36 Reacties

17 dagen geleden

Roze* in plaats van rozen. Autocorrectie 😪

17 dagen geleden

Ja dat roze zitten wij nu ook middenin, vind hem idd meer mopperig! Kan het zijn dat hij hierdoor ook snachts vaker huilend wakker wordt? (Ben momenteel ook 2 dagen geleden gestart met de chairmethode om hem nabijheid toch zelfstandig in te leren slapen). Wat maken ze toch veel mee zo die kleintjes!

17 dagen geleden

Wij zitten ook in het roze gedeelte. En dit merken we erg goed 😅 heel vrolijk maar als ze neergelegd word gelijk huilen. Ze sliep door, nu niet meer en komt moeilijk weer is slaap. Gelukkig duurt het nog maar 2 weken.

17 dagen geleden

Reactie op mvanierland

Ja dat roze zitten wij nu ook middenin, vind hem idd meer mopperig! Kan het ...
Gelukkig dat het herkenbaar is.. merk dat ik toch altijd een beetje onzeker kan worden van dit soort fases. Denk dat het idd uitwerking op de nachten kan hebben.. 😪 Hier is het vooral snel huilen op standje luchtalarm..

17 dagen geleden

Reactie op Christel0611

Wij zitten ook in het roze gedeelte. En dit merken we erg goed 😅 heel vrol ...
Maar dat kunnen wel twee lange weken zijn.. 🙈

17 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Gelukkig dat het herkenbaar is.. merk dat ik toch altijd een beetje onzeker ...
Ah ja ik heb precies hetzelfde en zoek er vaak meteen teveel achter! Ja het is een soort verlatingsangst heb ik begrepen.. heftig! Ik denk dat het over het algemeen hier al wel iets rustiger wordt als zelfstandig inslapen lukt😊 dat gaat bij jullie goed?🤗

17 dagen geleden

Zoontje hier is wat meer aanhankelijk en slaapt slechter (vooral dutjes overdag worden non-existent), daar aan kunnen we merken dat hij in een sprongetje zit. Ik merk wel dat hij nou kwa ontwikkeling best hard gaat ook. Dus ik hoop dat het met een paar dagen over is 🙏 Hij zit in het roze gedeelte tot 5 mei 🤷‍♀️

17 dagen geleden

Hier van het weekend moeilijk gehad met slapen! Ze kwam er meerdere malen savonds en krijsen. Arme 😫 gisteren sliep ze weer super goed, kwam alsnog wel een keer snachts en vandaag op de opvang heeft ze nog geen dutje gedaan 😅 Ik merk ook dat eten / drinken wat minder gaat...

17 dagen geleden

Ik vind de mentale sprongen een heel interessant iets en kan ik me er ook echt wel in vinden maar 'hang' zelf niet zo aan het oei ik groei boek (ongeveer het eerste wat je 'leert' bij orthopedagogiek om het niet te strikt te nemen 😅). Zodoende 'volg' ik het een beetje losjes. Snap enorm goed dat het erg kan schelen als het wat lastiger is dat je weet dat je kindje nu ook in een voor hem/haar 'moeilijke' fase zit. Ben erg benieuwd a.d.h.v. de app die jullie denk ik gebruiken hoe meestal zo'n sprong is 'ingericht' wat moeilijke/betere dagen etc. 😃

17 dagen geleden

Herkenbaar!! Nu ook in het roze gedeelte, maar het huilerige startte hier eerder en lijkt sinds een paar dagen ineens over. Hij loopt er elke keer iets op voor dus hopelijk zijn we erdoorheen. Inderdaad als hij zelf moest liggen huilen als ik me van hem afwendde en vooral gewoon een chagrijnige baby😅

17 dagen geleden

Reactie op JK08

Ik vind de mentale sprongen een heel interessant iets en kan ik me er ook e ...
Ik zie het ook niet echt als leidraad, maar vind het altijd wel intrigerend dat het toch vaak klopt. Heb je zelf orthopedagogiek gestudeerd? lijkt me interessan!

17 dagen geleden

Ik ben geen kenner van de oei ik groei methode maar ben erg benieuwd wat het roze gedeelt is 🤔 Merk hier vooral onrustige nachten. Ze slaapt heel onrustig, snel wakker, veel nabijheid nodig. Sneller aan het huilen. Daarbij ontwikkeld ze zich zooo snel. Ineens rolt ze alle kanten op, doet ze pogingen tot tijgeren, wil ze zitten en maakt allemaal klakgeluidjes met haar tong. En ze houdt ons nauwlettend in de gaten haha. Hoort dit in het roze stuk?! 😅 Ze is 9 mei, 7 maanden..

17 dagen geleden

Reactie op Floma

Ik ben geen kenner van de oei ik groei methode maar ben erg benieuwd wat he ...
Geel is de moeilijke fase van de sprong, groen als ze er zo ongeveer doorheen zijn en de vaardigheden hebben geleerd, maar dit keer zit er een roze stuk in het groene en dat geeft aan dat tussen week 29 en 30 ze door hebben dat er afstand tussen hen en ouders kan zijn waardoor ze hangerig en huilerig kunnen zijn! Hier loopt de kleine iets voor op de sprongetjes maar vaak kan hij erna inderdaad veel van de dingen waar ze het bij deze sprong dan over hebben.

17 dagen geleden

Reactie op Floma

Ik ben geen kenner van de oei ik groei methode maar ben erg benieuwd wat he ...
De kleine is hier trouwens van 10 okt! Dus zal vast wat gelijk lopen

17 dagen geleden

Sinds vandaag ook in het roze gedeelte. Had de hoop dat het makkelijker zou worden maar niets lijkt minder waar. Weigert praktisch elk dutje. Iemand nog tips?

16 dagen geleden

Reactie op HdO

Sinds vandaag ook in het roze gedeelte. Had de hoop dat het makkelijker zou ...
Pff ja lastig.. je zou voor bv de kinderwagen/draagzak kunnen kiezen. Maar ik vind dat zelf nooit heel fijn. Misschien toch anders op/bij jou laten slapen. Gaat de nacht wel goed?

16 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Pff ja lastig.. je zou voor bv de kinderwagen/draagzak kunnen kiezen. Maar ...
Dat lukt soms maar helaas ook niet altijd. Nachten gaan gelukkig wel goed 😅 Vandaag een dagje bij oma en daar slaapt hij dus gelijk

15 dagen geleden

Zijn er meer mensen met hun kindje in het roze gedeelte waarbij slaapjes minder goed gaan?

15 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Zijn er meer mensen met hun kindje in het roze gedeelte waarbij slaapjes mi ...
Ja ze heeft hier meer moeite met inslapen! Waar het eerst zelfstandig lukte nu vaak in slaap voeden, maar als ze slaapt slaapt ze wel goed

15 dagen geleden

Oo ik denk dat wij ook in het roze gedeelte zitten dan.. Vandaag maar liefst 1 uur geslapen! Alles bij elkaar 😱 Echt heel weinig....