16 Reacties

2 maanden geleden

Hier momenteel hetzelfde met ons zoontje, schijnt een fase te zijn die ook wel enige tijd (paar maanden) kan aanhouden. Verder geen tips helaas ☺️

2 maanden geleden

Gewoon je kindje erin volgen. Die van mij vindt het ongeveer een halve minuut oke momenteel en dan vertrekt dr gezicht en krijg ik dr weer terug 😉.

2 maanden geleden

Zelfde hier met mijn meisje, nou ja, als ik in de buurt ben dan. Ze wilt papa zelfs nu soms niet eens. Wanneer ik haar vast heb en papa wilt haar overnemen is het gelijk krijsen en schreeuwen. Dus dat doen we dan ook niet. Overdag is het hele dag armpjes omhoog dat ik haar weer op mag pakken. En ja, ik geef er gewoon in toe want dit is de fase gewoon denk ik. Ook een beetje proberen van te genieten nu het nog kan en nu ze het allemaal nog wil. Volgend jaar rent ze overal heen en is het niet meer zo snel mama.

2 maanden geleden

Hier is ze totaal niet eenkennig terwijl ik eigenlijk altijd alleen met haar ben en soms moeite heb met haar af te geven, omdat ik het moeilijk vind om iemand anders met mijn baby "op te zadelen". Terwijl een vriendin van mij een kindje heeft die super eenkennig is, maar altijd haar baby makkelijk afgeeft. Ik denk dat je het beste hierin je kindje kunt volgen en het vanzelf anders wordt

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Ze wilt alleen papa en mama 😓

2 maanden geleden

Mijn zoontje is totaal niet eenkennig. Hij vindt bijna alles wel prima. Maar hij heeft wel steeds vaker dat hij een duidelijke voorkeur heeft, niet altijd perse voor mij of papa. Oma en achternicht zijn ook een favoriet haha. Maar ik kan hem eigenlijk wel aan iedereen geven of bij iedereen laten. Hij kijkt altijd eerst van wie ben jij maar blijft wel rustig.

2 maanden geleden

Hier ook niet eenkennig, ook duidelijke voorkeur 🤭 papa en mama zijn favoriet natuurlijk, en op familie feestjes enzo moet hij mij wel kunnen zien anders breekt de pleuris uit (maar dat snap ik ook wel, bij schoonfamilie heb je het al snel over 16 man met alle kids erbij). De opa's vind hij ook minder leuk dan de oma's. Ooms en tantes zelfde verhaal 🤷‍♀️ hij heeft gewoon voorkeur voor de ladies 🤣🫣

2 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Hier ook niet eenkennig, ook duidelijke voorkeur 🤭 papa en mama zijn favor ...
Overigens heeft hij wel lange tijd moeite gehad met schoonvader, ik denk vanwege de leeftijd. Beste man gaat ook flink achteruit met zn hart. Laatste tijd gaat het wel steeds beter en blijft hij ook gewoon bij hem zitten. Ik denk dus dat het wel een fase is 🤷‍♀️ Ik gaf hem steeds aan opa Jan en als hij dan begon te huilen nam ik hem weer terug. Dan weer een x proberen enz.

2 maanden geleden

Dochter is niet eenkennig maar heeft wel duidelijk haar wil hierin. Als we bij mijn familie zijn wil ze alleen oma. Bij schoonfamilie wil ze alleen mij en anders is het echt krijsen 😂 ze is hier gek op oma en is ook wel echt haar favo

2 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad en wordt nu langzaam minder. Zelfs bij de opvang met afgeven meteen huilen. Dat is nu voorbij gelukkig. Bij ons begon het een maand geleden ongeveer.

2 maanden geleden

Niet eenkennig (nog) maar wel last van verlatingsangst. Zodra je hem even neerzet en wegloopt is t mopperen.. Best vermoeiend🥴

2 maanden geleden

Hier hetzelfde vanaf de geboorte al. Anderen (ook opa’s en oma’s) mochten inderdaad niet te dichtbij komen of vasthouden. Met 8 maanden naar de opvang was heel lastig, de hele dag door overstuur en gillen. Op een gegeven moment ging het in 1 keer goed. De opvang heeft daarin echt geholpen met de eenkennigheid. Daarnaast merk ik dat het op haar eigen tempo moet. Als iemand haar pakt of ik geef haar is het niet oke, maar ze kan na verloop van tijd zelf naar iemand toegaan en aandacht willen. Dus op haar tempo en niet die van anderen. Het was best een moeilijk jaar met de eenkennigheid en oppassen, maar merk dat het beetje bij beetje beter gaat. Iedereen weet nu hoe ze haar het beste kunnen benaderen dus dat scheelt

2 maanden geleden

Hier heel erg aanhankelijk aan papa. Zodra papa er is ben ik niet meer bijzonder😕

2 maanden geleden

Reactie op eva123456789

Hier heel erg aanhankelijk aan papa. Zodra papa er is ben ik niet meer bijz ...
Haha dat is hier ook, totdat ik wat voor mezelf wil gaan doen. Want dat mag natuurlijk niet 🙃

2 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Haha dat is hier ook, totdat ik wat voor mezelf wil gaan doen. Want dat mag ...
Hahaha jaa hier ook😂

2 maanden geleden

Same here! Precies hoe jij het omschrijft. Als wij niet in de buurt zijn geen probleem, maar zodra mijn vriend en ik haar vasthebben of wij in de buurt zijn doet ze dit 😆