24 Reacties
2 jaar geleden
Dan zou ik gewoon 120 cc geven om de 4 uur ! Doen eij ook al 1,5 week onze kleine man is 3,5 week en gaat goed om de 4 uur af en toe komt ie half uur eerder dan geven hem ook 120 cc
2 jaar geleden
Hay,
Onze kleine man is ook 2 weken oud en 3660 gram.
Wij gebruiken ook de kruidvat flesvoeding en hij drinkt ook 90/120cc weg zonder probleem en idd ook soms een mondje terug maar niet altijd en hij komt ook echt elke 3uur voor de fles en vaak ook tussendoor een uur na zn fles al.
Geen idee hoe dit komt ook dus ik hoop dat iemand een antwoord heeft 😅
2 jaar geleden
Hier werd het advies gegeven dan even contact op te nemen met het consultatiebureau. Als het goed is heb je met 4 weken daar een afspraak ingepland staan? Ons werd verteld dat je ze best kan bellen/mailen en samen in overleg ervoor kiest om de voeding op te hogen als je denkt dat het nodig is. Tijdens de afspraak daar kun je dan weer verder kijken.
2 jaar geleden
4 dagen oud en 60 cc 😂 mijn dochter wou volgens mij ook al meer hebben aan het begin en die was ook veel meer wakker overdag. Mijn zoontje nu is echt alleen maar aan het slapen en gaat in kleine stapjes steeds meer drinken haha.
Maar zou vooral kijken naar je kindje als die behoefte aan meer heeft en er goed op gaat waarom niet bedoel elk kindje is weer anders ik vind die rekenmodule echt bullshit 🙈
2 jaar geleden
Reactie op DaphneA
Nou.. die van mij red dat niet hoor. Die drinkt 120cc om de 3 uur en je ka ...
Hier ook 120cc stipt om de 3 uur. Snachts wel iets langer gelukkigen
2 jaar geleden
Reactie op eva123456789
Hier ook 120cc stipt om de 3 uur. Snachts wel iets langer gelukkigen
Same ja! Overdag probeer ik soms ook 4 uur aan te houden. Lukt soms wel, soms niet. Ik houd me niet zo aan een schema… ‘s avonds vaak iets meer, dan is ze wat onrustiger, ‘s nachts juist minder en laat ze langer ertussen (gelukkig)😅😊
2 jaar geleden
Wij waren door 7 dagen ziekenhuis nogal gefocust op de hoeveelheid. De twins krijgt moedermelk aan de borst en de fles. Snachts fles met 75cc en overdag gaan ze om en om aan de borst tot ze genoeg hebben. Voorheen deden we voor en ma wegen maar daar zijn we mee gestopt. Ze zijn nu 3200gr en 3290gr.
2 jaar geleden
Morgen 2 weken oud en weegt 3480 gram. Krijgt 80 cc om de 3 uur, dus 8 keer per dag. Ze moet minimaal 525 cc binnen krijgen, en maximaal 700cc , nu krijgt ze 640. Dus prima tussenin en nog ruimte om op te hogen.
2 jaar geleden
Wij gaven 7 flessen van 120, dus veel te veel voor 2 weken oud. Hij was ook echt onverzadigbaar. Zelfs bij deze hoeveelheid moesten we rekken. Kwam na 1.5u soms al. Vanaf dag 1 was hij al heel hongerig.
Hij is nu 3 weken en 4,3 kg. Wij zijn overgestapt op Kruidvat Forte op advies van het cb.
Hij is nu veel vrediger en verzadigd, nu om de 4u ongeveer, 6 flessen van 120.
2 jaar geleden
We houden alles bij en zien dat ze per dag behoefte heeft aan meer. Ze is nu een week +2, ze drinkt tussen 60 en 100cc per keer. We voeden op verzoek, dus als ze zich eerder meldt, doen we iets minder, als er langere tijd eisen zit, doen we wat meer. Gemiddeld zo'n 8x per dag. We geven bv en kv.
Moet zeggen dat ik liever kolf, omdat ik dan weet hoeveel bv ze binnenkrijgt. Al vind ik het ook een superfijn moment samen als ze aan de borst drinkt.
Nu even tijdelijk kv, want ik slik medicijnen waarbij ik de kleine kans dat nog steeds te groot vind, ik kolf het af.
2 jaar geleden
We houden alles bij en zien dat ze per dag behoefte heeft aan meer. Ze is n ...
*eisen=tussen