132 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben vorige bevalling geknipt heb toen best lang pijn gehad. en deze bevalling ook weer geknipt, maar mijn knip is open gescheurd heb nu na 3 ,5weken ook nog best wel wat pijn.
Weet niet of jij gescheurd of geknipt bent
2 jaar geleden
Ik heb het bij deze bevalling helemaal niet gehad. Alleen de uren na de bevalling. Bij mijn eerste bevalling had ik een paar kleine hechtingen aan de zijkant, bij mijn binnenste schaamlippen en had daar wel last van tijdens het plassen. Nu gelukkig nooit last van gehad. Maar wel tussen mijn zwangerschappen in dat als ik ongesteld was dat het extreem veel pijn deed en het helemaal beurs voelde. Echt heel gek! Hoop dat ik dat nu niet weer krijg. Maar het is wel normaal dat het even gevoelig blijft. Tis niet niks wat je lichaam gedaan heeft! Maar als je je zorgen maakt kan je altijd even de verloskundige bellen. Tot 6 weken na de bevalling mag je hen nog bellen voor alles!
2 jaar geleden
Ik ben woensdag bevallen en heb helemaal geen pijn deze keer. Ik heb een 1ste graads ruptuur in de bekkenbodem die gehecht moest worden maar dat voel ik niet meer.
Twee jaar geleden na mijn eerste bevalling was ik op drie verschillende plekken uitgeschuurd en gehecht, allemaal tweede graads rupturen. Toen heb ik echt super lang pijn gehad en het voelde daar beneden super gezwollen, ik kon niet fijn zitten of lopen, denk ook echt een paar weken lang.
Jij zegt niet of je uitgescheurd bent, maar zo te lezen denk ik het wel? In dat geval is het normaal dat je het nog voelt.
2 jaar geleden
Ja ik heb inderdaad verschillende hechtingen waarvan een tweede graads. Hopelijk wordt de pijn snel minder dan!
2 jaar geleden
Nog pijn na een paar weken is volgens mij inderdaad normaal. Met een zwaar gevoel kan het ook een verzakking zijn. Dan zou ik ff contact leggen met een goede bekkenfysio.
2 jaar geleden
Bijna vier weken geleden bevallen. Ik had ook op drie plekken hechtingen en een daarvan tweedegraads. Ik heb geen echte pijn meer, maar het is op sommige plekken wel nog gevoelig en ik vermoed ook dat ik een verzakking heb. Na langer wandelen voelt het zwaar en alsof er iets 'tussen' zit 😬
2 jaar geleden
Ik had de afgelopen 2 weken heel veel pijn, vooral met rechtop staan. Voelde echt ontzettend zwaar, bijna alsof er nog een kindje baar buiten wilde en al voor de uitgang lag. Na een rondje supermarkt kon ik de rest van de dag niet meer lopen, zo'n pijn deed het. Ook had ik nog heel veel bloedverlies en een vieze geur van onder. Ik dacht idd ook aan een verzakking. Maar nu heb ik woensdag een curretage gehad, waarbij wat achtergebleven weefsel uit mijn baarmoeder is gehaald en toen ik na de ingreep ging staan was alle pijn verdwenen! Geen steken meer, geen zwaar, drukkend gevoel meer, geen vieze lucht, niks. Het uiteinde van mijn hechtingen deed ook pijn, die heeft hij ook gelijk verwijderd. Ik voel me als nieuw en ik was er toch echt van overtuigd dat ik een flinke verzakking had.
Gister deed bij ons de lift het niet en moest ik 9 verdiepingen met de trap en ik had gewoon nergens last van. Een paar dagen eerder had ik niet eens 1 verdieping gered.
Je kan een echo laten maken, dan kunnen ze zien of er bv een stukje placenta is achtergebleven.
2 jaar geleden
Ik ben 2,5 week geleden bevallen en heb een behoorlijke knip gehad. Een deel van de hechtingen heeft ook los gelaten, dus de wond is wat geweken. Heb er veel last van en het voelt ook nog steeds heel vervelend om erop te zitten. Alsof je op een kussentje zit, heel erg opgezwollen. Herkent iemand dit? En iemand ervaring met een geweken wond en hoe snel dit heelt? Het voelt momenteel alsof het nooit meer normaal kan worden. Vind het best beangstigend.
2 jaar geleden
Reactie op Dhelia
Ik ben 2,5 week geleden bevallen en heb een behoorlijke knip gehad. Een dee ...
Ik heb ook een wijkende knip en ik herken het wat je schijft. Ben ook bang dat dit niet meer normaal wordt maar de verloskundige zei dat het goed zal komen. Alleen het litteken zal wat groter zijn dan als de hechtingen waren blijven zitten 🙈 dus heeft gewoon wat meer tijd nodig. Ik vroeg ook of het een probleem kan zijn voor evt volgende zwangerschap en zij zei van niet 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op metalharpey
Ik heb ook een wijkende knip en ik herken het wat je schijft. Ben ook bang ...
Fijn dat je het herkent, hoewel het natuurlijk naar is dat jij het ook hebt! Heb je ook het gevoel dat je ergens op zit? Ik ben ergens heel bang voor een verzakking, hoewel het ook gewoon nog heel opgezet voelt. Dus hopelijk is dat het.
2 jaar geleden
Reactie op Dhelia
Fijn dat je het herkent, hoewel het natuurlijk naar is dat jij het ook hebt ...
Ja ik heb ook wel een beetje gevoeld onder de douche, de buitenkant is bij mij ondertussen niet meer zo gezwollen (2 weken p.p.) maar de binnenkant is echt verschrikkelijk 😵💫 al het weefsel drukt tegen elkaar aan en voelt ook erg gezwollen. Ik denk dat dat het "kussentje" is wat we voelen 😅 ik merk ook dat ik vaak wat meer op mn rechterbil zit omdat ik links de knip heb gehad. Het voelt daar toch wel gewoon wat anders
2 jaar geleden
@Dhelia en @metalharpey: hadden jullie de eerste week ook zoveel pijn? Los van het gezwollen gevoel en vervelend om op te zitten? Ik zit (pas) op 5 dagen PP met knip en kan nauwelijks lopen van de pijn, laat staan zitten. Schuivel een paar stappen en dat js het dan. Kraamzorg geeft aan dat het goed aan het helen is. Heb ook een stukje wijkend wat het meeste pijn doet.
2 jaar geleden
@Dhelia en @metalharpey: hadden jullie de eerste week ook zoveel pijn? Los ...
Ja de eerste 3 dagen verbleef ik in het ziekenhuis vanwege gbs bacterie (kleine moest antibiotica) en daar heb ik eigenlijk hele dagen op bed gelegen omdat ik niet normaal kon zitten. Kreeg elke 6u 2x 500mg paracetamol (dit tot dag 8 stipt genomen, daarna sporadisch) en zon elke 2u een koel kompres om de zwelling tegen te gaan. Spoelen kon ik alleen onder de douche (doe ik nu nog steeds 3x per dag).
Het word echt minder! Duurt alleen ff 🥲
2 jaar geleden
Reactie op metalharpey
Ja de eerste 3 dagen verbleef ik in het ziekenhuis vanwege gbs bacterie (kl ...
Wat intensief om zo lang in het ziekenhuis te moeten zijn. Fijn te horen dat het uiteindelijk beter wordt, dat had ik even nodig te horen
2 jaar geleden
Vorige bevalling een knip gehad toen bleef dat zware beurse gevoel echt wel lang. Nu 2,5 week geleden bevallen en vandaag na een stukje wandelen weer dat zware gevoel tussen m’n benen. Denk dat het er een beetje bij hoort.
Dit keer geen knip alleen een klein scheurtje.. dus herstel voelt wel beter.