15 Reacties

3 maanden geleden

Hier helpt het woordje "Nee" wel of "Passs op" Wel op een doordringende toon

3 maanden geleden

Ik volg 👀

3 maanden geleden

Als mijn zoontje iets doet wat niet mag, dan zeggen wij "Dat mag niet" op een vriendelijke toon. Als hij het nog een keer doet, zeggen we "Naam, dat mag niet" op een serieuze toon en halen we hem er weg/pakken we het af en bieden we iets aan als alternatief. Iets wat dan wel mag/kan :)

3 maanden geleden

Ik probeer een soort reden bij de nee te leren, zoals 'nee, dat doet auw'. En ook auw zeggen wanneer hij zich echt pijn doet met vallen ofzo. In de hoop dat hij die associatie legt. En 'voorzichtig!' lijkt hij wel te begrijpen, of dat is mijn interpretatie.

3 maanden geleden

Ik doe inprincipe ook wat hier al is gezegd. En ik weet dat hij het dondersgoed begrijpt want hij kijkt me dan vaak zo uitdagend aan als hij het weer gaat proberen, om te kijken of hij een reactie krijgt

3 maanden geleden

Reactie op MelissaSXM95

Ik doe inprincipe ook wat hier al is gezegd. En ik weet dat hij het donders ...
Saaaammeeee :) :) Vorige keer keek em en zei hij non non 🙂‍↔️ na (ik praat meestal Frans) Ik was super hard geschrokken en we begonnen samen te lachen.

3 maanden geleden

Reactie op Ntoza1988

Saaaammeeee :) :) Vorige keer keek em en zei hij non non 🙂‍↔️ na (ik pra ...
Hier als ik dan nee zeg dan klinkt het alsof hij ja zegt🤣 ik twijfel of hij echt ja zegt of gewoon een geluid maakt wat zo klinkt😅

3 maanden geleden

Reactie op MelissaSXM95

Hier als ik dan nee zeg dan klinkt het alsof hij ja zegt🤣 ik twijfel of hi ...
Hahaha ja hier was dat laatst echt super duidelijk! Mijn vriend zei zo heel langgerekt: neeeeeeeee stouterd! Mijn zoontje: JA!! 😂

3 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hahaha ja hier was dat laatst echt super duidelijk! Mijn vriend zei zo he ...
Ow ja echt hoor of hij zegt hier jajaja, echt zo van t zal wel moeder 🤣 Overigens zit hier ook een consequentie aan, als ik nee zeg en hij doet het toch gaat hij de box in. Ik zou hem liever in de gang zetten maar dan trekt hij alles uit de kasten. En helaas geen trap 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Volgens mij heeft het tot 1 jaar nog niet zoveel zin. Daarna kun je wel nee zeggen en de reden dat het niet mag. En afleiden en een miljoen keer herhalen uiteraard 😜. Er zijn ook ouders die vinden dat je nooit nee mag zeggen, maar zelf denk ik dat het best oke is. Niet dat ze straks als ze ouder zijn nee horen van iemand anders en dan helemaal van slag zijn 😜. Oja, onder de indruk zijn ze er volgens mij nooit echt van. Daar kun je maar beter aan wennen 😂.

3 maanden geleden

Gewoon herhalen, hier weet ze wel welke stemtoon ik gebruik dat het serieus is. Maar mijn dochtertje van 2 weet soms ook nog niet het verschil tussen ja en nee

3 maanden geleden

Dochtertje van ook 10 maanden begrijpt wat “nee” is. Wel probeert ze het nog een paar keer, maar daarna luistert ze wel. Vooral herhalen helpt hier ontzettend goed. Ze luistert steeds beter. Natuurlijk snapt ze nog niet waarom iets niet mag, maar nee is zeker voldoende.

3 maanden geleden

Wij zeggen altijd Uhuh of Nee. Meneer zegt ons doodleuk na ‘’Uhhhuhh’’ en ligt vervolgens dubbel alsof ik er als een clown uitzie.

3 maanden geleden

Wij zeggen ook nee, met een soort van uitleg erbij "nee finn, je mag niet naar de plant". Als hij dan toch gaat zeggen we nog stuk of 2 keer nee, als hij dan nog doorgaat dan halen we hem weg en dan zeg ik ook altijd iets van nee dat mag niet he.😁 lijkt het wel al beter te begrijpen en soms al te luisteren! Maar meestal is het nog als een draakje omkijken terwijl hij erheen gaat hahah! Ik probeer dan mn lach in te houden😂

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Wij zeggen ook nee, met een soort van uitleg erbij "nee finn, je mag niet n ...
Wij precies zoals jij beschrijft! En soms dan ook nog even extra hard verder gaan kruipen als je eraan komt om hem weg te pakken 😂. Wel hebben we gemerkt dat hij echt goed weet dat er een reactie komt als hij iets doet wat niet mag en ging hij datgene steeds vaker doen. Dus bij sommige dingen negeren we hem bewust (als dit kan uiteraard), dus ook niet aankijken, en dat helpt ook goed