23 Reacties

één maand geleden

O ja kan gewoon gebeuren. En daar kunnen ze echt wel even last van hebben, als je pech hebt morgen nog. En bij de BMR kunnen ze 2 weken nadat ze de prik hebben gehad ook spontaan er nog van ziek worden. Lekker zetpillletje erin, dan voelen ze zich vaak snel al wat beter. En de beste remedie, lekker knuffelen met mama. Succes!

één maand geleden

Bij ons was het ook binnen een paar uurtjes, de koorts liep ook al snel op. Hij heeft er goed last van🥲 vorige keren was dit ook en duurde ongeveer 2 dagen toen..

één maand geleden

Hier ook binnen een paar uurtjes en dan houdt het meestal 1,5-2 dagen aan. Succes en beterschap!

één maand geleden

Hier meestal 2-3 dagen waarvan 2 koorts. Sverre heeft maandag ochtend de prik gehad en had toen savonds koorts en gisteren ook de hele dag (was ook echt een plakbaby). Vandaag al een stuk beter 🤷‍♀️ Zal morgen wel weer over zijn denk ik.

één maand geleden

Hier ook standaard 2 dagen last. En tip: zetpil doet wonderen!!

één maand geleden

Een tip voor eventuele volgende vaccinaties die hier wel goed helpt. Ik smeer z’n beentjes altijd in met VSM vallen en stoten zalf. Hij wordt er niet minder “ziek” van maar z’n beentjes zijn wel iets minder gevoelig.

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties ! Hier behoorlijk druk geweest met ons meisje. Ze is zo zielig! We geven haar lekker een zetpil en dan is ze eventjes wat beter , maar na een tijdje is het alleen maar huilen en hoge koorts. Wat zijn ze dan zielig he...

één maand geleden

Hier vandaag ook vaccin gehad. Ging overdag goed, geen verhoging. Rond 01.30 begon het jammeren, uit bed gehaald en temp gemeten. Niet hoog, maar toch onwijs aan het trillen. Schrok er wel van. Weer een zetpil gegeven en extra flesje. Nu slaapt ze weer. Hoeveel mg zetpil geven jullie?

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Hier vandaag ook vaccin gehad. Ging overdag goed, geen verhoging. Rond 01.3 ...
120mg geloof ik, de kleinste die we toen konden vinden

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Hier vandaag ook vaccin gehad. Ging overdag goed, geen verhoging. Rond 01.3 ...
120mg hier ook. Vanaf 1 jaar is 240mg mogelijk, maar als er geen koorts is en alleen ongemak zou ik alleen 120mg geven. Uiteindelijk is koorts na vaccinatie ook prima (betekent dat lichaam goed zijn werk doet), dus te snel zetpil is ook niet goed.

één maand geleden

Reactie op MSM89

120mg hier ook. Vanaf 1 jaar is 240mg mogelijk, maar als er geen koorts is ...
Oke, die had ik ook gegeven. Heb wel 240 in huis, maar nog nooit gebruikt. Ja, klopt, probeer hier alleen een zetpil te geven als ze na bed gaat en onrustig is.

één maand geleden

Reactie op JilvBuur

Bedankt voor jullie reacties ! Hier behoorlijk druk geweest met ons meisje. ...
Hier heeft hij de vorige keer ook een hele dag en nacht op mij geslapen. Ik kon geen cm bewegen want dan begin hij weer met huilen 😢 gelukkig is het vaak met 1-2 dagen wel weer een stuk beter 🥰

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Oke, die had ik ook gegeven. Heb wel 240 in huis, maar nog nooit gebruikt. ...
Jaaa, het is ook zo zielig als ze onrustig zijn🥲 hier doe ik dat ook, want dan slaapt hij echt een stuk rustiger.

één maand geleden

Hier ook na een paar uur al niet lekker en alleen op mij willen slapen. De 2e nacht na zijn vaccinatie stond hij ook te trillen en had hij een temperatuur van 35.8. Bij ons in bed had hij dit nog een keer, waarschijnlijk door koorts en daarna afkoelen gaf de kinderarts aan. We zijn nu bijna een week verder en overdag heel snel moe en heeft maar een korte wakkertijd. Was de vorige keren ook zo na de vaccinatie bij hem.

één maand geleden

Reactie op MSM89

120mg hier ook. Vanaf 1 jaar is 240mg mogelijk, maar als er geen koorts is ...
Het is eigenlijk niet vanaf 1 jaar 240mg zetpil, je moet kijken naar het gewicht van je kindje! Vaak zijn kinderen dan wel dat gewicht, maar het hoeft niet zo te zijn. Dit zijn een beetje de richtlijnen die ze aangeven: 4-6 kg = 60mg 6-12 kg = 120mg 12-25kg = 240mg

één maand geleden

Reactie op Robin101

Het is eigenlijk niet vanaf 1 jaar 240mg zetpil, je moet kijken naar het ge ...
Zal best meevallen.. hier 8.2 kilo en op advies van artsen 240 mg… niet te zwaar aan tillen…

één maand geleden

Neurofen suspensie is ook heel fijn… vind ik persoonlijk beter dan pcm…

één maand geleden

Reactie op Robin101

Ja, gewicht is ook belangrijk, maar dat is vaak iets minder bij paracetamol en meer bij serieuze medicatie (paracetamol is ook serieus maar ik bedoel geen zware pijnstiller). 240ml mag vaker niet onder de 1 jaar, dan dat een kind van 6 maanden op gewicht zomaar 240mg mag. Maar bij twijfel kan huisarts altijd worden geraadpleegd.

één maand geleden

Reactie op Robin101

Hoe kom je hierbij? 🥲 Er vanuit gaande dat je zetpillen geeft aan je baby, mogen ze vanaf 10 kilo 240 mg.

één maand geleden

Reactie op Frummeltje123456

Neurofen suspensie is ook heel fijn… vind ik persoonlijk beter dan pcm…
Ja beter, en gevaarlijker. Nooit zomaar nurofen geven. Heel belastend voor de maag. Beter spiegel opbouwen met pcm