Kortingsbonnen liggen hier al klaar voor de vitamine k en d, die gaan we in overleg met de kraamzorg halen.

2 jaar geleden

Reactie op Scaa

Ik lees mee, en dit is ook nieuw voor mij. Heb dit trouwens: Verzorging: Ba ...
Ik zou vooral niet te veel kopen. Als je iets mist, is het zo bijgekocht. :) Vitamine d: ja altijd tot 4 jaar Vitamine k: alleen als je borstvoeding geeft Talkpoeder: nog nooit gebruikt Tandenborstel: over maand of 4 ben je vroeg zat 🤫 Baby olie (geen badolie): vond ik vieze rommel.. ook nooit gebruikt. Ik heb liever gewoon lotion.

2 jaar geleden

Ik zou zelf persoonlijk juist niet te gek veel inslaan. 2 pakken luiers van een kruidvat eigen merk oid is prima. Je kunt altijd nog een pak luiers van een ander /duurder merk kopen om te vergelijken of je misschien verschil merkt. Ze groeien vlg mij ook redelijk snel uit maat 0.. zit je weer met overgebleven luiers. Ik weet niet of jullie een supermarkt of Drogist om de hoek hebben.. spullen zijn snel gekocht en in huis te halen. Mocht je daadwerkelijk iets missen. Ik heb bijvoorbeeld zelf nog een luiertaart gekregen... in de blije doos etc zaten vlg mij ook pampers. Heb zelf iig nog niets gekocht! Want heb veel gekregen... Op dag 8 start je met vitamine D, en of K, afhankelijk of je bv of kv geeft. In kv zit het al. Bepaald merk is eigen keuze afhankelijk vd portomonee. Zelf ben ik van mening dat je niet zo veel verzorgingsproducten nodig bent voor in bad voor een baby. Mocht je later zien dat de baby veel 'berg' in het haar heeft kan een partner, vriendin, ouder altijd naar de drogist om daarvoor iets te halen. Heb je binnenkort ook misschien een intake oid met de kraamzorg? Zij zullen vast informatie geven evt een afvinklijst.

2 jaar geleden

No stress, alles is bij te kopen. Luiers groeien ze snel uit. Je hebt ongeveer 6-8 luiers per dag nodig de eerste dagen. Je kan bijv voor de eerste week in huis halen en dan kan je altijd bijhalen of bestellen. Of koop bijv voor een week maat 0 en een week maat 1. Dan zit je even goed. Doekjes is persoonlijk. Koop er een paar pakken van en je merkt of je t fijn vind. Ik gebruik altijd pampers aqua doekjes. Vitamine k heb je nodig bij borstvoeding. Vitamine d altijd. Dus koop dat vast. Verder heb ik 1 fles douche/haarwas in huis. Daar doen we gerust een jaar mee want zo’n kind gebruikt amper iets. Wat ik onmisbaar vind is : sudocrem (of een alternatief daarvoor) Kartonnen vijltjes Wattenstaafjes Neuszuiger Babyolie vind ik fijn voor babymassage maar 1 fles krijg je waarschijnlijk nooit leeg dus is zat. Badolie nooit gebruikt, net als haarspul of andere gekkigheid.

2 jaar geleden

Luiers heb ik helemaal niet gekocht. Heb via Kruidvat een gratis pak en een van pampers via de prenatal blije doos.

2 jaar geleden

En als je bv gaat geven, vergeet dan niet zoogkompressen aan te schaffen. Tepelzalf is ook een aanrader, die van Kruidvat eigen merk schijnt heel goed te zijn!

2 jaar geleden

Wattenstaafjes niet gebruikt, doe met de punt van een hydrofiele doek schoonmaken Kartonnen nagelvijltje kreeg ik van de kraamzorg, nu weer? Hoop ik anders zo bijgekocht Talkpoeder nooit gebruikt Nagelset pas als ze ouder zijn Tandenborstel idem als ze tandjes krijgen Badthermometer niet gekocht > mijn elleboog werkt prima Borstel/kam wel in huis maar later pas gebruikt

2 jaar geleden

Zorg dat je genoeg kraamverband in huis hebt! Van kotex is heel fijn! Of gewone huismerken. Geparfumeerde Luierzakjes zijn ook ideaal om te hebben! Sudocreme krijg je vaak in de pakketten of van de kraamzorg. Vaseline kan nog handig zijn om de poep makkelijker weg te krijgen. Haal veel fruit en groente in huis zodat de kraamzorg lekker fruithapjes / amoothies kan maken. Roze muisjes en beschuit en Boter alvast in huis halen! Muisjes Zijn weleens uitverkocht

2 jaar geleden

Twee digitale thermometers Groot maandverband kotex Een speentje Ik vond een badthermometer wel fijn, omdat ik anders toch twijfelde over de temperatuur Zacht borsteltje voor het haar. Maar ik niet meteen nodig. Nagelsetje Ik heb een afwasborstel voor de flesjes en flesjes gekocht, om afgekolfde melk mee te geven Diepvrieszakjes om borstvoeding te bewaren Vitamine k als je borstvoeding gaat geven, maar kan je altijd nog halen als je weet dat dit lukt. Maat 0 hebben wij niet gebruikt hier. Hadden een lange baby en maat 1 was al prima. Dus ik zou 1 wel inkopen. Dan kan je altijd een pak 0 bijkopen als nodig. Ik had groot Zwitsal billendoekjes in de reclame gekocht. Daar kreeg ze uitslag van. Dus die heb ik allemaal weg moeten geven. Dus probeer eerst eens wat verschillende is mijn advies. Ik vind zelf pampers aqua pure super billendoekjes, maar die zijn op het moment slecht verkrijgbaar. Nu wat andere varianten geprobeerd, maar helaas nog geen goede vervanging gevonden.

2 jaar geleden

Koop niet te veel kleine luiers, ze groeien zo snel dat ze er heel snel zijn uitgegroeid. Onze baby schatten ze vrij groot, ik heb maat 0 niet eens in huis gehaald. Kijk even goed op de verpakking voor hoeveel kilo baby de luiers zijn. Maat 1 kunnen ze vaak al snel aan. En inderdaad haal niet te veel in huis aan verzorgingsproducten, anders is het zo gehaald mocht je een kruidvat of etos in de buurt hebben. En in de supermarkten hebben ze vaak ook een best groot assortiment. En anders bij bol.com ofzo volgende dag in huis. Ik vond een extra thermometer wel fijn. Die van ons was erg snel leeg en hebben we snel de reserve thermometer moeten gebruiken. En zo'n ding gaat jaren mee. Mocht je een (schoon) moeder of vriendinnen in de buurt hebben kunnen zij altijd iets voor je halen. Komt goed!

2 jaar geleden

Vitamine k druppels heb je nodig als je borstvoeding gaat geven. Vitamine D heb je sowieso nodig. Qua pampers heb ik gewoon de pakken maat 1 gehaald die van 2 tot 5 kilo is, dus hoef ik niet apart maat 0 en maat 1 te halen, maar als je wel maat 0 wilt halen zou ik 2 pakken halen en daarna pas bijhalen. Voor in bad is badolie handig voor het babyhuidje, body olie of lotion voor er na. Qua verzorging verder moet je een thermometer hebben. Neuszuiger Nagelset Kam Sudocreme, vaseline, bepanthen Watten/wattenstaafjes (voor baby’s)

2 jaar geleden

Reactie op MZSvN

Koop niet te veel kleine luiers, ze groeien zo snel dat ze er heel snel zij ...
Ja dit inderdaad! Onze zoon paste vanaf de geboorte al niet meer in maat 0 (bij 54 cm en 3950 gram), dus ik zou ook maat 1 adviseren en maat 0 overslaan.

2 jaar geleden

Je hebt voor die kleine nog niet zoveel nodig: - 1-2 pakken luiers maat 1 - doekjes (zelf koop ik bij de Kruidvat die grote dozen, want ze gaan hard) - flesje vitamine D (en K als je bv gaat geven) - zinkzalf, sudocreme of bepanthen - wattenstaafjes - Baby olie - iets van douchegel (vind zelf weleda heel fijn) - neuspeertje - borstel en kam - thermometer Als je iets mist dan is het ook zo gehaald. Mijn vriend kreeg een lijstje van de Kraamzorg mee, dat ging hij even halen in het dorp.

2 jaar geleden

Oh ipv neuspeer zou ik de otrivin baby aspirator halen, werkt veel beter