13 Reacties
4 dagen geleden
Bij het cb zeiden ze 375ml halfvolle melk per dag. De rest water en of thee en uit eten halen ze vocht.
4 dagen geleden
Tegen ons zeiden ze 300ml zuivel per dag is goed. Wij geven hem s'avonds 150 ml melk en verder krijgt hij overdag yoghurt of pap voor de rest van de zuivel.
4 dagen geleden
Ik geef mijn dochter in de ochtend een beker met thee en een broodje, ben inmiddels gestopt met de ochtend fles. In de avond voor het slapen krijgt ze een flesje van 150ml halfvolle melk. Tussen de middag geef ik haar soms pap met 160ml melk 😊 CB zei tegen ons dat 300ml de max is per dag.
4 dagen geleden
Reactie op SLIBI
Ik krijg echt helemaal niet dit soort adviezen van CB dus hoezo MAX 300ml? ...
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat melk steeds minder 'de' bron van voedingsstoffen voor ze wordt. Ze eten natuurlijk steeds meer en halen daar hun voedingsstoffen uit, in plaats van uit de melkvoedingen.
Hoe dat bij borstvoeding zit durf ik niet te zeggen. Ligt er denk ik ook aan hoe veel en wat je kindje allemaal eet op een dag?
Onze zoon krijgt 's ochtends en 's middags zo'n 100-120ml halfvolle melk bij de boterham en hij krijgt een schaaltje yoghurt na het avondeten. We zijn nu bezig met het afbouwen van de avondfles, daar krijgt ie nu ook nog zo'n 100ml halfvolle melk.
3 dagen geleden
Reactie op SLIBI
Ik krijg echt helemaal niet dit soort adviezen van CB dus hoezo MAX 300ml? ...
Om de volgende redenen:
1. Voeding in balans houden
Te veel zuivel kan ervoor zorgen dat een dreumes minder trek heeft in andere voedingsmiddelen die essentiële voedingsstoffen bevatten, zoals groenten, fruit, granen, vlees, vis of vegetarische alternatieven. Een gebalanceerd dieet is belangrijk voor een goede groei en ontwikkeling.
2. IJzertekort voorkomen
Zuivel bevat nauwelijks ijzer, maar een overmatige inname van melk kan de opname van ijzer uit andere voedingsmiddelen verminderen. Dit kan leiden tot een ijzertekort, wat belangrijk is voor de ontwikkeling van de hersenen en het aanmaken van rode bloedcellen.
3. Eiwitbelasting
Zuivel bevat veel eiwit, en een te hoge eiwitinname kan belastend zijn voor de nieren van een jonge dreumes. Bovendien kan het een verhoogd risico geven op overgewicht op latere leeftijd.
4. Voldoende vezels waarborgen
Als een dreumes veel zuivel krijgt, is de kans groot dat hij/zij minder vezelrijke voeding eet, zoals volkoren producten, groenten en fruit. Vezels zijn belangrijk voor een gezonde spijsvertering.
3 dagen geleden
Mijn zoontje drinkt nog wel veel melk (wel iov met de kinderarts). Hij drinkt ‘s ochtends 90 - 120 ml, in de middag 160 ml en ‘s avonds 240 ml met pap vaak, soms wilt hij zelfs nog meer drinken en dat geven we dan ook. Hij eet heel veel bij het ontbijt, lunch en avondeten en drinkt tussendoor ook thee en water. Zijn gewicht is gewoon gemiddeld. We hebben een maandje de melk afgebouwd, maar toen sliep hij opeens heel slecht, omdat hij wakker werd voor een fles. We gaan over een paar weken het afbouwen weer proberen.