16 Reacties
één maand geleden
Ik volg ook even, sinds een paar weken een houtkachel, ik heb op dit moment onze dochter vooral in de box of in haar stoel, maar gister toen hij aan stond en ik zette mevrouw op de grond wilde ze daar gelijk naartoe 😅
één maand geleden
Wij hebben sinds begin van het jaar een houtkachel en we hebben hem al regelmatig aan gehad. We hebben er geen hekje of iets dergelijks omheen. Zo'n kachel wordt zo heet dat ze er instinctief bij weg zullen gaan. Ik houd de kinderen wel scherp in de gaten als de kachel aan is want een ongelukje is zo gebeurd
één maand geleden
Reactie op Christmaswish4
Wij hebben sinds begin van het jaar een houtkachel en we hebben hem al rege ...
Ja idem hier. Ons zoontje (3) blijft er sowieso goed vandaan, hij heeft zich 1 keer verbrand aan een hete pan en weet sindsdien echt goed van 'hete' dingen af te blijven. Met onze dochter is het lastiger. Paar dagen geleden aangehad en zij wil er direct heen. Dus ik blijf er zelf gewoon bij zitten als ie aan is. Ze snapte na een paar keer duidelijk 'nee' zeggen wel dat ze er niet heen moest maar zou er niet bij weglopen. Anders gaat ze in de box. En volgend jaar zal ze al veel beter snappen dat ze er vanaf moet blijven.
één maand geleden
Wij hebben geen houtkachel, maar m’n schoonouders wel.
Onze meiden zijn daar 1 dag in de week.
De eerste keer dat de kachel aanging en ze er bewust van waren, heeft m’n schoonmoeder samen met ze naar de vlammetjes gekeken en ook op afstand laten voelen dat de kachel warm is. Dit ook duidelijk verteld. Ze hebben allebei nog nooit aan de kachel gezeten. (Oudste is 2,5, jongste bijna een jaar)
één maand geleden
Wij hebben op marktplaats en box gekocht en die hebben we nu om de kachel heen gezet, werkt voor nu prima
één maand geleden
Wij hebben een hek van babydan om de kachel heen. Heel stevig hek, we hoefden hem niet te boren. Ideaal... en de spijlen worden ook niet warm door de kachel.
één maand geleden
Ze geeft er niks om hier. Is niet afgeschermd. We laten haar geen seconde alleen wanneer de houtkachel aan is. We 'leren' haar ook dat ze er niet aan mag komen, ook wanneer hij niet aan is.