363 Reacties

10 maanden geleden

Mijn zoon van 7 maanden slaapt rond 7 uur savonds tot 6 uur sochtends, snachts word ie 2x wakker, dan is t zn speen terugdoen en ff over zn gezichtje aaien en dan slaapt ie weer

10 maanden geleden

Die van mij kwam vannacht om 02:45 en ben tot 04:45 bezig geweest om hem weer te laten slapen. Het ging 2 weken goed wakker worden pas rond uurtje of 06:00 06:30 maar helaas sinds paar dagen weer terug bij af…

10 maanden geleden

Ons zoontje is 6.5 maand. Vorige week heeft hij voor het eerst 4 nachten doorgeslapen. Helaas de afgelopen 3 nachten weer ieder uur wakker, speentje, flesje, sussen etc..

10 maanden geleden

Normaal is het hier 7 uur fles en daarna naar bed. Wakker normaal tussen 5 en 6. Maar helaas is het al weken dat hij een paar keer wakker word en dan ook moeilijk te troosten is.

10 maanden geleden

6.5 maand +- 19.30 naar bed +- 07.15/07.30 wakker 🤭 Wel hard voor gewerkt in de 3e maand ! Heel stipt ons schema gevolgd, droomflessen, moonie beer, zelfde ritme en overdag wakkertijden aanhouden volgens de slaapgids. Vanaf baby af aan wiegen wij niet in slaap wat denk ik in ons voordeel werkte toen ze naar haar eigen bed ging in de nacht.

10 maanden geleden

Reactie op kayleighsylvana

Die van mij kwam vannacht om 02:45 en ben tot 04:45 bezig geweest om hem we ...
Zit hij niet in een sprong? Dan wordt zelfs onze slaapkop wel eens wakker snachts/savonds.

10 maanden geleden

Mijn tweeling van 7 maanden gaan rond 19/20u naar bed. Sommige nachten sta ik 1x op , andere 4x .. natuurlijk heb ik 2x kans om op te moeten staan hé 😁 en 1tje slaapt tot ongeveer 7u de ander slaapt langer uit

10 maanden geleden

Slaapt meestal wel door, Gisteravond 21u in bed en vanmorgen om 8u wakker

10 maanden geleden

Momenteel nog in de chairmethode slaaptraining, zelfstandig inslapen gaat nu super goed! Ook de nachten zijn nu rustig (dat was zeker niet het geval). Nog wel een vroege vogel en tussen half 6 en 6u wakker. Maar dat neem ik na al een grote vooruitgang nog even voor lief!😉

10 maanden geleden

21.00 bed in, uiterlijk 8.00 bed uit. Zijn wel aan het proberen hem eerder naar bed te doen maar voor nu is dit prima als het niet lukt 🤷‍♀️ Nachtvoeding alleen nodig tijdens sprongetjes/regressie anders slaapt hij gewoon door.

10 maanden geleden

Over het algemeen tussen 20-21 naar bed en dan wilt hij tussen 7-8 wel opstaan. Op een goede avond slaapt hij tot middennacht door (hooguit 1x speen) dan wilt hij wel echt een voeding en dan komt hij rond 4:00 voor troost/speen en zn eigenlijke doel: bij ons in bed waar we altijd voor zwichten 😅 heel soms wilt hij dan ook echt eten weer en anders bij ons slaapt ie dan door tot 7-8 dus en dan eten. Maar laatste tijd is hij wel wat onrustiger (ik voel zn tandjes doorkomen) en houd ik hem veel bij ons in bed maar dat betekend dat hij mama ook veel ruikt en soms sneller naar mn boob grijpt.😂

10 maanden geleden

Lekker aan het cosleepen maar nog steeds 1-3 keer s nachts wakker. Laatste week tot nu verkoudheid.Hier ook verbazing van het omveld dat er nog geen doorslapen is. Maar heel normaal. ☺️ Doorslapen is de uitzondering en moeders zullen blij zijn als ze dat nu al hebben met hun baby s

10 maanden geleden

Hij gaat om 18 30/19 00 naar bed en s'ochtends halen we hem er na 7 00 uit. Soms wordt hij in de nacht wakker maar hij regelt het zelf. Huilt verder niet, maar draait ff om, brabbelt of pakt zijn speen en slaapt door. Is op zijn vroegst om 6 45 wakker en soms zelfs pas 8 20 Maar meneertje loopt best wel voor in de ontwikkeling. Hij klipt overal op, trekt zich op aan de tafels en gaat staan... Ken genoeg kindjes die pas na hun 1e verjaardag doorsliepen. Het komt allemaal goed!🥰

10 maanden geleden

Reactie op desmaxpom

Zit hij niet in een sprong? Dan wordt zelfs onze slaapkop wel eens wakker s ...
Volgens de lijnen niet deed dit paar weken geleden ook iedere nacht toen ging het ineens 2 weken beter en nu ineens weer… geen idee meer maar ik ben moe 😂😂

10 maanden geleden

Rond 19u naar bed, slaapt dan wel makkelijk zelf in. Dan rond 23u wordt ze onrustig en wakker, dan geven we een grote fles. Vervolgens is ze ergens in de nacht, tussen 2 en 4, ook nog een keer wakker. Dan krijgt ze weer een klein flesje want ze gilt echt moord en brand. En dan slaapt ze tot 6/half 7.

10 maanden geleden

Ons kindje van 6,5 maand slaapt pas rond een uur of 10 in de avond tenzij we samen naar bed gaan. Komt dan tussen 22u en 6u nog zo'n 2a3x

10 maanden geleden

Super wisselend, soms een goeie nacht dat ze van 19:30-0:00 slaapt en daarna door tot 5:45, maar ook regelmatig elke 2 uur wakker, en soms een stuk van 2 uur klaarwakker, altijd weer een verrassing hoe de nacht zal gaan, terwijl de dagen over het algemeen vrij steady zijn..

10 maanden geleden

Ons zoontje van iets meer dan 6 maanden hebben we 'geslaaptraind' om zelfstandig in te slapen vanaf een maand of 3 en voor ie 4 maanden was kon ie dat. Sinds dat ie ong 5 maanden is heeft ie geen nachtvoedingen meer en ook een paar keer doorgeslapen van 20.00 tot 06.00. 'S avonds ergens tussen 19.00 en 20.00 naar bed en dan slaapt ie dus zelfstandig in. Sommige nachten moet ik 'm ergens tussen 03.00 en 04.00 terug op z'n rug leggen, speentje erin en dan slaapt hij verder maar de laatste nachten is het weer rond een uur of 02.00 wakker voor TWEE uur lang en dan rond 05.45 de dag alweer beginnen 💀 Redelijk killing vind ik het en dat ie betere nachten heeft gehad zorgt enigszins voor hoop op dat ie 't wel kan maar de wanhoop wordt steeds groter dat dit 'voor altijd' dramatisch blijft met slapen. Heb al een paar keer geroepen dat ik nog eens goed moet nadenken over eventueel nog een kindje omdat ik dit toch eigenlijk echt noooit meer zo wil doen 😅

10 maanden geleden

Ons zoontje is bijna 6,5 maand. Gaat tussen half 7 en half 8 naar bed. Ene nacht is hij om 5.15 wakker, dan weer om 7. Wordt vaak zo'n 2 a 3 keer wakker voor bv. Wakkertijden, ritmes etc vanalles geprobeerd. Probeer er niet te veel om te stressen want ik wil geen slaaptraining volgen en hem direct nabijheid en troost bieden zodra nodig. Dus ook soms in slaap wiegen etc. Wellicht wat meer moeite dan op de lange termijn. Wel heb ik gelezen dat door nachtvoedingen de glucose waarde stabiel blijft wat een positief effect op de hersenen kan hebben, dus hier hou ik mij dan maar aan vast als ik moe ben🤣

10 maanden geleden

Reactie op JK08

Ons zoontje van iets meer dan 6 maanden hebben we 'geslaaptraind' om zelfst ...
Ja je laatste zin raakt me, ik heb precies hetzelfde. Ik weet niet of ik het mentaal aan kan