Hi allemaal
Ik ben benieuwd of dit iets is waar meerdere last van hebben of dat iemand tips heeft voor mij. Ik heb hier eigenlijk last van sinds een paar maanden (kindje is 1 jaar en 1 maand).
Wanneer ik hem naar bed wil brengen en in bedje leg, begint hij altijd te huilen. Maakt niet uit hoe moe hij is. Ik pak hem daarna weer op en troost hem, maar de cirkel blijft zich herhalen. Ik ben een beetje ten einde raad en moet hem nu vaak 5 (soms zelfs 10) minuten laten huilen in bed tot hij dan zelf gaat slapen..
Het gekke is, als zijn vader hem naar bed brengt is er niks aan de hand. Die legt hem neer en hij valt gelijk in slaap. Hij huilt nooit wanneer papa hem naar bed brengt.
In het begin dacht ik dat hij het lastig vond om “afscheid” van mij te nemen, maar nu begin ik toch te denken dat ik misschien iets fout doe of dat hij gewoon niet door mij naar bed gebracht wil worden. Als papa thuis is brengt papa hem nu dus ook altijd, omdat ik gewoon een halfuur minimaal bezig ben. Dit geldt zowel ‘s ochtends als ‘s middags als ‘s avonds. Ik kijk er gewoon tegen op om hem naar bed te brengen :(
Wat kan dit zijn? Verder heb ik wel een goeie band met hem. Hij luistert wel beter naar zijn vader en is ook liever als hij alleen met zijn vader is (bij mij vraagt hij meer om aandacht etc.) maar hij is verder wel altijd blij om me te zien, vrolijk kindje, goede ontwikkeling.
Ik twijfel steeds meer aan mezelf als moeder omdat ik me eigen kind niet eens naar bed kan brengen. Alle tips zijn welkom..