15 Reacties

2 jaar geleden

Ik voel het echt letterlijk zoals je het noemt haha. Dus opeens wordt mijn baarmoeder enorm hard. Blaast zich op als een voetbal. Vanaf de buitenkant zie en voel je dit ook. Het doet geen pijn, is alleen beetje ongemakkelijk

2 jaar geleden

Hoi! Ook mijn eerste, 26+1. Maar al veel harde buiken gehad. Voor mij is het een krampend gevoel in de onderbuik. Als je dan aan je buik voelt, voel je een harde bal in je buik (baarmoeder). Het mag geen pijn doen, maar voelt af en toe wel wat onprettig.

2 jaar geleden

Mijn ervaring is wel dat als je een harde buik hebt je direct zoiets heb, ooh dit is het🤭. Ik voel het bij mij echt opkomen, voel mijn baarmoeder steeds harder worden en dat voelt behoorlijk ongemakkelijk. Je kan met geen mogelijkheid je baarmoeder in duwen en daarna voel je je buik weer helemaal ontspannen. Soms doet het een klein beetje zeer bij mijn banden onderin mn buik ook. Ik kan er zelf niet omheen als ik een harde buik heb☺.

2 jaar geleden

Mijn buik voelt letterlijk hard aan. Het kan soms heel ongemakkelijk aanvoelen dat ik niet weet hoe ik moet liggen maar daarna wordt het wel minder. Soms vroeg ik me af of het normaal was en ik weet dan dat ik het ook wat rustiger aan moet doen met huishoudelijke taken.

2 jaar geleden

Normaal gesproken kan ik mijn buik wel goed induwen, maar soms staat hij heel strak. Dat is dan denk ik een harde buik. Het doet inderdaad verder geen pijn.

2 jaar geleden

Ik vind harde buiken heel lastig te onderscheiden van wanneer mijn baby zijn ruggetje of billetjes tegen mijn buik aan duwt. Dan vormt zich ook een bolling en wordt mijn buik hard en voelt ongemakkelijk. Het voelt ook alsof er zich een ballon opblaast van binnen.

2 jaar geleden

Je buik voelt erg aangespannen en voelt hard aan

2 jaar geleden

Reactie op Jool88

Ik vind harde buiken heel lastig te onderscheiden van wanneer mijn baby zij ...
Dat zijn ook harde buiken! Haha, ik wist dat ook niet. Maar toen ik in het ziekenhuis lag had ik dus continue zo'n gespannen buik door de baby. Gynaecoloog zei toen: dat zijn harde buiken! Maar dan niet veroorzaakt door je baarmoeder zelf, maar door de druk van de baby haha. Thanks kind 🤣

2 jaar geleden

Dat zijn ook harde buiken! Haha, ik wist dat ook niet. Maar toen ik in het ...
Oh serieus? De verloskundige heeft daar niks over gezegd toen we het daar over hadden. Hmm dan heb ik dat toch best wel vaak 😶

2 jaar geleden

Reactie op Jool88

Oh serieus? De verloskundige heeft daar niks over gezegd toen we het daar o ...
Ja! Ik heb dat dus ook veel vaker dan een harde buik vanuit mezelf! Vraag me zelfs af of ik die al ooit gehad heb dan. Die gynaecoloog zei wel dat het dus niks met het "oefenen van weeën" te maken heeft. Ik wist dat ook echt niet, maar ergens misschien wel logisch omdat het resultaat beetje hetzelfde is

2 jaar geleden

Je kan zelfs een gedeeltelijk harde buik hebben, het hoeft niet helemaal een "harde bal" te worden, maar kan ook alleen de bovenkant of onderkant of een zijkant zijn, vertelde mijn verloskundige 😅

2 jaar geleden

Ik weet dus niet of ik het vanmorgen heb gehad. Mijn buik voelde aan als een harde bal, rond. Maar ik had er geen last of moeilijkheden mee. Is dat dan ook een harde buik? Ik dacht dat het iets van ongemakkelijk zou voelen, maar als ik niet met mijn handen gevoeld had, had ik het niet gemerkt haha

2 jaar geleden

Reactie op ldcp

Ik weet dus niet of ik het vanmorgen heb gehad. Mijn buik voelde aan als ee ...
Ja, het is gewoon hard en dat kan ongemakkelijk voelen.

2 jaar geleden

Reactie op ldcp

Ik weet dus niet of ik het vanmorgen heb gehad. Mijn buik voelde aan als ee ...
Zou zeker een harde buik kunnen zijn. Het kan een beetje raar voelen, het doet alleen geen pijn. Ik merk het zelf ook beter als ik plat op m’n rug lig. Als ik sta en bezig ben heb ik het ook niet altijd in de gaten.

2 jaar geleden

Na een orgasme krijg je meestal ook een harde buik haha, dus als je echt twijfelt dan test je dat zo maar eens... Verder hebben de dames hieronder helemaal gelijk, voelt gewoon heel hard en soms opgeblazen vanbinnen. Doet niet persé pijn. Heb zelf nu vaker harde buiken dan bij mijn eerste zwangerschap, ben benieuwd of dat wil zeggen dat de baby vroeger komt. Ik probeer toch wat rustig aan te doen voor de zekerheid.